Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).
V dokumentaci je provozní koncept rozdělen do 2 fází. Po dokončení elektrifikace trati sasko-francké magistrály mezi stanicemi Reichenbach (Vogtland) v Sasku a Hof v Bavorsku bude úsek Zwickau – Hof vyňat z vysoutěženého balíku a roční objem vlakokilometrů tak klesne z 3,158 na asi 2,8 miliónů kilometrů. Objednavatel si zároveň vyhrazuje právo rozsah objednávky ve smluvních mezích upravit dodatečným objednáním nebo omezením objednávky výkonů.
Pro trať KBS 539 jsou nezbytná vozidla schválená také k provozu podle BOStrab - konkrétně na městském „tramvajovém“ úseku do stanice Zwickau Zentrum. Schválení nasazených vozidel v České republice je obsaženo pouze jako možnost. Právě tím je ale v České republice současný provozovatel sítě Vogtlandbahn známý — jednak zajíždí ve spolupráci s Českými drahami jeho vlaky po trati 147 od Gery, Plavna a po trati 179 od Marktredwitz do Chebu a Mariánských Lázní, jednak jde o smluvního partnera dopravce Viamont na dalších tratích v Karlovarském kraji, jmenovitě 145 z Kraslic do Sokolova a 149 z Karlových Var do Bečova nad Teplou a Mariánských Lázní. Čeští držitelé zaměstnaneckých jízdních výhod navíc mají u dopravce Vogtlandbahn jízdu zdarma i v zahraničí — konkrétně z Chebu přes Vojtanov do Plauen a přes Marktredwitz do Hofu. Vogtlandbahn se tímto rozsahem provozu moderních vozidel v České republice stal — snad i nechtěným — symbolem moderní regionální dopravy, kterému objektivně nejsou nová ani rekonstruovaná vozidla Českých drah navzdory intenzivní mediální masáži doposud schopny úspěšně čelit.
Zdroj: Eurailpress.de
Na draze jezdi vlaky jedne firmy a treba konci obdobi, na ktere ma tato firma smlouvu. Protoze vse funguje dobre, je teoreticky mozne vse "priklepnout" znovu primo teto firme. Ale jednak proto, aby v tom nikdo nemohl stourat a bylo to jednoznacne a transparentni, zaroven take proto, aby firma neusnula na vavrinech a prostredi zustalo konkurencni, se to tak neudela - proste se vypise vyberove rizeni a je to.
Bud vyhraje soucasny provozovatel dopravy (coz je pravdepodobne), nebo nekdo jiny - tak jako tak pro cestujici i objednavatele dopravy je to nejrozumejsi reseni, protoze oba diky tomu maji jistotu, ze to lepe nejde.
Ze by tu mohla byt nejaka rypava analogie s nasim prostredim je zcela vylouceno - u nas totiz vsichni vi, ze je situace zoufala, ale nikomu se to resit nechce, protoze "vsem" kompetentnim to vyhovuje. A mimo jine i diky tomu jsou tu slyset vykriky zluteho pana, kteremu modra firma dava dostatek prilezitosti k medialni pozornosti. Ovsem jak by to bylo v realu muzem stale jen spekulovat, protoze to co jde v nemecku u nas preci fungovat nemuze.
Mirek Hruška: Viamont by se v případě, že by tam přišel někdo jinej domluvit s ním a nebo si RegioSprintery pronajmout a dát na ně svoje logo
Ty jsi ale nepřičetl úhradu od státu na dorovnání, kterou je potřeba brát v potaz.
Vraťme se k tématu - vyrábí dnes vůbec některý z výrobců kolejových vozidel vozidla typu Regiosprinter nebo podobná vozidla, co by na tu splítku až do centra Zwickau mohla vyjet?
Bude-li poptávka po takovýchto vozidlech, tak bude i nabídka. Budou to prostě vozidla na zakázku u nějaké firmy. To, že se někde nevyrábí ve větších seriích neznamená, že je nikdo neumí vyrobit.
Michal Bláha: Tak to mám asi špatný zdroj (tvrdí že Středočeský jezdí za 55 Kč/km a tudíž se tam narozdíl od Jihočeského neškrtalo).
(Podle článku na Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter
byly Regiosprintery vyráběny v letech 1995 - 1999, od té doby ne.)
Jestli ne, dá se očekávat, že by některý z výrobců takováto netypická vozidla začal (opět) vyrábět?
Středočech platí 96,90 Kč za vlkm, Jihočech pak 95,05 Kč.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.