Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility podepsaly dohodu na dodávku celkem 200 elektrických vícevozových jednotek Desiro Mainline. Celá série v hodnotě 1 mld. eur má být dodána do pěti let a počítá s možností opce. Objednána byla základní třívozová varianta poskytující 217 míst k sezení ve 2. vozové třídě a maximální rychlost 160 km/h. Kromě nasazení na domácích linkách si ÖBB od těchto vozidel slibují zejména možnost získání kontraktů za hranicemi, přičemž hned prvním pokusem je výběrové řízení na linky Werdenfels–Takt v jižním Bavorsku, v němž budou přímými konkurenty DB Regio, Veolia Transport a BeNEX. Veřejnosti bylo Desiro Mainline poprvé představeno na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2008 v Berlíně. Jako první dopravce tuto řadu do provozu nasadila firma TransRegio na lince Köln – Koblenz – Mainz v počtu 17 jednotek, načež si podobné jednotky v 300 exemplářích objednaly také Belgické dráhy (SNCB), a to v jedno- i dvousystémové verzi s termínem dodání mezi lety 2011 a 2014.
Zdroj: Railway Gazette; foto: Siemens Mobility
1 2 | Zpráv na stránku: |
Podle agentury Entefax vznikly tyto vozy rekonstrukcí řady Btax (010), kdy byly původní sedačky odstraněny a položená nová podlahová krytina. Některé vozy byly dovybaveny mezivozovým přechodem pro dlouhodobé spojení více vozů.
Omlouvám se za OT
Už teďka se jezdí ve špičkách na stojáka, rekord narvanosti jsem zaznamenal 11 lidí na představku, asi 40 na chodbičce a 1 člověk v umyvárně. Kupé předpokládám plná. Takže cca 120 až 140 lidí ve vagóně. Krát 6 vagónů 2. třídy je ... na soupravu tří jednotek. Opravdu je potřeba mít v jednom vlaku 6 stanovišť strojvedoucícho? Raději soupravu o 10 vozech (6 lidí na kupé + velkoprostory). V úterý, středu a sobotu pak stačí 5-6 vozů. Přidat spoje nelze - jednokolejná trať.
Možná časem... IC/Ex po hodině stylem Ex Moravan s "železem", které těch plánovaných 200 km/h využije (abychom to jezdili za zhruba 1:40 - cestovní rychlost 102 km/h a vpohodě stíhali obraty). Ale to je zatím jenom sen.
PS: O pohodlí cestování vlakem stojícího cestujícího nepřesvědčíte a do nacpaného vlaku, kdy člověk pobíhá kolem a hledá, kde by se ještě vešel, nové cestující nenalákáte.
A na Lok-Reportu se pravi ze se budou vyrabet bud ve Vidni nebo v Krefeldu.
Co se tyce stavu trati, tak jsem predevcirem cetl nejakej clanek o stavu trati, kde se rikalo neco o tom ze pomaly jizdy se spise zvetsuji nez zmensuji. Tezko rict, pohybuju se denne jenom na S-Bahn ve Vidni, ale taky tady vsichni breci ze nemaji love :-)
Problemy s infrastrukturou byly drsny loni, kdy se pripravovala "Kmenova streka" ve Vidni na zavreni Sudbahnhof a do toho uder blesku zlikvidoval ZabZar v Süssenbrunn, takze se v jednom z nejkritictejsich uzlu jezdilo rucne, coz znacne zmensilo mozny pocet vlaku.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.