..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
12.04.2010 (21:31)  
Dnes uverejnili správu, zraneného člena posádky budú odpájať od prístrojov. Ale operácie zatiaľ nechystajú.
registrovaný uživatel Sim 
10.04.2010 (23:43)  
jones > aspon nejaka pozitivni zprava

Ážetďák > rekl bych, ze Aleš Liesk. odpovedel za me naprosto dostatecne.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
10.04.2010 (21:27)  
Včera sa objavila špekulácia o infarkte u ruš. inštruktora.
Dnes v tlači lekári po súdnej pitve vylúčili infarkt !
registrovaný uživatel jones  mail  
10.04.2010 (14:20)  
Po tých negatívnych príspevkoch niečo pozitívne-ťažko ranený je mimo ohrozenia života,aj keď ho čakajú operácie.
09.04.2010 (21:20)  
Nerad se vracím a opakuji se,ale pán s nickem Ážetďák mne k tomu donutil. Jak jste,pane,přišel na to,že oněch 5 lidí plus jeden strojvedoucí bylo na jednom stanovišti? Na zadním,neobsazeném stanovišti jich může být třeba deset-předpokládám,že na Slovensku to je stejné jako u nás. Dále-když se vystavuje hnací vozidlo na zkušební jízdu,zvláště po zásahu v obvodech řízení a brzdy,musí být předem vyzkoušeno stacionárně. To je nejen povinnost,ale i normální řemeslnická logika.Instalatér také nejdříve naplní opravené potrubí vodou a teprve pak ho-když je v pořádku-nechá zazdít. O elektrickém měření ani nemluvě. Dále-posun na kolej,obsazenou vozidly je naprosto normální a běžná věc,v celé Evropě stejná. Ale hlavně:nikdo z nás tam nebyl,můžeme se jen dohadovat a diskutovat,to je správné a v pořádku. Ale diskutovat odborně a hlavně slušně,bez útoků na potenciálního oponenta. Děkuji za pochopení.
registrovaný uživatel Suchar 
09.04.2010 (18:12)  
A už se tu chlubil svými patenty? :-) (Bohužel jsem je do dnešního dne nenašel v databázi ÚPV :-))
09.04.2010 (17:55)  
Vysvětlíte mi někdo prosím, proč ty letadla jako Airbus A380 nebo Boeing 787 (a zdaleka nejenom tyhle, dnes už v podstatě všechny), kde se naprosto všechno řídí elektronicky pořád ne a ne spadnout? Jak se proboha nějaký vrah z Wall Streetu mohl rozhodnout nasadit něco tak šíleně nebezpečného a nepředvídatelného??? Proč sakra ještě pořád Američanům lítá ten raketoplán, kterej se řídí taky elektronicky (a Rusům ten Sojuz), to fakt nikdy nepochopím. A ještě lépe - jak se kruci před čtyřiceti lety (!!) s něčím tak nefunkčním a poruchovým jako byl AGC mohli několikrát dostat na měsíc? http://www.diit.cz/clanek/lidska-noha-vkrocila-na-mesic-hellip-pred-40-lety-apollo-guidance-computer-podrobneji/27480/31252

O vražedných úmyslech automobilek, které už pěknou řádku let používají throttle-by-wire radši nemluvit, to spíš takový Mercedes, který se rozhodl doslova vyvraždit svoje zákazníky elektronicky ovládanými brzdami, to je teprv síla! A bude hůř, steer-by-wire systémy už klepou na dveře!


Já vím proč, protože jsou všichni naprosto vymaštění a nezodpovědní idioti a Ážetďák by jim to s kombinačkama a kusem drátu ukázal! Bohužel v AŽD už před několika lety moc dobře rozpoznali jeho kvality a jako naprosto nadbytečného kecala ho vyrazili (teda pardon, on možná odešel sám, protože kdyby to neudělal, druhý den by už musel nedobrovolně). Úplně živě to vidím, jak se AŽD rozhodlo investovat do moderních technologií a z pána Ážetďáka se stala naprostá a totální nula, která se navíc ani nebyla ochotná přizpůsobit, protože on přeci jezdil ředitelskou Volhou vyměňovat pojistky! Bavím se nad tím, jak mu v této diskusi lidé problematiky znalí ty jeho snůšky keců naprosto rozstřílí a on stejně zase přileze a vymyslí další nesmyslný blábol.

Omlouvám se za OT.
registrovaný uživatel m@jo  mail  
09.04.2010 (14:25)  
Ažetďák:
Ty nie si asi moc kompletný, ináč by si nemohol niečo také napísať.
Ako môžeš tvrdiť, že pre 362.001 dvaja mŕtvi nič neznamenajú. To si odkiaľ zobral takú volovinu? Na tej mašine sa mu zabil kolega, kamarát, tak to konečne pochop.
A zrejme vidí do okolností tej nehody ďaleko viac ako Ty, ja alebo nejaké primitívne novinárske výmysly...
09.04.2010 (13:44)  
Ažetďák: Ty si kus bezcitného hoväda!
Netrep tu už tie hovadiny, keď vôbec nevieš, čo sa stalo. Na tej mašine fungovalo všetko, čo by v prevádzke fungovať malo.
Bordel máš akurát tak ty v hlave!
09.04.2010 (13:30)  
že na vlak směla teprve po tom, co zkušební jízda neodhalila žádné závady.
Ta nešťastná 131 jela na zkušební jízdu...

A postavit pro takovýto stroj jízdní cestu na obsazenou kolej, navíc osobním vlakem do kterého nastupují cestující je trestuhodné!
S mnoha vozidly jsem takto trestuhodně vyjížděl i u nás. Naposledy tuším se 471 při zkušební jízdě pro ETCS.

Pokud vystavíte jakýkoli čip působení např. vf záření, okamžitě zkolabuje.
Včetně třeba vf tranzistorů? Když "jakýkoliv", tak "jakýkoliv". A třeba v mobilech jsou jen relátka a elektronky?

pokud jsou mechanicky a plošně správně nadimenzovány a použit kvalitní materiál,
U polovodičů platí v podstatě totéž. Navíc jim nevadí např. roztavený kryt (který zalil kontakty relé I. bezp. tř. v poloze sepnuto a pak ráčil ztuhnouti).

u procesorů je to přesně naopak, čili povoleno je vše, co není výslovně zakázáno
Ale procesor nefunguje tak, že si instrukce vymýšlí (třeba když se mu zdá nějaká moc těžká, tak si místo ní fakt nemůže zvolit několik lehčích). Správně napsaný program dělá to, co mu autor předepíše. Jen se nesmí používat předvařených knihoven, do kterých nikdo nevidí (aneb proč si píšeme i vlastní printivou rutinku či Ivovu oblíbenou druhou odmocninu).

Relé: - stačí šikovné ruce, kleště a kus drátu a jede se dál.
Znám. A škoda za půl milionu, protože umělec obešel jakousi hodně důležitou ochranu.

Procesor: Neschopné vozidlo musí do servisu!
Myslíte? Tak to je hodně blbě navržené vozidlo, když ho skolí umření jednoho procesoru.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko