..: RegioJet vybírá barevné řešení elektrických lokomotiv :..

Vagon v nátěru RegioJet, foto: Dennis Hübsch Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.

„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.

Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet

Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.

FNM E630 02, Saronno, foto: Simone CarcanoPo stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.

Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.10.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
12.11.2010 (18:42)  
Mirek.S : Ano, nadbytečnost. Na vlaky, na nichž peršouni jezdily byly nasazeny elektrické jednotky ...
registrovaný uživatel Bender  mail  
14.10.2010 (14:11)  
Ten s tou bílou vypadá luxusně, ale nemůže to být kooperáč!!
13.10.2010 (20:09)  
Hm, řada návrhů je opravdu zajímavých. Ty berušky a slunečnice jsou podle mně mimo, netradiční je naopak jednička (té nezvyklosti bych se nebál), čtyřka má taky určitý byť možná až příliš jemný prvek dynamičnosti a poslední návrh reprezentuje solidnost.
13.10.2010 (15:51)  
Ten poslední návrh se mi celkem zalíbil. Ten bych bral možná i místo toho šestého návrhu. Naopak, co se mi vůbec nelíbí, je sedmička. Barevně je sladěná hrozně.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
13.10.2010 (14:16)  
Mě se na tom nelíbí černá. Křivky bych nechal tak jak jsou teď (ten zeleno-bílý nátěr), jen bych to dal do žlutých barev se zeleným pruhem :c) A jak zde bylo řečeno místo obřího //REGIOJET jen malé //RJ ...

Kdyby byl každý nátěr jiný, tak by to potom tolik neladilo s vagony. Jsem spíš pro "jednotky" :-)

Ještě dodám:
na http://www.regiojet.cz/tvuj-regiojet/soutez-tvuj-regiojet/navrhni-barevne-reseni-lokomotiv-regiojet se píše "Lokomotiva musí barevně korespondovat se základním barevným řešením vozů, které je následující: žlutá bočnice s černým meziokenním pruhem, šedivá střecha a rám vozu."

z tohoto hlediska dosti návrhů nenavazuje černým pruhem ba co hůř, jsou zde použity pruhy uplně jiné.
13.10.2010 (10:44)  
Škoda, že jsem se o soutěži dozvěděl až zde. Pokud by měla být každá lokomotiva jedinečná, bylo by pěkné zvolit nějaký jednodušší motiv třeba z druhého, čtvrtého nebo šestého návrhu a na každou lokomotivu umístit obrázek nějaké významné památky - z jedné strany ostravské a z druhé strany pražské - lokomotivy by se pak mohly jmenovat podle těch památek.
K uvedeným návrhům asi tolik:

1) Rozhodně zaujme, to se musí nechat. Příjde mi ale příliš "agresivní". Cestující by se podle mě neměli bát - připomíná mi to turbulenci nebo dráhu letu padajícího letadla.
2) Seriózní návrh, který je pro zákazníka dobře čitelný. Cestující bude hnedka vědět s kým si lokomotivu spojit. Rozhodně výhoda pro společné akce SA + RJ. Ovšem to logo na straně s okny je zbytečně velké - čiší z toho sebestřednost. Dále tomu návrhu chybí vzdušnost. Nějaký doplněk evokující rychlost a jedinečnost produktu.
3) Pěkný návrh, z něhož je cítit klid a přátelská atmosféra. Tedy přesný protipól návrhu č. 1. Pokud by měla každá lokomotiva mít svůj nátěr, je tohle přesně to pravé. Ovšem na unifik je to příliš kýčovité a jak zaznělo níže, hodí se spíše na Desiro a nějakou lokálku, která je s přírodou více spjatá než I. tranzitní koridor. Navíc byl podobný návrh již k vidění zde: http://www.regiojet.cz/component/option,com_phocagallery/Itemid,77/id,5/limitstart,3/view,category/
4) Zajímavá myšlenka, která evokuje rychlost a moderní prostředí. Rozhodně by vypadal pěkně na Taurusu nebo lokomotivě řady 380, ale na krabicoidní "peršing" moc nesedí.
5) Splňuje to parametry použití podnikových barev. Ovšem lokomotiv, které mají přes sebe pouze pruh je u nás až běda. Když si vezmu pravou polovinu lokomotivy tak je to negativ dosavadního barevného schématu "es" řady 363 ČD/ČDC.
6) Dobrá myšlenka, která ovšem nebyla dotažená do konce. Ta žlutá je O.K., ale ta bílá, že bychom snad chtěli soutěžit se studiem Najbrt, kdo vymyslí hůř udržovatelný nátěr? Zase kdyby se do bílého pole umístily siluety nebo fotografie podle toho co jsem napsal v úvodu, pak by to byl můj favorit (i když ta bílá plocha na čele - brrr).
7) Nic neříkající, opět tak na lokální trať. Navíc naprosto anonymní.
8) Využívá všech barev RJ. Evokuje rychlost a připomíná tohle - http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/362442.jpg Ty pruhy mi příjdou příliš křiklavé ke "klidné" žlutočerné soupravě.
9) Tenhle nátěr by sice nikdo nepřehlédl, ovšem je ještě agresivnější než první návrh. Hodil by se na cirkusový vlak plný divokých zážitků a nevšedních představení, nikoliv na lokomotivy seriózního dopravce, ve kterém chceme cestovat rychle, pohodlně a bezpečně.
10) Pěkný nátěr, který by rozhodně nemohl nikoho urazit, ovšem poněkud chudý - opět pruhy, které jsou na tuzemských lokomotivách k vidění ve variacích od A - Z.
13.10.2010 (9:42)  
Ano, z nových jen 4, i když bych nepoužíval podélné proužky pokud nebudou taky na vagonech a raději bych byl úplně bez nich.
A dobrý návrh se mi zdá od quido.speedy z diskuze. I když nevím, jestli ta spodní (šikmá) část střechy ve žluté je praktická...
registrovaný uživatel M 
13.10.2010 (1:45)  
Z tech novych snad jen cislo 4.
Nova jednicka je jak plocha v XP:-))
12.10.2010 (23:07)  
z tech 4 dalsich navrhu jsem trochu rozpacitej. Prijde mi to jako kdyz skolak nekde neco uvidi a s myslenkou ze je to prece uplne snadny a ze to zvladne taky se pusti do vlastni verze :) ...

Jenze udelat dobrej grafickej navrh, ackoliv se to zda snadny, tak je dost tezky ... viz ty 4 nove navrhy ... prijdou mi jako takovy designersky kutilstvi. Ocenuji snahu, ale tech predchozich 6 na me pusobi nesrovnatelne profesionalneji. Ty dalsi 4 spis jako "nadsenecke bastleni". Omlouvam se za tvrda slova autorum.
registrovaný uživatel zdeněk  mail  
12.10.2010 (22:03)  
1. zde uveřejněný návrh rozhodně zaujme, ale 4. a 6. jsou podle mně favoriti...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko