..: Obnovení provozu Harrachov - Szklarska Poręba se opět odkládá :..

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost Tanvald Harrachov/Szklarska Poręba — Již dříve jsme informovali, že počínaje 3. červencem měl být obnoven provoz pravidelných vlakových spojů Przewozy Regionalne (PR) a Viamont v úseku Kořenov – Harrachov– Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna. K tomu však v daný den nakonec opět nedošlo. Po několika zpožděních vzniklých na polské straně již při stavbě trati ze strany zhotovitele, polské firmy Dolkom, se nyní přidává další problém způsobený polským správcem infrastruktury — PKP Polske Linie Kolejowe (PKP PLK).

Polské drážní orgány nyní mají striktní požadavek, kdy chtějí, aby komunikace mezi výpravčími v Tanvaldě a Szklarske Porębě G. probíhala pomocí samostatného traťového komunikačního kabelu, který by měl být nově položen nejen do Harrachova, ale až do Tanvaldu. Zatímco česká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) souhlasí, aby se používala veřejná telefonní síť, PKP PLK nikoliv. Proto nyní probíhají další jednání a vlaky až do odvolání přes hranici z ČR do Polska nevyjedou. Vlaky proto jezdí pouze v úseku Jakuszyce – Szklarska Poręba G. a z Harrachova do Jakuszyc je zavedena náhradní autobusová doprava. Ani ta však nenavazuje na vlaky ČD v Harrachově a autobusy tam lidem odjíždějí doslova „před nosem“. Navíc s ohledem na výstavbu kanalizace v Harrachově asi v některých obdobích nebude pro náhradní autobus zastávka Harrachov vůbec dosažitelná.

Dalším problémem je informování cestujících, jelikož s výjimkou webu Železniční společnosti Tanvald a malých zmínek na stránkách Viamontu či zpravodajských serverů, nikde není ani zmínka o obnovení provozu, natož pak v dotčených železničních stanicích či městech. Nedostatkem podávaných informací trpí i sám český dopravce Viamont, v jehož sídle ani na telefonu nebyl ani den po svátcích nikdo kompetentní k zastižení. Ani Przewozy regionalne nezveřejnily, kde zastavuje náhradní autobus, ani jak to je s tarifním odbavením. Nikdo z dopravců se ani nezmohl na vyvěšení jízdního řádu či označení zastávek NAD.

Posledním problémem, známým již z provozu Viamontu a PR je tarifní odbavení, kdy se na českém území dá platit pouze v Kč a na polském zase pouze v tamních zlotých. Polský doprovod vlaků je však ve většině případů tolerantní a zákazníky, kteří nemají zloté, vezou zdarma. Polští průvodčí ani Viamont totiž nemají žádné elektronické příruční pokladny a tudíž by museli složitě přepočítávat měnový kurz.

Zdroje: ŽelPage, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 12.7.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.07.2010 (0:07)  
lbc - opravdu ten článek i ty fotky jsou prostě "nádherný", jen je škoda, že je to neviditelný.
registrovaný uživatel Kakov 
16.07.2010 (23:40)  
kde je ten odkaz??
registrovaný uživatel lbc 
16.07.2010 (21:27)  
Dobrý večer
Přidávám pánové aktuální odkaz na další web ohledně informací na trati 036. Některé fotografie stojí určitě za schlédnutí.
16.07.2010 (14:52)  
To: KRZYSZTOF JESSA,Tato trať má dost velkou naději,že tu bude jezdit hodně lidí. Musí se,ale nastavit jízdní řád vlaků tak, aby vyhovoval cestujícím na obou stranách hranice. Minimálně návaznosti do/z Liberce a Jelení Hory. Jinak tato trať mě zajímá,protože ji mám relativně blízko a stejně nemám šanci se svézt. Tak co bych se trmácel do polských rovin,když v tom chaosu co u vás na železnici panuje nevím dne ani hodiny. Večer před odjezdem si naposledy zkontroluji spojení a ráno to už nemusí být pravda. Ono je v tom také to,že to není historicky polské území a Poláci se k tomu tak staví.
16.07.2010 (13:06)  
WITAM
CZYTAM,CZYTAM A CZYTAM..A WIDZE JAK PAŃSTWO SĄ SUROWO A WROGO NASTAWIENI DO POLAKÓW,A WŁAŚCIWIE JAKO DO NARODU,COŻ MI BARDZO JEST NIEPRZYJEMNIE A NIEZMIERNIE PRZYKRO.
TRZEBA WZIĄSĆ POD UWAGĘ FAKT,ŻE TO NIE NARÓD,ALE ,,JACYŚ POLITYCY,CI SAMI,ZKORUMPOWANI CO CZESCI POLITYCY,ROBIĄ PROBLEMY,A WIDZĄ W TYM BIZNES,,.
JEST PRAWDĄ ŻE NIE ZACHOWALI SIĘ ,,ONI,,GODNIE,ALE NIEZNACZY ŻE MY POLACY JESTESMY,,KASPARY...APD...,,.
BARDZO BYM PROSIŁ O SZKALOWANIE KONKRETNICH OSÓB,A NIE NARZEKAĆ NA WSZYSTKICH.
A TAK MIMOCHODEM,PANOVE..V POLSKU JE MOC KRASNYCH MIST,KDE VLAKY KRIZUJI NADHERNE MAZURSKE JEZERA,PARNI VLAKY FRCI MEZI HORY..A VSE JIZDY JSOU JESTE PODLE JIZDNIHO RADU.NEKOLIK UZKOROZHODNICH TRATI JE V PROVOZU,A LEMUJI MEZI POLI A LESY...NECHTE SE TAM SVEZT.
A TRAT TANVALD-SZKLARSKA PORĘBA NECHTE BOKEM,TO SE STEJNE VYRESIT MUSI,PROTOZE EU MA NAD TIM DOHLED.
ZAJIMA MNE KOLIK LIDI BUDE JEZDIT NA TETO TRATI...HM,ASI TAK 5-10 OSOB DENNE,JAK O WEKKENDU Z TRUTNOVA DO LUBAWKI.
POZDRAWIAM
14.07.2010 (10:03)  
Jsou to kaspari a clovek se tomu muze jen smat a pocitam,ze ten drat by v tom kolejisti moc dlouho nevydrzel
13.07.2010 (23:42)  
Poláci během všech jednání o nutnosti drážního tel. vůbec necekli, to řekli až v den slavnostního otevření, kde mimochodem česká reprezentace byla naprosto opomíjena a oslava se nesla takřka pouze v polské režii. Poláci mě svým přístupem nepopsatelně zklamali (s perfektními zkušenostmi při podobných projektech s Němci se to nedá porovnávat).
Podnikatelská etika je v Polsku pojem neznámý - tam slyší jen a pouze na peníze. Ustoupit či najít kompromis nedokáží.. :/
Jsem zvědav na 17. července..
registrovaný uživatel Nechic  mail  
13.07.2010 (23:05)  
jen jestli to nedělají na truc a kdyby tam tohle bylo, tak by se našlo něco jiného...
13.07.2010 (9:45)  
Jak je možné,že se tady objevil ještě někdo více neschopný než ČD a.s. Kdyby takhle blbnul náš národní dopravce ,to by bylo keců. Jo a koukám,že kam se podívám je to samej optimista. Jak mohlo někoho napadnout,když se dá s Polákem do holportu,že to bude bez problémů. Poláci jsou sice nejvíce věřící národ v Evropě,ale přitom za každou větou nezapomenou dodat "kur..". To je podle mě dostatečně vystihuje. Tak a teď do mě ochránci našeho severního souseda :-))
13.07.2010 (7:30)  
Tomáš Kraus: To já vím, že se dá jet přes Zittau. Ale nejde jen o spojení těchto dvou měst (které je dnes navíc stejně s přestupem), nýbrž o dobré spojení z celého kraje do celého kraje, a je nesmysl jezdit třeba právě z Frýdlantu do Zhořelce přes Liberec - a že do Frýdlantu směřuje řada polských turistů. Kromě toho je na trase také poměrně velký Zawidów. Myslím, že by bylo dobré vytvořit podmínky pro vznik přeshraničních vazeb, které byly po válce násilně zpřetrhány. Navíc když je trať provozní. Nevím tedy, zda by i tady nebyla potřeba větší oprava, pak by pochopitelně byla aspoň pro nás přednější oprava tratě do Zittau. Jen mi přijde absurdní, že se vymýšlí v rámci spolupráce turistické vlaky z nějakých polských vesnic přes Frýdlant do Liberce a pak do Zittau (jak jsem se dočetl v nějakém krajském dokumentu), aniž by byla současně vytvořena vazba na Zhořelec. Stejně absurdní, jako současné (ne)spojení do Jelení Hory... Toto dělá ze železnice opravdu něco směšného, a automobily vítězí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko