..: DB nahradí klasické soupravy jednotkami :..

Vysokorychlostní jednotka ICE, foto: DB Berlín/Krefeld — Německé dráhy obnovují projekt náhrady klasických souprav vlaků InterCity jednotkami. Nové soupravy se budou lišit délkou, výkonem či nejvyšší provozní rychlostí. Cílem projektu, který vznikl v roce 2008, je nahradit klasické soupravy na vlacích InterCity a EuroCity novými a úspornými jednotkami. Původní návrh počítal s koupí max. 130 vlakových souprav s maximální rychlostí mezi 200 a 250 km/h. Projekt byl následně rozšířen o náhradu vysokorychlostních jednotek ICE 1 a ICE 2 s plánovanou maximální rychlostí až 280 km/h v počtu zhruba tří set kusů. O zakázky soupeří společnosti Alstom a také Siemens, který má dle vyjádření předsedy DB větší šanci na úspěch. Hlavními požadavky je kvalita provedení, použité technologie, stejně jako životnost jednotek a jednotlivých součástí, která se stala problematická při provozu jednotek ICE–T.

Nové jednotky ICE3M na obzoru

ICE3M, foto: Ralf Roman Rossberg Dne 28. dubna byla v Krefeldu představena první jednotka typu Velaro D pro Deutsche Bahn, kde ponese označení ICE3M. S nasazením těchto moderních čtyřsystémových jednotek, navržených pro maximální rychlost až 320 km/h, se počítá od začátku jízdního řádu 2011/2012. Budeme je moci vídat na expresech mezi Německem a jižní Francií nebo mezi Německem a Belgií, konkrétně na trase Frankfurt – Kolín nad Rýnem – Brusel. Osmivozové soupravy poskytují až 460 míst k sezení včetně jídelního vozu a díky zlepšení aerodynamiky ušetří až 20% energie oproti ostatním jednotkám. Schvalovací proces pro provoz v Německu, Francii a Belgii bude začínat v lednu příštího roku.

Zdroj: Railway Gazette - [1], [2]


Dominik Jaroš | 5.5.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
13.05.2010 (22:14)  
Sim: viz ten rok, tou dobou by mohly být hotové tak akorát úseky Praha-Benešov-Jihlava se spojkou na 250 a Brno-Nezamyslice.
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2010 (12:10)  
David Jaša > uznavam chybu, ja vzdalenosti bral podle soucasnych silnicnich a netrklo me, jaka je to pres Olomouc zajizdka.

Na stranu druhou, bavime se tu o prakticky nove trati v nove stope, takze omezeni soucasne trati neni zrovna rozumne brat v uvahu. Proto bych predpokladal srovnatelnou rychlost na obou tratich.
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
07.05.2010 (17:41)  
GC: Ony ty pomalejší vlaky bude vždycky kam přesunout, i když spíš bych to viděl na rychlíková ramena přes Pce (do té doby se snad povede přímé části OPD a Ferdinandky na 200 km/h povýšit). Spíš jde o to, že když bude VRT a nebude dost adekvátních souprav, můžou tyhle pomalejší vlaky limitovat kapacitu trati, nebo nemusejí využít možné zkrácení JD (pro udržení srovnatelné akcelerace s VR jednotkami se dá za 90t loko připojit max 5 kočárů).

Sim: z Prahy do Brna je to vzduchem 180 km, z Brna do Ostravy 130, horní ferdinandka je znatelně rychlejší a kratší oproti Brno-HB a na kraji Ostravy nejsou dlouhé pomalé zóny, narozdíl od Prahy a Brna. Proto ten zhruba 20min rozdíl.
registrovaný uživatel bugear 
06.05.2010 (20:20)  
@strejcekms: Zřejmě jenom papírová, i klopících 160 mají jenom na dvou úsecích délky 15 a 2 km. http://www.slo-zeleznice.si/uploads/SZ/program_omrezja_2010_1/PO_2010_Priloga_3_6_Progovne%20hitrosti_1.zip
06.05.2010 (15:51)  
to Sim
No pravda, v reálu vy to bylo sotva 5 minut...
Ale na druhou stranu, takhle se dá taky ukrajovat až se dostaneme na naší 160ku, která je vlastně taky zbytečná, proti 140 je rozdíl taky minimální... ;-)
Šlo mi spíš o tu záměnnost s rakouskými soupravami, ale není to skutečně ožehavý problém, uznávám :-)
Tím se ovšem dostávám k tomu, co jsem psal v minulé diskuzi, a to že moc nechápu Railjet proti klasickým vozům na 200 (zejména s tlakotěsnou skříní). Samozřejmě, v případě výhodné nabídky je to pro ČD jasná volba, ale proč do něj vlastně šli OBB...? Trakční jednotky pro DB (pro vyšši rychlosti nebo naklápěcí) chápu.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
06.05.2010 (14:40)  
nechte to bejt ju? Já se o tom nebudu dohadovat :D
06.05.2010 (14:37)  
po nezbytných úpravách

Tím je myšleno rozříznutí a zůžení kastle? Je jedno, zda-li to má nebo nemá naklápění...(nehledě na to, že všechny ICE-T jsou jen na 15 kV.)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
06.05.2010 (14:09)  
G.C.- tak jo, nevím zda- li sledujete ještě tuto diskusi.
Jen jsem chtěl říci že nevím kolik jednotek ICE je na ten který napájecí systém a zkoumat to rozhodně nebudu a pokud umíte číst, tak víte že jsem napsal- kdyby tu bylo nějaké ICE schváleno, nebo tak nějak. Tak mě laskavě neštvěte, co neni možné dnes, může být možné zítra. ICE- T (to je také ICE) by tu troufnu si říci mohlo po nezbytných úpravách jezdit, průjezdný profil tomu nebrání- je to naklápěcí jednotka..
Dohadovat se s vámi o tom nehodlám, já se totiž nerad hádám a v leckterých věcech s vámi snad i souhlasím..

Josef Pet..- Já tedy vidím rozdíl mezy budoucím Bdmpee a současným Bpee velký. Pokud se bavíme o technické stránce, tak jsou tam dvě většinou neměné věci a to podvozek (GP 200 v případě Bmee a Gorlitz V u Bpee) a skříň vozu v případě Bpee UIC- Y a v případě Bmee UIC- Z. Zbytek vozu je už detail, co si postavíte uvnitř je už jen na vás, na co máte peníze atp, ale toto jsou hlavní dva technické parametry kde už jen pohodlnější podvozek GP 200 posouvá budoucí řadu trochu výše.

max rychlost je teda alespoň ve Slovinsku 170 km/h- teď jsem to zjišťoval, možná máte pravdu v tom že je to jen papírová, administrativní rychlost.
registrovaný uživatel docx 
06.05.2010 (10:49)  
V zadání DB je pro novou generaci ICE požadavek na soupravy různých kapacit a různých rychlostí. To znamená různý počat vozů a zároveň různý počet trakčních podvozků. K VRT Praha - Drážďany se nepočítá s ničím před 2030. Budeme rádi, pokud se do té doby realizují projekty Praha - Beroun, Ústí - Choceň, Brno - Přerov.... na klasické VRT jsme absolutně impotentní. Umíme pouze cyklicky zadávat studie vyhledávání tras.
registrovaný uživatel Sim 
06.05.2010 (10:43)  
David Jaša > nejak mi hlava nebere, jak by slo zaridit Praha - Brno za 1:50 a zaroven (se stejnymi vozy a stejnou technologii trate) Brno - Ostrava za 1:30, kdyz je to z Brna bliz do Prahy nez do Ostravy ... nebo se snad pocita s takovou uchylarnou, ze by VRT vedla pres Trebovou, aby se tam mohlo stavet? :-)

honzatvs > zkuste si spocitat, jaky bude rozdil v jizdni dobe, pokud cca 180 km pojedete rychlosti 200 a 230 km/h ... a klidne pocitejte, ze to touto rychlosti pojede trvale v celem useku ;-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko