..: Rekonstrukce nádražních budov pokračují :..

Železná Ruda–Alžbětín, anketa Nejkrásnější nádraží ČR Jablonec nad Nisou — Není tomu tak dávno, co České dráhy přistoupily k rekonstrukcím mnoha nádražních budov. Kompletní přeměnou tak prošla například budova v Třeboni, Holešově nebo Písku. Zatím poslední přišla na řadu budova v Jablonci nad Nisou, která byla slavnostně otevřena symbolickým přestřižením pásky 24. června 2010. Stavební práce budou zahájeny také na mnoha objektech v Plzeňském kraji, z nichž jmenujme například Klatovy, Kaznějov či Tachov. Právě rekonstrukce tachovské budovy bude v tomto regionu svým rozsahem patřit mezi největší stavební projekty. Kromě modernizace vnějšího vzhledu si od ní vlastník slibuje také zvýšení kultury cestování.

Plánované opravy a rekonstrukce

Nejprve si přibližme plánované rekonstrukce v západních Čechách. Jedná se o práce v podobném rozsahu, přičemž cena za jejich realizaci se pohybuje mezi 1,2 – 3,5 miliony korun. Nádražní budova žst. Sušice prochází opravou již od loňského roku, kdy byla opravena střecha a započata výměna oken. V letošním roce dojde na zbývající okna a dlažbu ve vestibulu, nahozena bude fasáda a modernizací projde i čekárna. Rozsáhlé opravy čekají také budovu v Holýšově, kde bude opravena vstupní hala. Rekonstrukcí projde sociální zařízení pro cestující a změn dozná i okolí budovy. Na nové WC, situované uvnitř budovy, se mohou cestující těšit v Blovicích. Kromě toho mohou očekávat lepší čekárnu a nový nátěr fasády. Bezesporu největší stavební akcí se v však tomto regionu stane oprava nádražní budovy v Tachově. Za částku 10 milionů korun budova dostane mimo jiné novou fasádu a v moderním rázu budou rekonstruovány prostory pro cestující. Práce na střeše, ať už v podobě kompletní rekonstrukce, nebo výměny střešní krytiny, proběhnou na všech zmíněných budovách, a také v Bělé nad Radbuzou, Klatovech, Kaznějově, Chodové Plané či Svojšíně.

Nově rekonstruovaná budova slouží cestujícím i v Jablonci nad Nisou

Jablonec n.N., nádraží, foto: Vláďa Musil Symbolickým přestřižením pásky byla dne 24. června 2010 slavnostně otevřena kompletně zrekonstruovaná budova v severočeském Jablonci nad Nisou. Práce za 31 milionů korun, které byly započaty v prosinci 2008, přinesly razantní změny vnějšího vzhledu a dispozičního řešení veřejných i služebních prostor. Jako zcela nezbytná se ukázala rekonstrukce výpravní budovy, která byla zhruba před třiceti lety nevhodně doplněna několika přístavbami. Ty znehodnocují její vzhled a donedávna se nacházely v již dezolátním stavu. V některých částech budovy hrozilo i přes četné opravy zřícení, a proto musely být uzavřeny. Původní římsy byly silně poškozené a interiér budovy, zejména pak veřejných prostor, působil velmi nepříznivým dojmem, zatímco služební prostory neposkytovaly potřebné zázemí. Přestože zastavěná plocha budovy byla kvůli demolici zmíněných přístaveb značně snížena, podařilo se přesunout WC přímo do budovy a na původním místě vytvořit komerční prostor, který bude následně pronajat pro provoz trafiky s občerstvením. Vyměněna byla všechna okna, rekonstruováno vytápění, peronní přístřešky a zateplena fasáda. Velkou přeměnou prošla i původní nádražní restaurace, která nyní patří mezi nejlepší a nejpříjemnější restaurace v objektech Českých drah.

Zdroj: České dráhy – [1], [2], foto: Vláďa Musil


Dominik Jaroš | 6.7.2010 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký ČR Plzeňský


07.07.2010 (19:19)  
K té MB:
zastupitel Povšík (ČSSD) se objevil s návrhem skleněného baráku , který se dle mého názoru absolutně do místní zástavby nehodí.
Na tento skleněný barák reagovala místní ODS , že si jej nepřeje , ale že si přeje opravu stávající budovy.
Já osobně..... nejsem ani pro variantu I z výše zmíněných důvodů , ani pro variantu II. Tato varianta by dle mého názoru byla velmi nákladná a celkem k ničemu , neboť barák je zbytečně velký a dnes již málo využívaný.
07.07.2010 (12:53)  
nemyslim si, ze MB je takova brana do sveta, aby tam museli vymyslet takovyhle skleneny zverstvo...

zajimavy, ze v "zapadnim" svete jde udelat nadrazi moderni i kdyz se s budouvou z venci "nic nedela"...

myslim, ze kdyby tomu nahodili novou omitku a natreli okna tak by to vypadalo k svetu a nestalo to ty hrozny penize, ktery jinak padnou na sklenik...
07.07.2010 (11:28)  
Za novou budovu v Mladé Boleslavi bojuje Robin Povšík, údajně má být za dva roky. http://www.povsik.cz/, mně se to moc nelíbí, mladoboleslavské nádraží potřebuje kompletní přestavbu, takovýto skleník je to poslední.
registrovaný uživatel khunas  mail  
06.07.2010 (23:34)  
a co mladá boleslav nebo karlovi vary a nebo smícov a holešovice nevíte někdo o tom neco ?
06.07.2010 (19:02)  
Na novou fasádu čeká i nádražní budova v Kořenově (SŽDC). V současné době se zkoušejí různé barevné varianty a konzultují se s památkáři, aspoň podle informací, které se ke mně dostaly...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko