Praha — (Aktualizováno 17. 6. 2010 17.05) Během dnešního dne bylo odvoláno představenstvo společnosti ČD Cargo, člena skupiny České dráhy. To do dneška vedl Josef Bazala, který do funkce přestoupil při oddělení Carga od mateřské společnosti 1. prosince 2007. O odvolání celého představenstva rozhodla valná hromada společnosti, vykonávaná představenstvem ČD. Novými členy budou generální ředitel ČD Petr Žaluda, náměstek generálního ředitele pro ekonomiku Petr Nebeský a náměstek generálního ředitele pro správu majetku Milan Matzenauer. Předseda představenstva ČD Cargo zatím nebyl zvolen, bude vybrán ve výběrovém řízení.
„Valná hromada tak rozhodla z důvodu dlouhodobě nedostatečné spolupráce odvolaného představenstva ČD Cargo s vlastníkem společnosti při řešení neuspokojivého hospodaření,“ vysvětluje okolnosti náhlé personální změny tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Takové vysvětlení se jen těžko chápe v kontextu s dřívějším sdělením tiskového mluvčího ČD Cargo Zdeňka Větrovce, že se nákladní dopravce vrací k ziskovému hospodaření. ČD dále vysvětlují, že problémem byla komunikace s dceřinou společností ohledně finanční situace společnosti. Její finanční výsledky se pak údajně přenášely jako kritika na celou skupinu ČD. Ministr dopravy Gustav Slamečka požádal vedoucí představitele řídícího výboru a dozorčí rady společnosti ČD, aby zjistili detailní důvody pro uvedenou změnu.
Cargo se touto změnou vedení dostává do problémů. Do 30 dní musí představenstvo společnosti rozšířit o minimálně jednu osobu, která má odbornou způsobilost (vysokoškolské vzdělání a tři roky praxe v řízení drážní dopravy). Tuto povinnost ukládá Drážní zákon. V opačném případě hrozí odebrání licence Drážním úřadem.
Zdroj: České dráhy, Ministerstvo dopravy, MF Dnes/iDnes
:"MOŽNÁ/MOŽNÁ NE".
Ano,s tím se dá souhlasit.
Já to tak nějak hodnotím subjektivně dle mého vnitřního pocitu. Zastuji poměrně velkého zákazníka dříve ČD , dnes ČDC. S lidmi u ČD i SŽDC jsem i dnes v kontaktu.A troufnu si říci , že největší změny (v hospodaření , přístup k zákazníkům) za poslední léta proběhly právě na ČDC. Ostatní firmy fungují naprosto stejně , jak fungovaly. Ti komunističní pitomci ,kteří byli před deseti lety smutní , že naše firma něco přepravuje po železnici (protože mají více práce) tam jsou neustále a jsou pořád stejní. Traťmistři též.
Z mého pohledu se tímto krokem Žaluda zbavil schopného protivníka.
Dnes v Dopravních novinách vyšel článek , kde se srovnávají výsledky nákladních železničních dopravců za poslední období. ČDC z tohoto srovnání vyšlo hodně dobře.
naroznej: On Bazala, odborně způsobilý člověk, dělal něco jiného než seděl v kanceláři? Ano, odborná způsobilost je o tom, vysedět si do křesla určitou díru, pak je jen na Vás, jestli tam budete něco dělat, nebo nebudete.
I kdyby byl Žaluda dosazen do čela ČD nezákoně, je to velice kvalitní člověk (nemyslim fyzicky). A pokud se mu povedlo získat větší dotace pro dráhu, tak je to nejen jeho úspěch a "chyba" politiky.
Absolutně nesouhlasím s tím, že ČD nefungují lépe než dříve. Souhlasím s názory níže:"MOŽNÁ/MOŽNÁ NE". Sim to dobře vystihl.
Žaluda byl na své místo dosazen díky vlivu pražské ODS. Pro nic jiného. Nevzpomínám si , že by proběhlo nějaké výběrové řízení , kde by komise manažerů a specialistů vybírala někoho pro takovou funkci.
To , že ČD jsou v zisku není proto , že by lépe fungovaly. Spíše je to o slabých politicích a mafiánském vlivu , který se postaral o to , že státní správa cáluje více...
To o tom jiném odborně způsobilém jste myslel toho pozounistu , který mu dělá šéfa sekretariátu ??
flatt1: Pravda , do ekonomických čísel moc nevidím. Na druhou stranu , když se zamyslím nad pracností přepravy sólo vagónu a uceleného vlaku -tak mi to vychází , že je to něco absolutně neporovnatelného. Když vídám na jedné trati nepravidelný manipulační vlak se dvěma vozy , díky kterému je blokována mašina a zaměstnanci na dvě hodiny , nejsem si jist , zda se takové zakázky mohou vyplatit
Pokud bych si byl jisty v kramflecich v duchu hesla "lepe nez ja to nikdo delat nebude", tak konkurenci klidne pustim na trh. Protoze pokud mam pravdu, vysachuje se konkurence sama.
To je právě otázka, na kterou se jednou dozvíme odpověď - až tady bude konkurenční prostředí a osobku budou moci provozovat i jiné firmy. Pak teprve zjistíme, za kolik se reálně jezdit dá.
(schválně jsem to napsal tak, aby tam zůstal prostor i pro situaci, že si dnešní ČD skutečně vedou dobře...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.