..: Žluté jaro končí, RegioJet si troufá na víc - v Plzni i ve Znojmě :..

Konkurence Student Agency a ČSSD: Desiro proti 810 (Moravské Budějovice), foto: Juraj KováčPlzeň — Zatímco propagační jízdy RegioJetu v krajích se pomalu blíží ke konci, žlutá Desira z českých tratí rozhodně jen tak nezmizí. Student Agency totiž chce na své "žluté jaro na železnici" navázat hned několika dalšími projekty. Již v polovině června spustí provoz svých prvních pravidelných spěšných vlaků na trase Plzeň - Domažlice, v průběhu letní sezóny bude zajišťovat dopravu návštěvníků několika hudebních festivalů, od března příštího roku se chystá na dálkovou trasu Praha - Ostrava a nápady ji zatím nedochází. Jednotka Desiro Classic se tak v pátek 4. června vůbec poprvé podívala do Jihlavy – ne ani tak proto, aby následovala reklamní Regio-shuttle Českých drah, ale v rámci prezentace návrhu zavedení přímého železničního spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, který již podpořili krajští radní na Vysočině i na jižní Moravě. RegioJet tak chce usilovat o převedení státních subvencí z mezistátních vlaků na nové rychlíkové relace, ačkoli nemá jistotu, že v případě vypsání tendru zajímavé trasy skutečně získá. Firma si přesto věří a chce postupně představit další podobné projekty.

Plzeň - Domažlice: dva týdny reklamně, pak ostrý provoz

Jednotka Desiro společnosti RegioJet, foto: bazala68Počínaje sobotou 5. června 2010 budou mít cestující možnost svézt se na trati Plzeň – Domažlice zvláštními vlaky společnosti RegioJet. Denně vyjedou 4 páry spěšných vlaků, které budou vedeny dvojicí motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Ty má dopravce k dispozici prozatím do konce července a chce je na českých tratích patřičně využít. Zpáteční jízdné za symbolickou cenu 5 Kč bude platit první dva týdny – stejně jako v ostatních krajích, kde RegioJet v loňském roce podal závazné nabídky na provoz regionální dopravy. Na rozdíl od Ústecka, Olomoucka a jižní Moravy však jednotky mezi Plzní a Domažlicemi setrvají minimálně do poloviny letních prázdnin – po skončení mimořádných jízd totiž nastoupí na své první skutečně pravidelné spoje, a to v podobě spěšných vlaků provozovaných bez finanční podpory kraje. V nich již budou cestující přepravováni dle platného tarifu dopravce.

Plzeňský kraj se od prvních třech jmenovaných odlišuje ještě jednou věcí: podepsání desetileté smlouvy s Českými drahami zde totiž předcházelo výběrové řízení na provozovatele vlakových spojů, které ovšem krajský úřad na poslední chvíli zrušil. Od soukromých dopravců si za to vysloužil kritiku, která vyústila až v podání stížnosti k Evropské komisi. Toto podání se v současnosti posuzuje; v případě jeho uznání ale může mít pro všechny dotčené kraje zásadní následky.

kmstaniceSp 1502
(Sp 39822)
Sp 1504
(Sp 39824)
Sp 1506
(Sp 39826)
Sp 1508
(Sp 39828)
0Plzeň – hl.n.7.5311.3215.4919.56
1Plzeň – Jižní předměstí|11.35|19.59
3Plzeň – Skvrňany||||
8Vejprnice|11.42|20.08
11Tlučná|||20.10
14Nýřany8.0511.48||
19Zbůch||||
22Chotěšov u Stoda||||
26Stod8.1711.58|20.24
29Hradec u Stoda||||
34Holýšov8.3012.0716.1720.33
36Dolní Kamenice||||
40Staňkov8.3712.1416.2520.39
44Osvračín||||
48Blížejov8.4412.21|20.46
52Milavče||||
59Domažlice8.5512.3216.4020.57
kmstaniceSp 1501
(Sp 39821)
Sp 1503
(Sp 39823)
Sp 1505
(Sp 39825)
Sp 1507
(Sp 39827)
0Domažlice5.5210.2714.0117.20
7Milavče||||
11Blížejov6.0310.3814.1217.32
15Osvračín||||
19Staňkov6.1110.4514.19|
23Dolní Kamenice||||
25Holýšov6.2010.5114.2617.49
30Hradec u Stoda||||
33Stod6.2710.5914.33|
37Chotěšov u Stoda||||
40Zbůch||||
45Nýřany6.3811.08 – 11.1114.4817.59
48Tlučná||||
51Vejprnice6.4411.1714.5418.05
56Plzeň – Skvrňany||||
58Plzeň – Jižní předměstí6.5111.2415.03|
59Plzeň – hl.n.6.5411.2715.0618.13
  • spěšné vlaky jedou v období od 5. června do 31. července 2010
  • jízdenky se prodávají ve vlaku
  • v období od 5. do 20. června platí akviziční sleva: zpáteční jízdenka 5,–Kč; od 21. června platí standardní tarif dopravce RegioJet, cestujícím však bude uznána zákaznická sleva.

Vzhledem k plánované výluce v úseku Blížejov – Domažlice bude ve dnech 13. – 17. června 2010 zavedena náhradní autobusová doprava. Cestující budou přepraveni autobusy společnosti Student Agency. Doporučujeme sledovat informace na internetových stránkách dopravce a informační letáky ve vlacích.

RegioJet: Znojmo si zaslouží lepší dálkové spojení

Siemens Desiro Classic (ř. 642) dopravce RegioJet a rakouská souprava Wiesel v žst. Znojmo, foto: Juraj KováčDalším projektem, tentokrát namířeným především na ministerstvo dopravy, je koncept přímého rychlíkového spojení jihomoravského Znojma s Jihlavou a Havlíčkovým Brodem, kde by vlaky navazovaly na rychlíky ve směru Kutná Hora - Praha a Žďár nad Sázavou. Myšlenka pohodlného železničního spojení Znojemska s Prahou přitom není žádnou novinkou: v podobě rychlíku Dyje existovalo již před lety, a to dokonce se srovnatelnou jízdní dobou oproti dnešním možnostem veřejné dopravy.

Podle RegioJetu je v současnosti Znojmo zbytečně odříznuté od rychlé dálkové dopravy, což by zavedení rychlíků v dvouhodinovém intervalu mohlo změnit – zejména budou–li nasazena vhodná vozidla. Třicetitisícové město na Dyji má dnes paradoxně nejlepší železniční spojení s Vídní, odkud sem po nedávném dokončení elektrifikace trati 248 zajíždějí osobní vlaky, vedené dvoupodlažní push/pull soupravou Wiesel rakouských drah.

Kromě rychlejšího spojení Znojma s Prahou s jediným přestupem hrana-hrana v Havlíčkově Brodě by mohly být rychlíky zajímavé i pro cesty do Jihlavy, kde by jízdní doba 1 hodina 30 minut byla naprosto srovnatelná s autobusem. V případě vypsání tendru ze strany MDČR chce žlutý dopravce na tuto relaci nabídnout jednotky Desiro Classic, které podle něj nejvíce odpovídají požadavkům na jízdní vlastnosti na této trase a poskytují dostatečný komfort pro cesty s jízdní dobou do dvou hodin.

Jančura: EC/IC nepotřebují dotace, raději nové rychlíky

RegioJet Desiro Classic v žst. Jihlava, foto: Juraj KováčZpracovaný návrh přímých spojů Znojmo – Jihlava – Havlíčkův Brod teď RegioJet rozešle místním samosprávám na připomínkování. Rozhodující slovo však bude mít ministerstvo dopravy, které veškerou dálkovou železniční dopravu v Česku objednává a spolufinancuje. To se však brání, že na zavádění nových spojů nemá peníze. RegioJet naopak namítá, že řada dálkových spojů je v současnosti státem financována zbytečně – podle majitele společnosti Radima Jančury není důvod subvencovat třeba mezistátní vlaky EuroCity, které by si na sebe měly dokázat vydělat samy.

Absurdním stavem je pak podle žlutého dopravce subvencování i těch vlaků, v nichž je vyloučena vnitrostátní přeprava. Svá tvrzení chce podložit provozem vlastních komerčních spojů od března příštího roku, s jejichž pomocí chce přimět ministerstvo, aby zařazení "vlaků vyšší kvality" do sítě základní obslužnosti přehodnotilo. Současný stav je přitom důsledkem rozhodnutí z prosince 2007, kdy resort dopravy souhlasil s navýšením úhrad o přibližně 600 milionů korun ročně na pokrytí vlaků IC/EC, které předtím ČD provozovaly na vlastní podnikatelské riziko. Podle Jančury by tyto prostředky mohly být využity účelněji na nových rychlíkových linkách a zahuštění intervalů stávajících dálkových spojů.

1116.163 ÖBB s push/pull soupravou Wiesel vedle Desira Classic (RegioJet), Znojmo, foto: Juraj Kováč Převaha Siemensů ve Znojmě - Desiro Classic (RegioJet) a souprava Wiesel s taurem (ÖBB), foto: Juraj Kováč
Setkání siemensů ve Znojmě: Desiro, Taurus a Wiesel. Za českou stranu Btx763

RegioJet Desiro Classic v žst. Jihlava, foto: Juraj KováčSamotný projekt rychlého spojení Znojemska se středem republiky již podpořil KORDIS a pozitivně se k němu staví i představitelé obou dotčených krajů – Jihomoravského a Vysočiny – kteří teď chtějí tlačit na ministerstvo, aby novou linku zavedlo. Pokud se tak stane, bude se jednat o první výběrové řízení na provoz dopravy v souladu s novou legislativou EU. RegioJet tak nemá jistotu, že smlouvu na provoz nové relace skutečně získá; podle obchodního ředitele Jiřího Schmidta by už ale i samotné vypsání otevřeného tendru na novou dálkovou linku bylo pozitivním krokem. S ohledem na čas nutný k sestavení jízdního řádu je prvním možným termínem zahájení provozu nových rychlíků prosinec 2011.

Motorový vůz 810.222 v barvách ČSSD u 1. nástupiště žst. Znojmo, foto: Juraj Kováč RegioJet Desiro Classic u 1. nástupiště žst. Znojmo, foto: Juraj Kováč
Konkurence - dopravní a politická - na jedné koleji: vlevo 810 v barvách ČSSD, vpravo Desiro zarytého kritika ČSSD

Žlutý dopravce svůj záměr prezentoval v pátek na tiskové konferenci za účasti představitelů města Znojma – jak jinak, než právě v mimořádném vlaku do Jihlavy. Myšlenka rychlého železničního spojení se zde dlouhodobě setkává s velkou podporou, zejména v kontextu probíhajícího zkvalitňování dopravní obslužnosti regionu. Po dokončení modernizace tratě do Rakouska teď 1. července Znojemsko čeká integrace do IDS JMK a místní radní netají ambice dopravu dále zlepšovat. Město samotné přitom již má za sebou konkrétní zkušenosti s výběrovým řízením na provoz autobusové dopravy a nové smluvní vztahy s dopravci si pochvaluje jako výrazně výhodnější.

Pohled z okna na konkurenci, foto: Juraj KováčZnojemští představitelé navíc nejsou jediní, kdo je plánům RegioJetu nakloněn. Důležité spojence získala firma minulý týden v řadách krajských zastupitelů Jihomoravského kraje, konkrétně v podobě klubu ODS, který je součástí velké koalice s vítězem krajských voleb, ČSSD. Ti se shodli, že od vedení kraje budou požadovat vypsání výběrového řízení na provoz krajské železnice v nejbližším možném termínu – reálně tedy od roku 2016. Větší problém může mít žlutý dopravce na Vysočině, kde je dlouhodobě ve sporu s náměstkem hejtmana pro dopravu Liborem Jouklem. Dopravce však věří, že i zde převládne snaha o zkvalitnění dopravy nad osobními a politickými preferencemi; o to víc, že rychlíky Znojmo – Havlíčkův Brod by za určitých okolností na základě tendru mohly provozovat i České dráhy.

Zdroj: RegioJet, SŽDC, ŽelPage, Týdeník Sedmička


Jiří Pekárek , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Arsene 
07.06.2010 (21:54)  
To samé je ESA 33. Vyskočí tam hláška že zmizel vlak, na návěstidlech se objeví "Stůj" a nic nejede...

To trošku přeháníte, protože nově nasazovaný systémový SW pro SZZ ESA 11 (33) se chová takto. Pokud dojde ke ztrátě šuntu, chová se kolejový úsek "jako obsazený" (indikace hnědou barvou úseku a technologickým výpisem) a EZŠ lze zrušit buď povinně dokumentovaným úkonem nebo projetím úseku (vjezd do KÚ samozřejmě na PN). Navíc se jedná pouze o cílové úseky vlakových cest. Ale že by nic nejelo se rozhodně říct nedá, protože k "padákům" návěstidel při EZŠ nedojde, jen nejde povolit jízdu vlaku do úseku s EZŠ na povolující návěst. Původní implementace do GTN pouze upozorňovala na možnost ztráty šuntu.
registrovaný uživatel Sim 
07.06.2010 (21:28)  
Jiří Pekárek > vy vite o nekom, kdo ma od zamestnavatele "bezednou" CCS pro soukrome ucely?
07.06.2010 (21:04)  
DJ a režijky: Nevím o jiném oboru, kde by zaměstnanci měli produkty svého zaměstnavatele zdarma* k odebrání v neomezeném množství. Třeba pracovníci ve zdravotnictví by platili zákonné zdravotní pojištění (= daň) paušálem 200 kč měsičně. To není závist, jenom srovnání.
*) Jestliže cena této "roční poukázky" je podstatně nižší než výdělek za jeden 8. h pracovní den.
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.06.2010 (20:50)  
@Davidus 135 za svy praxe uz jsem slysel dost hlasek na zabzar, jako treba: "mas vypalenou napajeci palici na 23A, bez se na to mrknout..." , nebo "nedal ti ten debil zase slidu pod kontakty proudovyho rele??" pripadne nejoblibenejsi "madam z balkonu opet zapomnela, ze se na nasypkach sprchuje, bez ji prosimte vysvetlit, ze zkrapeni uhli pri nasypu je bezny, obsazena kolej pod nasypem timpadem taky. pak zajdi do sypky, prohlidni to, a kdyby nic, tak to dej kalsicky podmaceny podlozi".

ovsem termin "rozhozena releovka" je pro mne prilis obecny. muzete jej trosku rozvest?? nejsem si jisty, ze by za takovy stav mohl Regiojet. jaky je tam posazeny ZZ?? v jakem useku to zaclo?? co to delalo?? a hlavne: CO TO VE FINALE UDELALO?? pak se mozna doberem k nejakemu logickemu vysvetleni (nebot releovky o nicem jinem nez o logice ANO-NE nejsou, zaplat panbuh...). Ale Jancuru bych do toho fakt nemotal, je to dost unfair. ne kazdy ctenar tohoto fora se v releovkach pohyboval a ne kazdej vi, jakej bordel staci udelat jeden podpalenej kontakt, treba...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
07.06.2010 (20:36)  
ad Davidus 135 a Jiří Pekárek: a já vám znova opakuji, že za správného stavu zabezpečovačky je blbost, aby Desira rozhazovala techniku závislou na kolejových obvodech. Desiro má 6 náprav a poměrně slušnou hmotnost. Jediné, co nemá jsou brzdové špalky. Pokud se na kolejových obvodech ztrácí, není to závada vozidla a ať si to laskavě dají zabezpečováci dohromady.
Pokud tam jsou počítače náprav, vozidlo se neztrácí, ale počítače někdy vyhodnotí kolejovou brzdu, někdy ne a proto úsek zůstane obsazený. Opět: zbytečně vysoká citlivost počítačů náprav, na západ od našich hranic s tím problémy nejsou.
Stačí vám to?
PS: Fakt netuším, jak může vozidlo rozhodit reléovku tak, aby jí zabezpečováci dávali dohromady 4 hodiny. Nešlo náhodou o něco jiného? V nehodové svodce se píše toto: Krahulov, porucha SZZ, PZ č. 5, vliv: R 666 +7, nsl. 1661 (RegioJet) +17, R 665 +2, Os 4814 +5, 4875 +2, 4836 +2, R 668 +2, Os 4877 +2´. Tedy asi to RegioJetem nebylo, když porucha nastala již u předchozího R 666.
07.06.2010 (19:43)  
Ad Davidus 135: A je teď je tu otázka: Co je špatně - nasazení moderního vozidla nebo koncepce zabezpečovacích zařízení?
07.06.2010 (19:28)  
Omlouvám se, že odskakuju od Desir, ale zajímá mě toto: Talgo nemá klasické nápravy, ale dvě samostatná kola zasazená do rámu. Obával bych se, že by s vybavováním KO mohly být u takového vozidla problémy. Nevíte někdo jak to je?
07.06.2010 (19:13)  
Malá poznámka- Regiojet naprosto rozhodil releovku v Krahulově, bylo třeba ji 4 hodiny spravovat. Pro Petr Šimral, aby zas neobviňoval lidi kolem že si vymýšlí, říkal to ředitel SDC Jihlava
registrovaný uživatel ReActor  mail  
07.06.2010 (18:28)  
Jiří Pekárek: v Olomouci myslim řekl pan Schmidt v Desiru něco ve smyslu "vidíte jak konkurence funguje!" a ukazoval na onu snahu ČD. Možná to prostě modráci zkoušej jinak :-) Ale spíše se divím, že ta akce bude trvat jen jeden den.

Sim: že by jel představitel města Stříbra sám? :-D
registrovaný uživatel Sim 
07.06.2010 (16:56)  
ReActor > docela by me zajimalo, kolik "Stribranu" se bude dobrovolne za korunu trepat v Becku ...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko