Vážené dámy, vážení pánové. Uplynul rok a my si znovu dovolujeme vyhlásit další - už čtvrtý ročník ankety o fotografii roku. Připomeňme, že první ročník v roce 2006 vyhrál Louis Armstrong, v roce 2007 byl nejúspěšnějším Johník a v roce 2008 jste za vítěze zvolili Duhyho. Jak bývá dobrým zvykem, bude soutěž rozdělena do dvou fází – nominační a hodnotící. A pro autory jsme připravili několik novinek, které by měly být dalším krůčkem kupředu. Nominovat své fotografie může každý galerista – snímek musí být schválen do galerie v roce 2009, ale pořízen může být kdykoliv. Organizace se letos ujali: topič, Martin Grill a Vlad. Nominovat můžete až do neděle 14. února 2010 do 23:59 h.
Pro letošní rok je vypsáno 13 kategorií, do každé z nich může autor nominovat jen jeden svůj snímek:
Kategorie, které se kryjí se zařazením fotografie v galerii:
- 1. Tuzemské elektrické lokomotivy
- 2. Tuzemské elektrické jednotky a vozy
- 3. Tuzemské dieselové lokomotivy
- 4. Tuzemské motorové jednotky a vozy
- 5. Modelová železnice
- Pod pojmem „tuzemské“ se rozumí české a slovenské.
- Pod pojmem „jednotky a vozy“ se rozumí hnací i řídící vozy (814+914, 854+954, 843+943, (nebo jejich kombinace; s vaším laskavým dovolením zůstaneme u původního zažitého označení), 471+971 apod.)
Kategorie, které jsou definovány odlišně od zařazení v galerii:
- 6. Pracovní mechanismy (bez rozlišení lokality)
- 7. Noční fotografie (bez rozlišení lokality a typu vozidla)
- 8. Umělecké snímky (snímky z umělecké a tvůrčí galerie stejně jako života kolem železnice)
- U pracovních mechanismů není omezení lokality, je lhostejno, zda je foceno v Česku, na Slovensku nebo jinde v zahraničí.
- U nočních fotografií je jedno, o jaký typ vozidla se jedná i kde bylo foceno.
- Umělecké snímky jsou snímky z umělecké a tvůrčí galerie a života kolem železnice, do umělecké lze i navrhnout fotky, které svou povahou jsou umělecké, ač jsou zařazeny ve kmenových sekcích – tento návrh podléhá ale předem konzultaci s organizátory soutěže.
- 9. Zahraniční současná vozidla (pravidelný provoz)
- Do této kategorie patří jakékoliv zahraniční stroje (mimo slovenských!), ať už jsou vyfoceny kdekoliv, tedy třeba taurus Rakouských spolkových drah (ÖBB) u Kolína, polská lokomotiva v Ostravě a pod. Rozhodující je sídlo železniční správy vlastníka vozidla.
- 10. Tuzemská současná nostalgie parní
- 11. Tuzemská současná nostalgie ostatní
- 12. Zahraniční současná nostalgie (zde patří i pravidelný parní provoz na tratích Zittauer Schmalspurbahn, Fichtelbergbahn a Pressnitztalbahn)
- 13. Historické fotky pořízené před rokem 2000
- Pod pojmem „současná tuzemská nostalgie ostatní“ se mají na mysli fotky nepravidelných jízd - např. 851 spolku Hrbatá Máňa, M 131.1 či 831 KŽC, T 466.0 na SPP; ale pravidelné nasazení vozů 831 ČD např. na spojích u Šumperka či 851 ČD např. u Olomouce bude zařazeno do kategorie tuzemské motorové jednotky a vozy.
V případě nejasností zařazení fotografií do kategorií kontaktujte organizátory. Při přetrvávajících nejasnostech je odvolací autoritou vedoucí galerie — Chary; jeho slovo je konečné.
Autoři najdou odkaz pro nominování snímku na stránce s jeho detailním popisem.
Lhůtník
- Zahájení nominací: pondělí 1. února 2010.
- Ukončení nominací: neděle 14. února 2010, 23:59 h.
- Zahájení hlasování: pondělí 15. února 2010.
- Ukončení hlasování: neděle 28. února 2010, 23:59 h.
- Vyhlášení výsledků: neprodleně po zpracování.
Autoři fotografií jsou žádáni, aby své fotografie, které budou v soutěži úspěšné a umístí se na výherních pozicích, ponechali v galerii po dobu její existence. Děkujeme vám a těšíme se na vaše nominace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.