..: Vlaky Trilex na Liberecku: Arriva se představí jízdami zdarma :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — Jednu z prvních řádně vytendrovaných železničních linek v Česku začne od neděle 12. prosince provozovat společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která nasadí své motorové jednotky Siemens Desiro Classic na relace Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště, resp. Seifhennersdorf. Na základě nedávno vyhlášené soutěže na pojmenování této linky teď dopravce z více než 250 návrhů vybral pro své spoje jméno Trilex. To má vyjadřovat zejména lokalitu, v niž VGB působí, tedy česko–německo–polské trojmezí; navazuje však také na další produkt skupiny Arriva – bavorské meziregionální spoje Alex. Nový dopravce se občanům Libereckého kraje poprvé představí již den před začátkem provozu, v sobotu 11. prosince, kdy vypraví bezplatné předváděcí spoje na trase Liberec – Zittau a představí svou nabídku cestujícím.

Během sobotního programu pojedou tři páry spojů Liberec – Zittau a také jeden z Zittau do Rybniště. Prezentovat se bude společnost Vogtlandbahn se svými vlaky Trilex, stejně jako další lužický dopravce – ODEG. Od neděle pak začnou na základě desetiletého kontraktu, jenž bude znamenat cca. 680.000 vlakokilometrů ročně, jezdit spoje v hodinovém intervalu z Liberce přes Zittau do Varnsdorfu a po dvou hodinách dále do Rybniště nebo Seifhennersdorfu. Zatím není jasno, zda bude v neděli 12. prosince provozní trať Varnsdorf – Seifhennersdorf – jako alternativní možnost přichází v úvahu náhradní autobusová doprava.

České dráhy budou na trati Liberec – Zittau nadále dopravcem čtyř párů spěšných vlaků z Liberce do Drážďan. Navíc v Libereckém kraji vyhrály jiné výběrové řízení, na jehož základě budou provozovat spoje jizerskohorské železnice. Smluvně zde začnou jezdit od začátku platnosti jízdního řádu 2011/2012 se 17 motorovými vozy Stadler Regio-Shuttle RS1.

Nový dopravce… a co tarif?

Na webových stránkách dopravce je již nějakou dobu dostupný tarif i přepravní podmínky vlaků Trilex. Pojďme se tedy podívat na aktuální možnosti cestujících, jež jsou v současnosti zvyklí cestovat výhradně s doklady Českých drah. Vogtlandbahn nenabízí žádné zákaznické karty. V základu jsou nabízeny jednosměrné a předplatní, sedmi- a třicetidenní časové jízdenky. Jednosměrné základní jízdné přitom cenově téměř koresponduje se zákaznickým jízdným Českých drah a jsou z něj přiznány další slevy dětem do 15 let, žákům a studentům, nebo držitelům průkazů ZTP (ZTP/P).

Jízdní doklady lze zakoupit v zákaznickém centru TRILEX v Hrádku nad Nisou, primárním prodejním kanálem ovšem bude patrně prodej u průvodčího ve vlaku, který je nabízen bez přirážky. Akceptovány jsou platby v korunách i eurech, stejně jako platební karty Maestro. Dopravce se také zavázal uznávat obvyklé jízdní doklady tarifních svazů IDOL, včetně nosiče Opuscard, a ZVON. Ve vlacích lze využít také paušální jízdenky LIBNET+, RegioNet LABE–ELBE, SoNe+ či ČD Net, ostatní nabídky Českých drah uznávány nebudou. Průvodčí vlaků TRILEX nicméně budou schopni vydat jízdní doklady platné ve vlacích ČD, DB a ODEG, dopravce na trati Zittau - Görlitz - Cottbus.

Německou Arrivu možná převezme italský národní dopravce

Arriva 233.063, R 354, Plzeň hl.n., 4.3. 2009, foto: Milan Zach Deutsche Bahn AG před časem získala svolení k finančnímu vstupu do skupiny Arriva, jednoho z jejích konkurentů v oblasti železniční dopravy v Německu, ale především významného evropského autobusového operátora. Skupina působí v celkem 11 evropských zemích a zaměstnává 38.500 osob. Kromě Vogtlandbahn do ní patří i železniční dopravci Regentalbahn, Arriva PLC (Polsko), Arriva vlaky (Česká republika) nebo Metronom. Plánovanou akvizici posuzovala také Evropská komise, která prodej podmínila odprodejem německé divize třetí společnosti. Deník Financial Times Deutschland následně 1. prosince 2010 uvedl bez upřesnění zdroje, že nejvyšší nabídku za Arrivu Deutschland podalo konsorcium italského národního železničního dopravce Trenitalia a lucemburského fondu Cube Infrastructure, což vyvolalo v odborové radě Arrivy Deutschland ostře odmítavou reakci. Nabídkou v hodnotě 300 mil. eur mělo zvítězit nad favorizovaným druhým zájemcem, francouzským koncernem Veolia, který již na německém trhu železniční dopravy působí. DB se o Arrivu začalo zajímat v době, kdy začaly být diskutovány možné finanční potíže společnosti.

Zdroj: Vogtlandbahn – Výběr jména a Prezentace vlaků Trilex, ČT24, Financial Times Deutschland, Bloomberg, Europe online magazine, Railway Gazette


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dlmi 
18.01.2011 (18:16)  
Vlaky i jízdné v pohodě, ale uzavřené nádraží ve Varnsdorfu je hanba a naschválnost ČD. 16-tisícové město bez vlakového nádraží je nehoráznost :-(
registrovaný uživatel SYN 
13.12.2010 (14:25)  
pavoyoshi: hezký odkaz, dík!
Více vypovídající je asi ta tabulka ujetých kilometrů na osobu a rok než počet jízd (druhá stránka PDFka), tam bych očekával všelijaké hlouposti podle toho co všecko se počítá a co ne (počítají se jízdy na doklady různých IDS? In-goldy? Režijky?). Stejně, jak je sákryš možné že v té zlé Británii (kde prý přivedli vlaky špatným rozkulačením skoro na mizinu) mají o dobrých 30% ujeté vzdálenosti (per persona) víc než u nás?? To bylo co mi padlo do oka první...
12.12.2010 (18:15)  
Svycarsko oproti Cesku sice ne 6x, ale vice nez 3x jak v poctu jizd na obyvatele tak i v ujete vzdalenosti.

http://www.litra.ch/dcs/users/2/UIC-Statistik_2009.pdf
12.12.2010 (17:30)  
Pokud je nějaká země výrazně větší než ČR, pak je logické, že tam železnice může přepravit 6x víc lidí. Ale pokud jste tím chtěl říct, že v některé zemi jezdí průměrný občan vlakem 6x víc než průměrný Čech, pak by mě zajímalo, která země to je.

Svýcarsko. Mistr sveta co se týká rocní ujeté vzdálenosti dráhou na obyvatele. Svýcarsko je velikostí srovnatelné s Ceskem.


http://www.swissinfo.ch/ger/news/magazin/Schweizer_als_Weltmeister_im_Bahnfahren.html?cid=7522882
12.12.2010 (6:04)  
Ještě dotaz: neví se náhodou, jak se dopravce dohodnul s PKP na platbách za použití jejich skvělého úseku? Budou ho odírat stejně jako doteď ČD, nebo se podařilo vyjednat lepší podmínky?
12.12.2010 (5:57)  
Ušatá: v té cizině, kde železnice přepraví ve srovnání s námi i 6x víc cestujících
Pokud je nějaká země výrazně větší než ČR, pak je logické, že tam železnice může přepravit 6x víc lidí. Ale pokud jste tím chtěl říct, že v některé zemi jezdí průměrný občan vlakem 6x víc než průměrný Čech, pak by mě zajímalo, která země to je.

Jako M-průvodčí sem evidentně píše někdo, kdo si z nás střílí. Podle přezdívky bych tipoval, že je to stejná osoba, která tu běžně vystupuje jako M. Ale důkazy pro to samozřejmě nemám :-)
12.12.2010 (4:05)  
Borovička
11.12.2010 (7:45) A to započítávání a rozpočítávání mezi jednotlivými dopravci je jen snadná technická záležitost. od toho máme tu slavnou elektroniku. - tím jistě myslíte turnikety do metra i každé tramvaje. Jednorázové elektronické přestupní jízdenky v každém středočeském spoji atd. K tomu mega sw od nějaké spřátelené firmy...

Ne, takto to opravdu nemyslím. Ale je běžné v zahraničí, a i u nás jsou snad již mašinky - jakoby POP - které snadno zaznamenají, kdo odkud kam jede, kolik zaplatil tak tedy není problém pak snadno souhrnně vyjet jednotlivé úseky a tím i rozpočítat platby. Takže kraje stejně jako stát by toto měly vyžadovat. Ono by se také pak snadno dokazovalo, jaká je kde vytíženost. já jsem se dokonce naivně domníval, že ty současné mašinky, kterými se kontrolují jízdenky, toto zaznamenávají, že zaznamenají i použití In - goldu a divil jsem se třeba, že se mne nikdo neptá, odkud kam jednu. To by bylo určitě zajímavé a odpadlo by dost diskusí kolem tratí i spojů. No a pokud by se ktomu dělaly i průzkumy, zda vyhovují spoje, četnost, tarif atd., pak by snad si člověk mohl dělat i mlýnek na břiše.
Doufám, že to vše není jen moje naivita, ale byl jsem informován, že v té cizině, kde železnice přepraví ve srovnání s námi i 6x víc cestujících, se to tak dělá.
11.12.2010 (18:39)  
jedny horké informace přímo od zdroje:

pravidelné jízdy ještě ani nezačali a již se řeší problémy na vozidlech..
na jedné z dnes provozovaných jednotek je problém s dobíjením a bude ještě dnes večer odvežena zpět do Neumarku a zítra bude dovežena jednotka náhradní...
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.12.2010 (16:27)  
kluci, vy to tej M-pruvodci fakt zerete? si z vas dela prcu a to docela okate -:)
11.12.2010 (8:26)  
M-průvodčí: A od kdy se na tom údajném "prestižním" gymnáziu neučí čárky a tečky ve větách či dokonce velká písmena?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko