Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.
Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility
1 2 | Zpráv na stránku: |
Prosím pěkně, nevíte kolik je v provzu RailJetů? Nemůžu to nikde dohledat.Děkuji
A co že Talenty už netáhnou? Pokud www.railfaneurope.net nekecá, tak jich ÖBB mají celkem asi 190, tj. jednou tolik Desir Mainline. Nevím jak je Desiro ML komfortní, je pravda že Talent na štrece Villach - Bruck an der Mur, Landeck - Rosenheim / Hochfilzen, nebo Salzburg - Saalfelden žádná velká výhra není (ale tyhle relace snad regionálkou nikdo nejezdí).
DJTiësto: Nabízí se zajíždění dvousystémových Talentů na Sp do Budějovic, ale zatím je to jen teorie / přání.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.