..: ÖBB plánují expanzi - koupí 200 jednotek Desiro Mainline :..

Siemens Desiro ML pro ÖBB (vizualizace), foto: Siemens Mobility Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.

Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern Rakousko Belgie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
22.04.2010 (10:23)  
Asi to spolufinancuje EU, takže částka skutečně zaplacená ÖBB bude nižší.
registrovaný uživatel happy 
22.04.2010 (9:44)  
Na to, že mají ÖBB dosti brutální finanční problémy, si zahrávají.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.04.2010 (9:16)  
>Filip Janev: Špatná infrastruktura? To mě překvapuje. Rakousko mám železnicí proježděné křížem krážem. Sice jsem v něm už docela dlouho vlakem nejel, ale naopak jsem měl pocit, že rakouské koleje jsou jedny v nejlepším stavu v Evropě. Že by to byl jen můj subjektivní pocit?
registrovaný uživatel aron 
22.04.2010 (9:14)  
Tak mi vychazi cena zhruba 620 000 kc za jedno sedadlo coz je velmi slusny. Napr. nove motoraky od Stadleru nas vydou na 740 000 na sedadlo, a pres 720 000 vychzi i Elefant.
22.04.2010 (9:06)  
Všude se píše jaké mají strašné finanční potíže, žekvůli špatné infrastruktuře nabírají vlaky zpoždění, a dostalo se to prý až k nějakému nejvyššímu úřadu, a oni si začnou nakupovat Desírka od Siemensu.To je opravdu prapodivná firmička, třebas jim vypomohl stát, podobně jako tomu bylo s taurusy.Ale to mě nemusí vůbec zajímat.

Prosím pěkně, nevíte kolik je v provzu RailJetů? Nemůžu to nikde dohledat.Děkuji
22.04.2010 (8:52)  
Takže s tou ekonomickou situací ÖBB to zase tak hrozné nebude.
A co že Talenty už netáhnou? Pokud www.railfaneurope.net nekecá, tak jich ÖBB mají celkem asi 190, tj. jednou tolik Desir Mainline. Nevím jak je Desiro ML komfortní, je pravda že Talent na štrece Villach - Bruck an der Mur, Landeck - Rosenheim / Hochfilzen, nebo Salzburg - Saalfelden žádná velká výhra není (ale tyhle relace snad regionálkou nikdo nejezdí).
DJTiësto: Nabízí se zajíždění dvousystémových Talentů na Sp do Budějovic, ale zatím je to jen teorie / přání.
22.04.2010 (8:43)  
Kéž by to zkusily taky u nás alespoň v Jižních Čechách.
registrovaný uživatel tomi  mail  
22.04.2010 (8:31)  
Táto vizualizácia sa mi páči ešte viac ako aktálna verzia rakúskeho Desira. To čelo je špicové.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko