..: Zlatý hřeb zatlučen, Furka opět průjezdná :..

Realp DFB, odjezd, foto: zhmOberwald — Pátek 18. června 2010 přinesl horské dráze na Furce historický okamžik – po 28 letech byla znovu u Oberwaldu kolejově propojena přerušená trasa přes horské sedlo Furka. Tím se naplnil i jeden z nejdůležitějších předpokladů pro znovuotevření trati Oberwald – Gletsch, a celá, skrze ledovcový Glacier Express známá trať je znovu průjezdná. Zatlučením posledního zlatého hřebu poblíž přejezdu "Bogen" v km. 41.525 to stvrdili v pátek v 16 hodin i čtyři tamní představitelé. Manfred Willi, vedoucí stavby DFB, pak hned vedle připevnil pamětní desku k tomuto památnému dni. Malá oslava byla ještě obohacena o pozitivní zprávu spolkového drážního úřadu, který vydal provozní povolení pro trať Realp – Gletsch na právě začínající sezonu 2010. Zbývající dva měsíce do slavnostního otevření trati 12. srpna 2010 budou využity pro dokončovací práce, testy, školení zaměstnanců – vše s cílem i pro tento poslední úsek včas získat potřebná povolení k provozu.

Trať Furka Bergstrecke je původní trasou Glacier Expressu, údajně nejkrásnějším úsekem kolem ledovce s pramenem řeky Rhony. Jelikož si trasa přes sedlo Furka vyžadovala sezonní provoz, byl v roce 1981 po dlouhých peripetiích zahájen provoz tunelem Realp – Oberwald, který umožnil celoroční provoz Glacier Expressu, a původní trať byla opuštěna. Od roku 1985 probíhaly iniciativy na její obnovu, což se postupně po jednotlivých úsecích dařilo. Od roku 1993 se jezdí z Realpu až na sedlo Furka, od roku 2000 jezdí vlaky až do Gletsch. Od 12. srpna 2010 pak bude znovu pojížděna celá původní trasa až do Oberwaldu. Trať přes Furku je provozována jako výletní parní, „částečně“ ozubnicová železnice o rozchodu 1000 mm se sezonním provozem. Elektrické vedení zde beztak bylo kdysi každoročně instalováno „dočasně“.

Nezbývá než popřát šťastnou cestu!

Související články: Kam už vás Glacier Express nedoveze

Zdroj: Tisková zpráva Dampfbahn Furka–Bergstrecke


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 27.6.2010 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Pozvánky

Weitere aus Švýcarsko


01.07.2010 (19:40)  
Borovička : jezdí tam linkový BUS SWISSPOST (Oberwald - Andermatt), který je delší než Karosa ... Drápaly se tam i "balkánské" kamiony, které tak ušetřily, zákaz tam není ...
30.06.2010 (7:29)  
Furkapass autobusem? Jestli to bylo dlouhé jako Karosa, tak tam je zákaz. My to v 1999 jeli také a gestikulace řidičů aut byla taková, že nazpátek to řidiči brali po dálnici přes Ticino. V roce 1989 byl dokonce v červenci neprůjezdný i Grimselpass - moc sněhu (auta snad projela).
29.06.2010 (18:56)  
Já jsem si projel Furkapass autobusem cca před 10 lety, trať vede v hlubokém údolí, zrovna to bylo v čase jízdy parního vláčky, který nebylo v údolí téměř vidět.
Z Gletsche do Oberwaldu silnice kopíruje trať. V oblasti Oberwaldu už nezbylo z původní trasy prakticky nic.
27.06.2010 (22:56)  
Nemuzu rict, ze bych uplne pochopil vetu vysvetlujici opusteni puvodni trate... :) To je Google Translate?

Jelikož si trasa přes sedlo Furka vyžadovala sezonní provoz, byl v roce 1981 po dlouhých peripetiích zahájen provoz tunelem Realp – Oberwald, který umožnil celoroční provoz Glacier Expressu, a původní trať byla opuštěna.
27.06.2010 (19:26)  
Elektrické vedení zde beztak bylo kdysi každoročně instalováno „dočasně“. - To je docela pořádný blábol! Přerušení trati se týkalo jen části v exponovaném úseku, kde byl demontován i most a tedy i koleje. Trolej samozřejmě zůstala na většině nyní otevřené trati po celý rok a hlavně mnohde i po roce 1981. Pravda v roce 1999 prověšená tu a tam až na ozubnici. Zajímavé také bylo, že trať v tomto úseku (stav v tom roce 1999) byla položena na železných pražcích a podle údajů na kolejích šlo o výrobek z roku 1928. Co z toho bylo vlastně použito pro obnovu tratě. A je otázka, zda snesení troleje po skoro 30 letech neprovozu byl v tomto případě ten správný tah za nostalgií.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko