Olomouc — (Aktualizováno 14:50) Krátce po jedné hodině odpoledne došlo na výjezdu ze stanice Olomouc směrem na Přerov k nehodě. Do projíždějícího nákladního vlaku zde z boku narazila posunovací lokomotiva. Následkem srážky došlo k vykolejení 8 vozů nákladního vlaku a posunovací lokomotivy s jedním osobním vozem. Veškerý provoz je v místě nehody zastaven. Vlaky SC Pendolino jedou odklonem přes stanice Přerov, Břeclav a Brno a zastavují ve stanici Přerov; ve směru z Ostravy do Prahy i ve stanicích Česká Třebová a Kolín. Rychlíky Olomouc - Přerov - Břeclav (- Brno) jsou v úseku Olomouc - Přerov odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky osobní dopravy jsou v úsecích Olomouc - Grygov a Olomouc - Blatec vedeny náhradní autobusovou dopravou. Dle prvotního prozkoumání místa nehody je škoda odhadnuta na 5,6 mil. Kč, provoz alespoň po jedné koleji a v nezávislé trakci by měl být obnoven v průběhu nedělního odpoledne.
Aktualizace 4.7.2010 14:50: Provoz je od 13:45 obnoven s omezenou propustností po jedné ze dvou traťových koleji. Všechny vlaky dálkové i regionální dopravy jsou vedeny ve svých pravidelných trasách s možností zpoždění cca 10 minut.
Zdroj: Mimořádnosti ČD, Foto: DIČR
Typická předposranost řadového železničáře. Neví co má dělat, tak radši neudělá nic. Co kdyby náhodou chyboval a pak by mu za to strhli prémie? To teda ne, to radši kopneme kaštana do zadku! Leckterý výpravčí by to řešil zrovna tak, takže v souvislosti s uvedenou situací není nutno nad jejich nepřítomností plakat.
Vidíš vidíš, a já zase TEHDY jako ty čekal v Pendolínu na protější rychlík tažen 350tkou zssk. Díky němu jsme měli 5 min sekeru. Jel jsem první třídou a u skla které rezonovalo a tak jsem byl naštvaný jako ty. :-)
Add pendolíno ... a Brno - Přerov.
Mám nějaké známé a ti říkají ... Pendolino bylo konstruováno jako lehké, náklopné a s ohledem, aby ČKD Plzeň ho mohla rozprodat všem do celé RVHP RVHP s hnusnými starými kolejemi. Ty problémy jsou víc hypotetické, víc papírové, než skutečné a vážné. Prakticky se jednalo o malou domů na zakázkách na přestavby a úpravy, všeho na co lze jen pomyslet... Prostě v kapsách zadavatelů skončili strašné miliony. Copak nežijeme v ČR?
Hoši vsadil byl krk, teď hned pendolino postavit na trať 300 (Brno - Přerov) a jeď ! Minimálně 100KM/h a zkus i víc ... nic by se podle mě nestalo, je náklopný, cesta už není dřevěná (pražce) to Pendolino má 380tun ne jak rychlík 600tun a víc. Podívejte se na prezentační video Pendolína(1988) co se mělo vyrábět v ČKD (kulaté - jakešovo) jakými traťěmi jede a jak rychle...
Nepřijde vám poněkud drahý špás živit 365 dní v roce výpravčího, aby jednou za rok měl nějakou smysluplnou práci?
Bingo. Takhle to pak dopadá tak, že když před pár lety byla výluka mezi Kolínem a Velimí a jezdilo se po jedné koleji, tak jsme ve Velimi 30 minut čekali na protijedoucí SC z Ostravy. Několikrát. Za tu dobu by ten rychlík byl skoro v Pardubicích. Ono když to řídí nějaká managor dispečer z České Třebové, tak to ani jinak dopadnout nemůže. Otřes, fakt to nepochopím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.