Česko — Již čtvrtý ročník soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky vyhlašuje občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění (AEF CZ). Cílem ankety, jež byla poprvé organizována v roce 2007, je najít to nejvlídnější a nejkrásnější nádraží v České republice, poukázat na stav českých nádraží obecně, a také pozitivně motivovat k jejich údržbě a zvelebování. Titul z loňského roku bude nyní obhajovat stanice Zahrádky u České Lípy, přičemž nominace pro letošní rok již byly započaty. Své adepty může veřejnost navrhovat až do 15. května 2010, a to buď elektronicky na e–mail nejkrasnejsinadrazi@cd.cz, nebo klasickou poštou na níže uvedené adrese. Počet navržených stanic ani účast navrhovatelů není nijak omezena. Deset finalistů bude vyhlášeno 20. května tohoto roku.
V pevnosti 159/5b
Praha 2–Vyšehrad
CZ 128 00
Pro nominaci je třeba zaslat tři fotografie ve formátu JPEG, v případě tištěných snímků v minimálním rozměru 15×10 cm; dále stručné zdůvodnění vaší nominace, a také stručný popis, jak funguje současné nádraží, co je na něm dobrého a co by naopak bylo dobré zlepšit. Přispět může každý. Závěrečné hlasování proběhne od 20. května do 10. června 2010, přičemž hlasy lze posílat stejnou formou jako nominace. V jedné zprávě může hlasovat více občanů, musí však uvést svá jednotlivá jména a bydliště. Vítězové budou vyhlášeni na půdě Senátu České republiky 18. června.
Kromě AEF CZ se organizace i letos ujali Mikroregion Konstantinolázeňsko a Plzeňská dráha. Čtvrtý ročník také získal záštitu ministra dopravy Gustáva Slamečky. Na projektu dále spolupracuje Stálá komise pro rozvoj venkova Senátu ČR s podporou Českého rozhlasu 2 – Praha, Správy železniční dopravní cesty, Českých drah, Jindřichohradecké místní dráhy, fotoateliéru Pavlík, grafického studia Žabka a našeho portálu, ŽelPage.
Zdroj: Asociace Entente Florale CZ
Pokud bych se drzel snahy o nejhezci nadrazi, je to podobne - zalezi na spouste hledisek. Z okna projizdejiciho vlaku na me velmi prijemne pusobi napriklad nadrazi v Chocni. Doufam ze to neni potemkinova vesnice, aby druha strana budov byla v dezolatnim stavu, nicmene takhle nejak bych si predstavoval kombinaci historickeho nadrazi s modernim provozem. Podobne je na tom Svinov a spousta dalsich. Jenze kdyz bych mel jit za tim, co mne skutecne vezme u srdce, jsou to nadrazi (nebo vyhybny, zastavky a tak podobne) na lokalkach - pokud se nejedna jen o plechovou boudu, ma to svoje kouzlo. Prikladem budiz par stanic navlecenych na provazku trati Beroun - Krivoklat...
Jak píše Martin Grill, bylo by mnohem složitější rozhodnout. Kandidátů by se našlo mnohem víc než v případě soutěže o nejkrásnější nádraží.
A nebo naopak: pořadatel sídlí na Vyšehradě, takže vítěze by nemusel hledat nijak daleko :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.