Harrachov/Szklarska Poręba — Již dříve jsme informovali, že počínaje 3. červencem měl být obnoven provoz pravidelných vlakových spojů Przewozy Regionalne (PR) a Viamont v úseku Kořenov – Harrachov– Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna. K tomu však v daný den nakonec opět nedošlo. Po několika zpožděních vzniklých na polské straně již při stavbě trati ze strany zhotovitele, polské firmy Dolkom, se nyní přidává další problém způsobený polským správcem infrastruktury — PKP Polske Linie Kolejowe (PKP PLK).
Polské drážní orgány nyní mají striktní požadavek, kdy chtějí, aby komunikace mezi výpravčími v Tanvaldě a Szklarske Porębě G. probíhala pomocí samostatného traťového komunikačního kabelu, který by měl být nově položen nejen do Harrachova, ale až do Tanvaldu. Zatímco česká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) souhlasí, aby se používala veřejná telefonní síť, PKP PLK nikoliv. Proto nyní probíhají další jednání a vlaky až do odvolání přes hranici z ČR do Polska nevyjedou. Vlaky proto jezdí pouze v úseku Jakuszyce – Szklarska Poręba G. a z Harrachova do Jakuszyc je zavedena náhradní autobusová doprava. Ani ta však nenavazuje na vlaky ČD v Harrachově a autobusy tam lidem odjíždějí doslova „před nosem“. Navíc s ohledem na výstavbu kanalizace v Harrachově asi v některých obdobích nebude pro náhradní autobus zastávka Harrachov vůbec dosažitelná.
Dalším problémem je informování cestujících, jelikož s výjimkou webu Železniční společnosti Tanvald a malých zmínek na stránkách Viamontu či zpravodajských serverů, nikde není ani zmínka o obnovení provozu, natož pak v dotčených železničních stanicích či městech. Nedostatkem podávaných informací trpí i sám český dopravce Viamont, v jehož sídle ani na telefonu nebyl ani den po svátcích nikdo kompetentní k zastižení. Ani Przewozy regionalne nezveřejnily, kde zastavuje náhradní autobus, ani jak to je s tarifním odbavením. Nikdo z dopravců se ani nezmohl na vyvěšení jízdního řádu či označení zastávek NAD.
Posledním problémem, známým již z provozu Viamontu a PR je tarifní odbavení, kdy se na českém území dá platit pouze v Kč a na polském zase pouze v tamních zlotých. Polský doprovod vlaků je však ve většině případů tolerantní a zákazníky, kteří nemají zloté, vezou zdarma. Polští průvodčí ani Viamont totiž nemají žádné elektronické příruční pokladny a tudíž by museli složitě přepočítávat měnový kurz.
Zdroje: ŽelPage, Železniční společnost Tanvald
Přidávám pánové aktuální odkaz na další web ohledně informací na trati 036. Některé fotografie stojí určitě za schlédnutí.
CZYTAM,CZYTAM A CZYTAM..A WIDZE JAK PAŃSTWO SĄ SUROWO A WROGO NASTAWIENI DO POLAKÓW,A WŁAŚCIWIE JAKO DO NARODU,COŻ MI BARDZO JEST NIEPRZYJEMNIE A NIEZMIERNIE PRZYKRO.
TRZEBA WZIĄSĆ POD UWAGĘ FAKT,ŻE TO NIE NARÓD,ALE ,,JACYŚ POLITYCY,CI SAMI,ZKORUMPOWANI CO CZESCI POLITYCY,ROBIĄ PROBLEMY,A WIDZĄ W TYM BIZNES,,.
JEST PRAWDĄ ŻE NIE ZACHOWALI SIĘ ,,ONI,,GODNIE,ALE NIEZNACZY ŻE MY POLACY JESTESMY,,KASPARY...APD...,,.
BARDZO BYM PROSIŁ O SZKALOWANIE KONKRETNICH OSÓB,A NIE NARZEKAĆ NA WSZYSTKICH.
A TAK MIMOCHODEM,PANOVE..V POLSKU JE MOC KRASNYCH MIST,KDE VLAKY KRIZUJI NADHERNE MAZURSKE JEZERA,PARNI VLAKY FRCI MEZI HORY..A VSE JIZDY JSOU JESTE PODLE JIZDNIHO RADU.NEKOLIK UZKOROZHODNICH TRATI JE V PROVOZU,A LEMUJI MEZI POLI A LESY...NECHTE SE TAM SVEZT.
A TRAT TANVALD-SZKLARSKA PORĘBA NECHTE BOKEM,TO SE STEJNE VYRESIT MUSI,PROTOZE EU MA NAD TIM DOHLED.
ZAJIMA MNE KOLIK LIDI BUDE JEZDIT NA TETO TRATI...HM,ASI TAK 5-10 OSOB DENNE,JAK O WEKKENDU Z TRUTNOVA DO LUBAWKI.
POZDRAWIAM
Podnikatelská etika je v Polsku pojem neznámý - tam slyší jen a pouze na peníze. Ustoupit či najít kompromis nedokáží.. :/
Jsem zvědav na 17. července..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.