..: Hledá se nejkrásnější nádraží ČR – již počtvrté :..

Asociace Entente Florale CZ, foto: AFE CZ/Josef Petrák Česko — Již čtvrtý ročník soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky vyhlašuje občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění (AEF CZ). Cílem ankety, jež byla poprvé organizována v roce 2007, je najít to nejvlídnější a nejkrásnější nádraží v České republice, poukázat na stav českých nádraží obecně, a také pozitivně motivovat k jejich údržbě a zvelebování. Titul z loňského roku bude nyní obhajovat stanice Zahrádky u České Lípy, přičemž nominace pro letošní rok již byly započaty. Své adepty může veřejnost navrhovat až do 15. května 2010, a to buď elektronicky na e–mail nejkrasnejsinadrazi@cd.cz, nebo klasickou poštou na níže uvedené adrese. Počet navržených stanic ani účast navrhovatelů není nijak omezena. Deset finalistů bude vyhlášeno 20. května tohoto roku.

Asociace Entente Florale CZ – Souznění
V pevnosti 159/5b
Praha 2–Vyšehrad
CZ 128 00

Pro nominaci je třeba zaslat tři fotografie ve formátu JPEG, v případě tištěných snímků v minimálním rozměru 15×10 cm; dále stručné zdůvodnění vaší nominace, a také stručný popis, jak funguje současné nádraží, co je na něm dobrého a co by naopak bylo dobré zlepšit. Přispět může každý. Závěrečné hlasování proběhne od 20. května do 10. června 2010, přičemž hlasy lze posílat stejnou formou jako nominace. V jedné zprávě může hlasovat více občanů, musí však uvést svá jednotlivá jména a bydliště. Vítězové budou vyhlášeni na půdě Senátu České republiky 18. června.

Kromě AEF CZ se organizace i letos ujali Mikroregion Konstantinolázeňsko a Plzeňská dráha. Čtvrtý ročník také získal záštitu ministra dopravy Gustáva Slamečky. Na projektu dále spolupracuje Stálá komise pro rozvoj venkova Senátu ČR s podporou Českého rozhlasu 2 – Praha, Správy železniční dopravní cesty, Českých drah, Jindřichohradecké místní dráhy, fotoateliéru Pavlík, grafického studia Žabka a našeho portálu, ŽelPage.

Zdroj: Asociace Entente Florale CZ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.3.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
12.03.2010 (23:34)  
Nechic:
Nechápu jak to mohly vyhrát Zahrádky, na těch jsem nikdy nic moc extra neviděl..
Nehraje v tom výběru roli i květinová výzdoba? Z názvu společnosti, která soutěž vyhlašuje (sociace Entente Florale CZ – Souznění (AEF CZ)), to tak vypadá.

Nejošklivější pro mne Brno-Kr. Pole.Tam jsem měl pocit, že by se dal natáčet horror
Nebojte se, když všechno "dobře" půjde, tak za 700 milionů tam (samozřejmě z "erárních" peněz) vyroste nová, údajně daleko lepší, budova. ;-)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
12.03.2010 (19:48)  
Nechápu jak to mohly vyhrát Zahrádky, na těch jsem nikdy nic moc extra neviděl...Dobře na mne ale působí nádraží v Rychnově u Jablonce nad Nisou a Velký Osek. Pak samozřejmě Svinov, pokud počítáme i velká nádraží. Nejošklivější pro mne Brno-Kr. Pole.Tam jsem měl pocit, že by se dal natáčet horror a Poděbrady taky nejsou zrovna architektonický skvost.
12.03.2010 (16:56)  
V Břeclavi mě vadí stálý inventář v podobě otravující žebračky. I když při poslední návštěvě Břeclavi jsem ji nezahlíd, ale pochybuji, že svou živnost pověsila na hřebík :(
registrovaný uživatel Vesos  mail  
12.03.2010 (16:55)  
2SIM: ještě bych chtěl doplnit k té trojici Vítkovice Kunčice Havířov, že soudruzi někdy v 70. letech rozhodli, že hlavní tratí již nebude trať Polanka n/O - Svinov - (tenkrát Poruba) - Hlavní nádraží - Bohumín, ale Polanka n/O - Vítkovice - Havířov - Karviná. Proč? To ani tenkrát nikdo nechápal, ale byla v tom politika - tam bylo nejvic haviřů a tenkrát se flakem jezdilo mnohem víc i do práce. Výsledkem jsou megalomanské nádraží, kde projde pár lidí za den, a to není specialita současnosti, už kdysi počátkem 80 let jsme tu měli známé ze Sovětského Svazu :-) a ti se nás ptali, kdy se bude vítkovické nádraží bourat, že tam nejsou žádní lidi. Jinak z hlediska samotné kompozice to nádraží nemělo chybu - vzdušné prostorné, spousta pokladen, čekáren, restaurací a bufetů, tenkrát pojízdné schody, pragotroňácké informační tabule, vynikající dopravní obslužnost - v té době tam jezdily přímé linky z celé Ostravy (dokonce i z Hlučína linka č.1). Ve špičce tam bývalo opravdu hodně plno. Dneska je tam mrtvo, až z toho člověku jde mráz po zádech, jako by se tam točil nějaký post apokalyptický film. Je to smutné nádraží, opuštěné všemi ...
registrovaný uživatel Sim 
12.03.2010 (16:21)  
november > jenze zrovna ty Vitkovice, tam je to opet dane spise zalostnym stavem, nez stavebnim stylem. Vzhled stavby nezapre svuj puvod, ale v principu mi rozhodne spatny neprijde - velka odjezdova hala s pokladnami po obou stranach, tri dlouhe nastupni hrany, nadchod k nastupisti s eskalatorem, velke prostranstvi pred nadrazim s parkovistem a "okruhem" pro tramvaje... z hlediska teorie, co si prat vic? Asi aby to tak bylo i v praxi; pokladna bezi jen jedna a to jen pres den (jeste pred rokem a neco zde ani neslo platit kartou), eskalator na jediny provozni peron je v dezolatnim stavu a pragotron striktne rozlisujici nastupiste a koleje vyvolava u spousty nestalych cestujicich obavy, odkud to vlastne ma jet :-(

Nadrazi duchu jak vysite ... otazkou spis zustava, proc tomu tak je. Chapu, ze bylo rozhodnuto o oprave Svinova jakozto dulezitejsiho nadrazi, bohuzel zrejme to bylo duvodem stavu, kdy se z megalomanskeho projektu stala zastavka mistniho vyznamu, kde stavi v podstate jen regionalni vlaky a posilove rychliky.
registrovaný uživatel zaza 
12.03.2010 (15:55)  
Na mě hodně dobře zapůsobila nová podoba stanice Břeclav. Nevím jak to tam vypadá teď, byl jsem tam naposledy v květnu 09. Souhlasím s názorem, že kriterií je mnoho. Arch. styl, udržovanost, poskytované služby, přítomnost nežádoucích osob...
12.03.2010 (14:39)  
Sim: Jak jsem se nedávno přesvědčil, nádraží v Berouně je ještě poměrně krásné oproti trojici Ostrava Vítkovice/Ostrava Kunčice/ Havířov. To jsou pravé perly českých nádraží. Třeba ve Vítkovicích by se člověk přímo bál vystoupit i v pravé poledne.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
12.03.2010 (11:46)  
TIP: Praha-Horní Měcholupy, sice zastávka, ale krásná :-))
registrovaný uživatel EC 174  mail  
12.03.2010 (9:49)  
Nejkrásnější nádraží? Určitě Ostrava-Svinov.
Pěkný a moderní vzhled, příjemné prostředí, vysoká úroveň poskytovaných služeb (jen směnárna chybí).
12.03.2010 (8:38)  
Sim: Choceň je i zevnitř dost pěkná a praktická (tedy, byl jsem tam jednou), a na to navazuje park. Takové ideální nádraží.

A zrovna Vyšehrad kromě toho že se rozpadá je docela hezký.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko