..: Vypsáno výběrové řízení na dopravce tratí ve Vogtlandu :..

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).

V dokumentaci je provozní koncept rozdělen do 2 fází. Po dokončení elektrifikace trati sasko-francké magistrály mezi stanicemi Reichenbach (Vogtland) v Sasku a Hof v Bavorsku bude úsek Zwickau – Hof vyňat z vysoutěženého balíku a roční objem vlakokilometrů tak klesne z 3,158 na asi 2,8 miliónů kilometrů. Objednavatel si zároveň vyhrazuje právo rozsah objednávky ve smluvních mezích upravit dodatečným objednáním nebo omezením objednávky výkonů.

Pro trať KBS 539 jsou nezbytná vozidla schválená také k provozu podle BOStrab - konkrétně na městském „tramvajovém“ úseku do stanice Zwickau Zentrum. Schválení nasazených vozidel v České republice je obsaženo pouze jako možnost. Právě tím je ale v České republice současný provozovatel sítě Vogtlandbahn známý — jednak zajíždí ve spolupráci s Českými drahami jeho vlaky po trati 147 od Gery, Plavna a po trati 179 od Marktredwitz do Chebu a Mariánských Lázní, jednak jde o smluvního partnera dopravce Viamont na dalších tratích v Karlovarském kraji, jmenovitě 145 z Kraslic do Sokolova a 149 z Karlových Var do Bečova nad Teplou a Mariánských Lázní. Čeští držitelé zaměstnaneckých jízdních výhod navíc mají u dopravce Vogtlandbahn jízdu zdarma i v zahraničí — konkrétně z Chebu přes Vojtanov do Plauen a přes Marktredwitz do Hofu. Vogtlandbahn se tímto rozsahem provozu moderních vozidel v České republice stal — snad i nechtěným — symbolem moderní regionální dopravy, kterému objektivně nejsou nová ani rekonstruovaná vozidla Českých drah navzdory intenzivní mediální masáži doposud schopny úspěšně čelit.

Zdroj: Eurailpress.de


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 18.1.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
18.01.2010 (12:49)  
Nevidím na tom na německé poměry nic divného. Stávající objednávka dopravní obsluhy pochází někdy z let 1996-8 (nepamatuju si to přesně, určitě to bylo před otevření tratě na Zwickau Zentrum), což už je více než 10 let a převážná většina vozového parku Vogtlandbahn je rovněž z téže doby: Regiosprintry jsou 1996-8 a Desira z roku 2000. Takže i když to saský stát koupil, není to důvodem, proč po řádné době nevypisovat další výběrové řízení. Ostatně určitě mají ošetřené, aby to jezdilo převážně v Sasku, což klidně může být na Liberecku. A teoreticky vzato na Zwickau Zentrum může kdokoliv, kdo má odpovídající vozy, přičemž Regiosprintery nemá jen Vogtlandbahn. Navíc si myslím, že rozšířenější RS1 od Stadlera by tam mohl taky. Prostě takhle to v Německu chodí všude a snad ani nemá cenu o tom psát: takových VŘ se každý rok koná hned několik.
registrovaný uživatel happy 
18.01.2010 (12:45)  
Kdo jiný má vozidla schpná jezdit do Zwickau Zentrum ?
To mně připadá jak výrok nějakého českého hejtmana...

(Až se budou kraje podílet - toho se asi nedočkáme - významým finančním podílem [cca 50 %] na nákupu nových kolejových vozidel pro regionální dopravu, pak se může nechtěný symbol moderní dopravy objevit i v Česku. Další podmínkou je objednání většího počtu spojů - hodinový takt, jako na většině tratí VBG.)

Tak on přispívá až 50% stát... Takže podle vás by vlastně měl dát 50% stát, 50% kraj a čd by ještě měly sosat další peníze. Tak to sem fakt "nežral". Myslím, že mýtus o podfinancované železniční dopravě definitivně padl. Spíš si z toho ČD udělaly bezvadnej kšeft.

Budeme trošku počítat. Kraje+stát platí nyní ČD v průměru cca 95 kč na vlkm. Průměrné vozidlo by mělo mít denní běh alespoň 400 km, což tak povětšinou je. Takže za rok o 365 dnech to máme sumu 13 870 000. Za deset let to bude 138 700 000! A ČD nám za tuto sumu nabídnou super jednotku RN za cenu 25 000 000. Kam se ztratí zbylé prostředky, tak to fakt nevím. Leda, že by každej fíra byl milionářem...
18.01.2010 (12:03)  
V principu pozoruhodné. Saská vláda významně přispěla soukromé společnosti Vogtlandbahn na nákup moderních kolejovch vozidel provozovaných původně jen na síti "Vogtlandbahn" (dnes i mimo ni, včetně pronájmu vozidel do sousedního státu) a nyní se na dopravu na týchž tratích vypisuje výběrové řízení ...
S ohledem na podmínky formalita "ve smyslu bruselných směrnic". Kdo jiný má vozidla schpná jezdit do Zwickau Zentrum ?

(Až se budou kraje podílet - toho se asi nedočkáme - významým finančním podílem [cca 50 %] na nákupu nových kolejových vozidel pro regionální dopravu, pak se může nechtěný symbol moderní dopravy objevit i v Česku. Další podmínkou je objednání většího počtu spojů - hodinový takt, jako na většině tratí VBG.)

Dusanh : DB nemají na řadě míst o tento druh dopravy zájem, protože se jim nevyplácí udržovat technickou základnu pro provoz a údržbu vozidel. Tak ho klidně přepustí i cizozemskému dopravci - příkladem je například trať z Baselu Bad Bf do Zell im Wiesental, kterou přepustili SBB, resp. dceřinné společnosti SBB Deutschland GmbH.
registrovaný uživatel Dusanh 
18.01.2010 (10:59)  
Tomu fakt nerozumím. Proč to nedali rovnou DBAG? Vždyť ti přece musí být nejlepší, mají ta správná vozidla a vůbec, jako jediní tomu jistojistě rozumí...
Anebo že by snad v Německu neznali "Die blaue Regel Nr. 1"???
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko