Praha — Fakulta dopravní Českého vysokého učení (FD ČVUT) v Praze vyhlašuje již v pořadí třetí ročník soutěže Cena děkana FD ČVUT. Zúčastnit se mohou dvou– až čtyřčlenné týmy, ale i jednotlivci z odborných středních škol a gymnázií; přijímány budou práce s dopravní a telekomunikační tématikou, a to v níže uvedených oblastech. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je stanoven na pátek 10. prosince 2010. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 26. ledna 2011 v budově Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Účastníci budou moci využít ubytování na Masarykově koleji za příznivé ceny. Všem zájemcům přejeme mnoho úspěchu!
Akceptované oblasti přijímaných prací:
- Dopravní stavby
- Ekonomika dopravy a telekomunikací
- Automatizace a informatika v dopravě a telekomunikacích
- Design dopravních prostředků a staveb
- Zvýšení bezpečnosti dopravy
- Dopravní prostředky
Doporučený rozsah:
- vlastní práce / projekt: max. 20 stran (formát pdf, doc)
- prezentace na konferenci (PowerPoint, pdf): max. 10 stran (=snímků) v časovém rozsahu maximálně 10 minut
- práci/projekt odesílá autor, resp. tým autorů elektronicky zároveň s přihláškou, kde vyplní i stručný popis obsahu projektu
Členové poroty:
- Doc. Ing. Petr Vysoký, CSc. – předseda poroty, Ústav řídicí techniky a telematiky
- Ing. Zdeněk Říha, PhD. – Ústav ekonomiky managementu dopravy a telekomunikací
- Ing. Lukáš Týfa, PhD. – Ústav dopravních systémů
- Ing. Zuzana Schejbalová – Ústav soudního znalectví v dopravě
- Ing. Vladimír Němec, PhD. – Ústav letecké dopravy
- Ing. Jiří First – Ústav dopravní techniky
Případné dotazy směřujte na e-mailovou adresu cena-dekana@fd.cvut.cz.
Ohlédnutí za druhým ročníkem
Dne 27. ledna 2010 byly na konferenci studentů středních škol v budově Fakulty dopravní Českého vysokého učení technického vyhlášeny výsledky již druhého ročníku soutěže Cena Děkana FD ČVUT, které se zúčastnil i Radek Papež (radekedar). Konference, nebo chcete–li obhajoba přihlášených prací, byla zahájena v 10.30 a zúčastnilo se jí celkem 12 studentů středních škol, především ze čtvrtých ročníků. Překvapením se stala hojná účast dívek a jednoho zahraničního studenta z Banské Bystrice. Radek si zvolil jako téma své práce symbol každodenního cestování – rychlíkové osobní vozy vyráběné v Bautzenu v letech 1972–1985. Prezentovány byly i další projekty na téma železnice: "Akustické hlášení na železnici" a "Parní lokomotiva Moravia". Ostatní práce se zaměřily mimo jiné na bezpečnost leteckého provozu či dokonce zvýšení bezpečnosti auto sedadel. Všechna témata byla velmi zajímavá, ačkoliv některé prezentace celkový dojem z práce kazily, neboť projev či grafické doplnění nebylo na nejlepší úrovni. I tak neměla porota jednoduchý úkol – vybrat tři nejlepší práce, přičemž byla každá z jiného oboru, byl opravdu velmi tvrdý oříšek.
Pořadí vítězných prací:
- 1. místo – Matěj Bartoš – Gymnázium Jaroslava Heyrovského
"Akustické hlášení v železničních stanicích na drahách celostátních" - 2. místo – Radek Papež – Jiráskovo gymnázium Náchod
"Rychlíkové osobní vozy řad A, B, AB a BDs vyráběné v Bautzenu v letech 1972" - 3. místo – Tomáš Volena – Soukromé gymnázium ALTIS
"Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy"
Prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek předal všem účastníkům uznání za účast, potvrzení o jejich přijetí ke studiu vybraného oboru na Fakultě dopravní a drobné upomínkové předměty. Výherci, kteří se umístili na prvních třech místech, byli oceněni věcnými cenami – poukázkami na odběr počítačové techniky. Gratulujeme!
Buďto je pánové neumí uložit, nebo použili proprietální MS efekty.
OpenOffice snímky pěkně rozhází, kolikrát je text hodně mimo snímek.
A prosím neargumentovat tím že máme Powerpoint reader apod.
Nevidím důvod proč to dělat složitě, když to jde normálně, pomocí svobodného software.
No a pokud zavzpomínám na dobu před 6 lety (To to letí, když se dělá!), kdy jsem se hlásil na DFJP, tak tehdá se sice přijímací zkoušky dělaly (Ano, i na technické obory!), avšak slušným prospěchem z matematiky a fyziky (plus nějakou tou účastí na fyzikálních olympiádách apod.) si šlo zajistit přijetí bez přijímacích zkoušek také... ;o)
Nicméně udělat zkoušky není žádný problém a tak tato výhoda je vcelku k ničemu, jen vám odpadne dvouhodinový stres. Stejně, kdo by neudělal přijímačky, tak neprojde matikou 1.
Pohled úspěšného studenta dopravní fakulty, kterým jste, je přeci jiný, než středoškoláka. Zavzpomínejte.
Post edit.
Pokud mne paměť neklame, tak Radek Papež byl v době, kdy se do soutěže zapojil, teprve studentem septimy!
Ale jinak s Vám souhlasím. Kdosi s růžovým pozadím a červeným textem, nebo pěkně barevným obrázkem na pozadí a žlutým textem bylo i pro moje oči docela překvapení ve formě odkázanosti na mluvené slovo....
Vystudoval jsem teleinformatiku v Ostravě před už dost lety a prezentace v druhém ročníku SŠ byli na vyšší úrovni. Kdyby se snad s něčím podobným pokusil vyskytnou nyní na VŠ, letěl bych z místnosti jako elektron supravodičem.
Když prezentuji, tak aby to otevřel kdokoliv a jakkoliv. pps a ppsx jsou nechutné formáty. Je to ironické, v jedné práci se student věnuje zastaralým vozům nasazovaným na IC/EC/Ex/R výkony, ale sám použije pro prezentování "Bautenzní" formát.
S obsahem linkovaných prací se víceméně ztotožňuji, hlavně pak s kritikou audio zázemí stanic.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.