..: Pražská linka S65 - první cestujicí i problémy :..

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošPraha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.

Pro zahájení provozu linky S65 bylo nutné zavést několik opatření, a to především vybudování provizorní zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí; obnovit funkci výpravčího v žst. Praha-Jinonice za účelem křižování (do 1. 6. zde přetrvávala dlouhodobá výluka činnosti výpravčího) a zrušit ostatní pravidelné vlaky na trati 122. Také se obnovila mechanická návěstidla v Jinonicích, nainstalovaly se nové značky a návěsti a z DKV Plzeň byly poslány dvě dvouvozové Regionovy.

Zatímco řada diskutérů na železničních serverech předpovídala Regionovám potíže s kopcovitým terénem tzv. pražského semmeringu, jediný výpadek prozatím nastal hned v druhý den výluky v ranních hodinách, kdy jedna z jednotek vypověděla službu přímo v zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí. Nutnost jejího nahrazení pak ovlivnila nejen provoz několika párů vlaků na trati 122, ale také přilehlé tratě a návazné spoje. Až na tuto nepříjemnost však provoz zatím probíhá bez problémů a zájem cestujících o linku S65 je od prvního dne vcelku vysoký. Průměrná obsazenost vlaků činí 50-60 %; ve špičkách se občas i stojí.

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošVlaky mezi Smíchovem a Zličínem jezdí bez průvodčího; při specifickém způsobu odbavení cestujících ale často můžeme narazit na revizora ČD. Většina lidí přitom linku S65 využívá s pražskou tramvajenkou či Opencard, případně s jednotlivými jízdenkami PID, zatímco cestujících s jízdenkami ČD je poměrně málo. Drobné problémy však působí označovače jízdenek ve stanicích: na trati byla od 1. června zavedena plná tarifní integrace, avšak již další den byly některé označovače nefunkční a cestující, kteří za jejich funkci nesou zodpovědnost, tak byli nuceni kupovat si obyčejné jízdenky ČD. Ty naštěstí stojí jen o několik korun více než přestupní jízdenka PID, takže je zákazníci většinou přijali s pochopením. Na lince S65 se - obdobně jako na ostatních železničních spojích v Praze - neuznávají zaměstnanecké režijní výhody DPP.

Zdroj: ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
08.06.2010 (12:19)  
Josef Petrák: ale kdy začnou tendrovat?
Možná až se ukáže nějaký dopravce, co by to mohl převzít? Prokáže se když ne vlastnictvím, tak alespoň finančním zajištěním řádově 100 příměstských jednotek, což je např. 200násobek loňského zvýšeného zisku Skupiny Student Agency? Pak budu všema deseti pro.
08.06.2010 (12:01)  
Vousáč) Jestli se nepletu, tak Pikehead mluví NEJEN o Semmeringu, ALE I o trati na Kladno. Tam jsou nasazovány vozidla dostatečného provozního výkonu i s rezervou? ;)

mirous) To je hezký, že tady jsou ČD a tady je PID a tady to objednává HMP a ROPID, ale kdy začnou tendrovat?
08.06.2010 (11:56)  
To Pikehead:Ale onen vámi označený protežovaný dopravce ta vozidla má. Jen je nebude nasazovat tam,kde nejsou až tak potřebná,navíc na dobu několika týdnů. Není rozumný důvod kvůli tomu bourat oběhy a turnusy. Prostě na tu trať za těch podmínek,které tam dnes panují,814 docela stačí. A není neadekvátní-cestující odveze a jízdní dobu dodrží.
registrovaný uživatel mirous 
08.06.2010 (11:52)  
Pikehead: A co je jako adekvátní vozidlo? Co to meleš? Jaký výběrový řízení? Tady je to v rámci PID a tu v Praze jezdí ČD. Tady 814 bohatě stačí.
08.06.2010 (11:25)  
Se sklonem tech trati se asi tezko neco udela... Hlavne, ze je stale a bez vyberoveho rizeni protezovan dopravce, ktery nema zadna adekvatni vozidla.
08.06.2010 (11:18)  
Jsem rád, že se takhle dostane Semmering do širšího povědomí cestující veřejnosti. Sklonové poměry jsou úctyhodné jak na Semmeringu tak na trati z Dejvic. Onehdá jsem se byl podívat kolem trati ve starém Veleslavíně a našel tam starý prorezlý sklonovník, ovšem se stále rozluštitelným údajem 23,5 a čtyřmístnou délkou úseku. Regiošuk to tam docela dává (problémy byly někdy při mokru ze zastávky Gymnasijní), hydry bych možná do vrchu předběhl (-:
registrovaný uživatel JB 
08.06.2010 (9:49)  
Přesně tak, Semmering určitě není sklonově náročnější než dejvická trať, kde Regionovy normálně turnusově jezdí.
08.06.2010 (9:19)  
Technická poznámka - Pražský Semmering je prostě Semmering. To znamená, že sklon je dělán pro nákladní dopravu a pokud dobře čtu, tak je tam maximálně 14 promile. To je sice dost, ale trať je v dezolátním stavu a rychlost omezená. Tím pádem i zdechlina Regiošuk nemá viditelný problém.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko