..: Havířov – Ostrava za 1 Kč :..

R 1540 Olše, Ostrava-Kunčice, 10.5. 2009, foto: Adam Svěchovský Havířov — Obyvatelé Havířova a okolí si budou moci vyzkoušet přímé spojení vlakem do Ostravy a zpět za symbolickou jednu korunu. Tuto akci připravuje Moravskoslezský kraj ve spolupráci s městem Havířov a Českými drahami na pondělí 26. dubna, kdy ji cestující budou moci využít v kterémkoli z přímých vlaků linek S1 nebo R1 Eska Moravskoslezského. Akční zpáteční jízdenka bude pro cestu zpět do Havířova platit až do půlnoci 27. dubna. Lidé z jižní části ostravské aglomerace se tak budou moci svézt jednotkou CityElefant, které jsou na linky R1 a S1 prioritně nasazovány. Podobně jako před měsícem při podobné akci na trati Milovice – Praha, i na Ostravsku se zúčastněné strany touto cestou snaží přimět část obyvatel, aby pro své pravidelné dojíždění místo automobilu využila vlakové spoje.

Zdroj: České dráhy


Daniel Stangel | 21.4.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.04.2010 (6:48)  
Ještě jsem zapoměl zmínit, že to funguje samozřejmě i naopak. V případě, že člověk má kartu MDPO nebo TQM, tak si jí může na ústředí OD Tempo aktivovat pro nákupy v jejich obchodech. Ale je to stejné jak u opačné varianty. Tzn. na kartě jsou zvlášť peníze pro nákupy v obchodech a zvlášť pro dopravu (jsou tam dvě hromádky peněz). Jinak řečeno: Je to uděláno tak, aby člověku v Opavě stačila jedna karta místo tří a může si zvolit jakou chce. V případě, že chce zároveň dl. časovou jízdenku pro zóny 30 nebo 30 plus 350, tak pak musí mít kartu MDPO s fotografií samozřejmě, ale i tam může mít zároveň (a tak to mám já) elektronickou peněženku pro platbu v autobusech MDPO a TQM a dokonce bych si tam mohl přidat účet od OD Tempo pro nakupování v jejich síti prodejen. Co se týče TQM a MDPO, tak není mezi nimi třeba žádné aktivace. Tzn. pokud máš jednu z těch karet, tak už automaticky můžeš platit u toho druhého přepravce. Aktivace je pouze nutná u karet Tempo, ale jak již jsem zmínil, tak to stačí provést na informacích TQM (+ si tam dobít nějakou částu) a hned to můžeš používat i pro jízdy u MDPO.
27.04.2010 (0:01)  
JK ml.: Zase nemáš pravdu. Ty karty jsou kompatibilní mezi TQM a MDPO už několik dlouhých let! Tzn. když máš kartu MDPO, tak s ní můžeš uhradit jízdné v TQM a naopak když máš kartu TQM, tak s ní můžeš hradit jízdné MDPO. Mezi TQM a MDPO je v tomto dohoda a opravdu to funguje a využívám to i já. Ty si můžeš koupit kartu MDPO a můžeš si ji dobíjet (tím myslím EP) buď v předprodeji MDPO, v automatu u předprodeje MDPO, v informační kanceláři TQM a také ve vozech TQM u řidiče. Platit s ní můžeš ve veškerých dopravních prostředcích TQM a MDPO a je jedno, kde si to dobiješ. A samozřejmě stejně to funguje naopak s kartou vydanou TQM. Dokonce lze využít (po aktivaci na informacích TQM) kartu obchodního družstva TEMPO. Avšak tam je třeba myslet na to, že na kartě jsou dvě hromádky. Jedna slouží pro nakupování v obchodní síti TEMPO a ta druhá slouží k úhradám jízdného ve vozech TQM a MDPO. Takže pokud máš kartu OD TEMPO, tak stačí si zajít na informace TQM a aktivovat si tam EP,což pokud vím stojí nějakých 30,- Kč. A opět zase můžeš platit s penězi určené pro dopravu jak ve vozech TQM, tak i ve vozech MDPO. Dobíjení taktéž možné u obou přepravců.

Důkazy:
TQM - http://www.tqm.cz/files/seznam_sluzeb_hrazenych_kartou.doc
MDPO - http://www.mdpo.cz/index.php?menu=predprodej (Využití čipové karty)

Edit: Co jsem dohledal, tak tahle akceptace karet mezi MDPO a TQM funguje minimálně 10 let = už v roce 2000 fungovala.
registrovaný uživatel JK ml. 
26.04.2010 (21:52)  
Opaváček: Vzhledem k tomu odkud dojíždím a kam a čím vlastním předplatné jízdné se zónou 300. Jsou v podstatě dvě možnosti kdy použiju MHD Opava:
1/Komárov - Ostroj. K tomu mě donutí telefon z domova
"Vyber v Globusu peníze z bankovního automatu a nějakou ptákovinu tam nakup" . Když z komárova do globusu zrovna nejede spoj TQM ani vlak na výchdní nádr (totéž lze zpravidla uskutečnit v Tescu) jedu "mhádéčkem" k Ostroji a po nákupu pomocí TQM domů.
2/Komárov - Přerovec . Ujel mi domů autobus (spoj TQM) to telefonuju pro změnu domů já: "sjedeš pro mě autem na točmu do Přerovce?"
V tom případě konám jízdu pomocí linky 220(MHD)
Četnost těchto případů je 1-2 měsíčně, čipovou kartu, která navíc není "TQM kompatibilní" tedy nemám nějaký zásadní důvod si zřídit.
Netušil jsem, že tento systém platby jízdného je takhle rozšířený....Ale vracet mince by byla slušnost
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.04.2010 (14:00)  
To bych taky bral, když se dusit, mrznout, mačkat, tlačit, slepnout,... v tomhle nepohodlným krámu, tak za 1 Korumu bych to bral. A za 460 bych si připlatil plné jízdné!
26.04.2010 (7:04)  
JK ml.: Středoevropský unikát? Na to jsi přišel kde? Podobný, né-li stejný systém úhrady jízdného v MHD v ČR používají i další města. Jako např.: Chomutov a Jirkov, Havířov, Frýdek-Místek, Karviná, Mariánské lázně (tam dokonce nemají ani elektronické karty) a další. A když bych pátral v zahraničí, tak stačí zajet na Slovensko (což je také ve střední Evropě), kde je tento způsob odbavování také v několika městech.

Ale jinak uznávám, že pro návštěvníky tento systém opravdu není příjemný.
25.04.2010 (12:47)  
Pjetro: Zkus se na to podívat trošku více objektivněji. Ano, je pravda, že u nás se házejí mince do kasy, z druhé strany je třeba si přiznat, že tento způsob placení využívá minimum lidí, protože valná většina lidí má elektronické peněženky na BČK nebo lítačky. Co se týče toho přestupování. Otázka: Je to opravdu dražší než v jiných městech? V Ostravě za 60 minutovou jízdenku zaplatíš 21 Kč. V Opavě při dvou přestupech, které v 99% případů stačí na to se dostat na druhý okraj města zaplatíš 24 Kč (rozdíl + 3 Kč) a to je placení v hotovosti. Při placení EP (což je způsob, který se používá v Opavě častěji než platba v hotovosti) a při využití přestupního tarifu tě taková jízda v pohodě výjde na 13.80 Kč (oproti jízdnému v Ostravě je rozdíl 7.20 Kč ve prospěch systému v Opavě). Ano je sice třeba si koupit BČK, ale její cena je 115 Kč. Do roka je v pohodě zaplacená (čím více se užívá, tím dříve) a navíc ji může používat více lidí v rodině (i když je vedena na konkrétní jméno, tak revizora nezajímá v případě EP). Pokud rodina má auto a sem tam využívá MHD, tak si jeden člověk v rodině koupí BČK a položí ji na ledničku a kdo chce jet, chytne kartu do ruky a jede. Kamarád má BČK starou 12 let, já mám starou 7 let = karta opravdu vydrží hodně dlouho pokud se k ní člověk chová tak jak má. Navíc u nás je díky tomuto minimum černých pasažérů, kteří v jiných městech jízdné prodražují. Pravda je, že tento systém není moc fér vůči občasným cestujícím a návštěvníkům města, z druhé strany u člověka, kterému se nevyplatí pořízení BČK (která opravdu není drahá) se dá předpokládat, že tolik nenajezdí a díky tomu až tolik neutratí za jízdné v MHD Opava. Další porovnání: Jedna jízda placená v hotovoti v Opavě stojí 12 Kč (a to můžeš jet déle než 15 minut). 15 minutová jízdenka v Ostravě stojí 13 Kč. Opravdu si myslíš, že jízdné v Opavě tak strašně drahé? Ano, jsou situace, kdy je lepší systém v Ostravě apod., ale není to tak často. Žádný systém úhrady jízdného v MHD není spravedlivý pro všechny. U nás se platí za jednu jízdu, jinde se platí kratkodobé časové jízdné. Já budu chtít jet v Ostravě 18 minut jednou linkou a zase budu muset utratit 21 Kč. V Opavě při nejhorším utratíš 12 Kč a můžeš jet z Dolního náměstí klidně až do Držkovic. Takže každý systém má něco a opravdu si nemyslím, že by jízdné u nás bylo až tak strašně drahé (kdyžtak se podívej na tarif MHD v Teplicích). Jenom člověk musí přemýšlet a umět počítat co se mu více vyplatí.

Jinak o tom, že by se jízdní řády v nejbližší době měly objevit v IDOSu nic nevím. Problém je totiž s exportem dat ze systému, který je u nás využíván k tvorbě JŘ.
registrovaný uživatel Lampik 
24.04.2010 (20:59)  
!POZOR! Nevím, jak pro koho, ale pro mě je to novinka a úžasná věc ;) Po dlouhé době jsem jel vlakem z Jakartovic do Opavy. Nebyl bych to já, abych si cestu vlakem, nebo pohled na nádraží v Opavě, nebo někde jinde, nezpříjemnil nějakým novým zjištěním. Dneska jsem vystoupil z vlaku a viděl...:) RegioNovu Olomouckého kraje, jak čeká na prvním nástupišti směr Hlučín :) Super :) Snad zkušební jízdy před tím, než se objeví RegioNovy Moravskoslezského kraje v Opavě :)
registrovaný uživatel Pjetro 
23.04.2010 (10:32)  
MHD v Opavě, to je opravdový místní folklor. Už jenom ten fakt, že při každém nástupu do vozidla musím platit, se jízda s přestupy docela prodraží, já prochodil čtyři roky na střední Opavu raději pěšky, než vyhazovat nějaký ten peníz na trolejbus, vyplatí se to možná tak při dopravě střed-okraj, okraj-okraj, pokud teda nemusíte dvakrát přestupovat. Ale samotný "akt" házení mincí do automatu přišel postavený na hlavu kdejakému "cizinci". Nehledě na to, že pokud by měli všichni platit drobnými, tak to prodlužuje pobyt na zastávkách. Dlouho jsem v Opavě nebyl, ale pochybuju, že tam zavedli aspoň něco, jak na jeden lístek procestovat celou Opavu, takže to tipuju stále na "házej a zaplať každou jízdu".
registrovaný uživatel IC540  mail  
23.04.2010 (7:13)  
JK ml. : I v Opavě se to časem změní a bude i v idosu. No a řidič možná přestane jen tlemět, ale bude se soustředit na vydání jízdenky zakoupené z Moravskoslezské karty, či si jen poslechne pípnutí z této karty.
V Havířově tomu tak nějak je už nyní, letos proběhne v busech výměna zařízení na čtení karet(avizováno v tisku). Pak budem čekat na ten Moravskoslezský opencard...
Snad se toho dožiju...
registrovaný uživatel JK ml. 
23.04.2010 (0:13)  
Což o to já rodilý pražák odkojený nejvýchodnějším pražským sídlištěm Rohožník, jsem měl na mysli destinace jako komárov, kylešovice, malé hoštice.....tedy provoz z v rámci zóny 300. K místnímu vedení linek bych měl taky veselou z natáčení. Neznalý poměrů, když začali jezdit solaris Trolina, jsem jsem dlouho nemohl přijít na to proč mě - příležitostnému motoristovi - se pořád motá z pekařské splašenej trolejbus do cesty(jeducí na naftu mimo dráty a s lidma navíc), když já jedu po Nákladní, tedy po hlavní. Když jsem měl holky v nemocnici a vlezl jsem do linky 221 bez bližšího studia jř, a chtěl na východním nádraží stihnout tqm bus k nám, tak jsem na to konečně přišel...a autobus nestihl, za to jsem si prohlédl jak trolino automaticky nasazuje a sundavá tyče:-(
Jinak otázka jen tak do placu nevíte proč MHD Opava není v Idosu?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko