..: Rakousko instaluje ETCS do 450 lokomotiv a řídicích vozů :..

ÖBB/Rail Cargo Austria 1116.003, Nové Mesto nad Váhom, 25. 11. 2009 (Testy ETCS), foto: Martin Beták Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) modernizují vlakové zabezpečovací systémy a do flotily svých moderních lokomotiv Taurus a jednotek railjet plánují ještě letos začít montovat zabezpečovače podle standardu jednotného evropského vlakového zabezpečovačovacího systému ETCS Level 2. Kontrakt za celkem 90 milionů eur získal francouzský Alstom, který nainstaluje zařízení ATP Atlas200 do celkem 449 lokomotiv a řídicích vozů. V dílnách TS Linz a TS Wien, patřících ÖBB, se montáži vlakového zabezpečovače podrobí 322 lokomotiv řad 1016 a 1116, všech 50 taurů řady 1216, a také 67 řídicích vozů řady 80-90.7 Afmpz, řazených do vysokorychlostních jednotek railjet.

Zařízení bude pro podmínky ÖBB adaptováno v závodě ALSTOM Transport Information Solutions v belgickém Charleroi, výrobu komponent zajistí další závody této firmy. Realizace přestaveb se plánuje na období let 2010 až 2014 – prototypová instalace bude připravena k testování ještě letos. Nasazení prvních kusů do provozu se pak plánuje od poloviny roku 2011. Se změnou jízdních řádů v prosinci 2012 má být připraveno 238 vozidel pro provoz řízení systémem ERTMS (evropský systém řízení železniční dopravy) na trasách Vídeň – St. Pölten a také na jihotyrolské Brennerské dráze. ETCS Level 1 má být od konce roku 2011 aktivně využíván také mezi Vídní a Budapeští. Lokomotivy by měly využít nové zabezpečovací zařízení kromě národního provozu také pro zajíždění do dalších států – instalaci ETCS plánují v nejbližších letech např. česká SŽDC, či maďarské MÁV Zrt. Slovenské ŽSR aktivovaly ETCS na celém již zrekonstruovaném úseku 5. koridoru, tj. Bratislava–Rača — Nové Mesto nad Váhom, a v instalaci budou pokračovat i na dalších úsecích trati Bratislava — Košice.

ÖBB pro účely testování vybavily mobilní částí ETCS jednu, později celkem 13 ze svých lokomotiv řady 1116. Instalaci provedl Siemens. Ve spolupráci s MÁV v rámci projektu ETCSVB společně testují ETCS Level 1 na trati Vídeň – Budapešť, kdy první část, 15kilometrový úsek Parndorf – Hegyeshalom, byla uvedena do provozu již na konci 90. let.

Zdroj: ALSTOM Transport, Railjournal, Výsledky projektu ETCSVB, ERTMS TSS in Hungary, Peter Toth, MÁV ZRt. (PowerPoint), časopis Unabhaengige Tageszeitungs für Österreich (1999), ERTMS (Wikipedia), ETCS (Wikipedia); foto: Martin Beták


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.1.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


registrovaný uživatel jk 
26.01.2010 (23:56)  
Zajimavy clanek, ale mozna by stalo za to zminit i prislusnou relativne cerstvou evropskou legislativu k tematu ERTMS, obsahujici i presne harmonogramy co se trati (nekterych) a vozidel (nekterych) tyce. Spise nez jako kritiku to ale spise berte jako namet na cely novy clanek (osobne se k jeho dopsani nejak nejsem schopen dokopat).
25.01.2010 (20:48)  
M. Stastny: 380 v zaklade ETCS nema, je ale mozne ho dodatocne doplnit. Z vyroby tym vsak bude vybavena 381 ZSSK.
registrovaný uživatel SYN 
25.01.2010 (14:57)  
Též jsem prošel odkaz na Wiki, a leccos si připomněl, inu v závislosti na levelu to evidentně funguje dost odlišně...
25.01.2010 (12:33)  
Josef Petrák: Ano, kdysi jsem to tam četl, díky za upozornění, za tu nepřesnost s přepínatelnými balízami u L2 se omlouvám.

Mimochodem, jak je na tom 380 se zabezpečovači? Používá národní a v záloze má ETCS a nebo už má pouze STM?
25.01.2010 (12:04)  
SYN: No tak přes GPS asi těžko, to by si na triko nikdo nevzal. Má to hodně důvodů, ty hlavní asi jsou, že to není evropské, že to není tak přesné a hlavně, že to může americká armáda kdykoliv vypnout. Tady se počítá až s evropským Gelileem, jenže ten má na oběžné dráže zatím pouze dva servisní satelity. Balízy by měly být jednak pevné a jednak přestavitelné. Já osobně se v těch levelech taky nevyznám, ale L3 by měl zrušit oddíly (takže tady ta satelitní navigace bude doopravdy potřeba), což povede k maximálnímu možnému využití vlakové cesty.

Josef Petrák: To se jedná o ty tratě od Prahy přes Českou Třebovou do Brna a dále do Břeclavi?
registrovaný uživatel SYN 
25.01.2010 (11:53)  
Hm, tak vidím že jsem asi žil v bludu ale domníval jsem se že balízy jsou doplňkové/nouzovka, jinak že by měly informace do ETCS proudit přes GSM-R a GPS... ale možná jsem to popletl a toto má být až v dalším levelu?
O GSM-R už se tu na koridoru mluví docela dlouho...
25.01.2010 (10:53)  
J. Petrák - plánování našim jde, realizace trochu pokulhává, tak jsem chtěl vědet, jestli to stojí na pevných základech (tedy i těch i financích).
25.01.2010 (10:25)  
Nemělo by se u nás též urychleně instalovat ECTS? Nebo se v ČR pojede zase na nějakou výjimku?
registrovaný uživatel syrda  mail  
25.01.2010 (8:50)  
ETCS na Slovensku: v článku nacházím zmínku o tratích a Bocco to doplňuje informací o vozidlech.
registrovaný uživatel Bocco 
25.01.2010 (8:35)  
Medzi krajiny kde bude funkčné ETCS a kde bude namontované aj na hnacích vozidlách sa včera zaradilo aj Slovensko.Prvé hdv z namontovaným ETCS už je v Bratislave a jedná sa o 350 006,viac info a aj foto si môžte pozrieť na stránke Railtrains.sk,alebo tu:http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=163

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko