..: Vypsáno výběrové řízení na dopravce tratí ve Vogtlandu :..

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).

V dokumentaci je provozní koncept rozdělen do 2 fází. Po dokončení elektrifikace trati sasko-francké magistrály mezi stanicemi Reichenbach (Vogtland) v Sasku a Hof v Bavorsku bude úsek Zwickau – Hof vyňat z vysoutěženého balíku a roční objem vlakokilometrů tak klesne z 3,158 na asi 2,8 miliónů kilometrů. Objednavatel si zároveň vyhrazuje právo rozsah objednávky ve smluvních mezích upravit dodatečným objednáním nebo omezením objednávky výkonů.

Pro trať KBS 539 jsou nezbytná vozidla schválená také k provozu podle BOStrab - konkrétně na městském „tramvajovém“ úseku do stanice Zwickau Zentrum. Schválení nasazených vozidel v České republice je obsaženo pouze jako možnost. Právě tím je ale v České republice současný provozovatel sítě Vogtlandbahn známý — jednak zajíždí ve spolupráci s Českými drahami jeho vlaky po trati 147 od Gery, Plavna a po trati 179 od Marktredwitz do Chebu a Mariánských Lázní, jednak jde o smluvního partnera dopravce Viamont na dalších tratích v Karlovarském kraji, jmenovitě 145 z Kraslic do Sokolova a 149 z Karlových Var do Bečova nad Teplou a Mariánských Lázní. Čeští držitelé zaměstnaneckých jízdních výhod navíc mají u dopravce Vogtlandbahn jízdu zdarma i v zahraničí — konkrétně z Chebu přes Vojtanov do Plauen a přes Marktredwitz do Hofu. Vogtlandbahn se tímto rozsahem provozu moderních vozidel v České republice stal — snad i nechtěným — symbolem moderní regionální dopravy, kterému objektivně nejsou nová ani rekonstruovaná vozidla Českých drah navzdory intenzivní mediální masáži doposud schopny úspěšně čelit.

Zdroj: Eurailpress.de


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 18.1.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.01.2010 (9:28)  
Michal Bláha - No přeci Jihočeský kraj platí příplatky za historická vozidla :)
22.01.2010 (23:35)  
ad Happy:a pak je tu ještě druhá možnost-Vogtlandbahn bude vyšachován a odejde,nový dopravce to nezvládne a do pár let je po ptákách. Tedy ne doslova,jen skončí železnice a doprava se převede na silnici,je to přece jen levnější,i v tom Německu. Prakticky je to totéž,co chtěl udělat všem známý širokospektrální podnikatel u nás.
registrovaný užívateľ happy 
20.01.2010 (12:48)  
ad Vousáč: Prostě v normálních zemích se vypisují výběrová řízení, aby obyvatelé věděli, co a za kolik platí. To pouze v ČR se kšeftuje mezi politiky a firmami. Nikomu to prostě divné v Německu nepřijde a to ani firmám. Postup je tedy maximálně správný. Domnívám se, že budou požadovaná nová vozidla. Současná vozidla RSpr. patrně přijdou k pronájmu nebo odprodeji.
registrovaný užívateľ Sim 
20.01.2010 (10:26)  
Je to jen spekulace - nicmene to muze byt klidne takhle.

Na draze jezdi vlaky jedne firmy a treba konci obdobi, na ktere ma tato firma smlouvu. Protoze vse funguje dobre, je teoreticky mozne vse "priklepnout" znovu primo teto firme. Ale jednak proto, aby v tom nikdo nemohl stourat a bylo to jednoznacne a transparentni, zaroven take proto, aby firma neusnula na vavrinech a prostredi zustalo konkurencni, se to tak neudela - proste se vypise vyberove rizeni a je to.

Bud vyhraje soucasny provozovatel dopravy (coz je pravdepodobne), nebo nekdo jiny - tak jako tak pro cestujici i objednavatele dopravy je to nejrozumejsi reseni, protoze oba diky tomu maji jistotu, ze to lepe nejde.

Ze by tu mohla byt nejaka rypava analogie s nasim prostredim je zcela vylouceno - u nas totiz vsichni vi, ze je situace zoufala, ale nikomu se to resit nechce, protoze "vsem" kompetentnim to vyhovuje. A mimo jine i diky tomu jsou tu slyset vykriky zluteho pana, kteremu modra firma dava dostatek prilezitosti k medialni pozornosti. Ovsem jak by to bylo v realu muzem stale jen spekulovat, protoze to co jde v nemecku u nas preci fungovat nemuze.
20.01.2010 (1:37)  
Vousáč: Vypsali to kvůli EU. Vidí, že v Berlíně už to začali zkoumat a tak je lepší to vypsat. I když se dá čekat, že vše zůstane při starém.
Mirek Hruška: Viamont by se v případě, že by tam přišel někdo jinej domluvit s ním a nebo si RegioSprintery pronajmout a dát na ně svoje logo
19.01.2010 (20:46)  
Nějak mi uniká smysl toho výběrového řízení:aspoň z pohledu strojvedoucího a technika je Vogtlandbahn to nejlepší,co v Sasku ze soukromých železnic existuje. V Neumarktu mají krásné a velmi moderní depo,propracovanou organizaci,vyškolené a zkušené pracovníky. Protože DB o dopravu na té síti mají minimální či žádný zájem,tak proč se do toho,proboha,vrtá? Navíc Vogtlandbahn jezdí i v Bavorsku,také v Čechách,ono to někomu tolik vadí,že je chce vystavit nejistotě a stresu?
registrovaný užívateľ happy 
19.01.2010 (18:12)  
Tak to mám asi špatný zdroj (tvrdí že Středočeský jezdí za 55 Kč/km a tudíž se tam narozdíl od Jihočeského neškrtalo).
Ty jsi ale nepřičetl úhradu od státu na dorovnání, kterou je potřeba brát v potaz.

Vraťme se k tématu - vyrábí dnes vůbec některý z výrobců kolejových vozidel vozidla typu Regiosprinter nebo podobná vozidla, co by na tu splítku až do centra Zwickau mohla vyjet?
Bude-li poptávka po takovýchto vozidlech, tak bude i nabídka. Budou to prostě vozidla na zakázku u nějaké firmy. To, že se někde nevyrábí ve větších seriích neznamená, že je nikdo neumí vyrobit.
19.01.2010 (16:44)  
DJ: Řekl bych že je to dost nepravděpodobné, že by někdo s podobnými vozidly přišel - tedy pokud se někde jinde nezačne provozovat podobný systém jako ve Zwickau.

Michal Bláha: Tak to mám asi špatný zdroj (tvrdí že Středočeský jezdí za 55 Kč/km a tudíž se tam narozdíl od Jihočeského neškrtalo).
registrovaný užívateľ DJ 
19.01.2010 (15:46)  
Vraťme se k tématu - vyrábí dnes vůbec některý z výrobců kolejových vozidel vozidla typu Regiosprinter nebo podobná vozidla, co by na tu splítku až do centra Zwickau mohla vyjet?

(Podle článku na Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter
byly Regiosprintery vyráběny v letech 1995 - 1999, od té doby ne.)

Jestli ne, dá se očekávat, že by některý z výrobců takováto netypická vozidla začal (opět) vyrábět?
19.01.2010 (14:37)  
Tedy jak kde - např. Jihočeský kraj, kde je úroveň regionálních vlaků nic moc, platí za vlkm téměř o polovinu více než Středočeský kraj, kam pořád přibývají nové Elefanty.

Středočech platí 96,90 Kč za vlkm, Jihočech pak 95,05 Kč.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko