..: Voith Maxima - Made in the Czech Republic :..

Voith Maxima 40 CC, foto: Voith TurboLouny — Největší výrobce nákladních železničních vozů, LOSTR Louny, začne už v letošním roce vyrábět podskupiny pro lokomotivu Voith Maxima. Německý výrobce, sídlící v severoněmeckém Kielu, bude dodávat skříně, motory a hydrodynamické převodovky (rozvodnou LS 640 reU2 a nápravovou KBD 385), ve dvou nových halách české firmy budou vznikat rámy a podvozky, přičemž dodávku zbývajících komponent poptává výrobce u dalších subdodavatelů (není tak vyloučena ještě větší účast českého průmyslu na této zakázce). O tuto diesel-hydraulickou lokomotivu je zájem především v zemích na východ od ČR, Louny jsou tedy strategickou pozicí pro export do zemí určení. Do konce roku by měl být sestaven první český prototyp, v roce 2011 by pak měla následovat sériová výroba. V případě zvýšeného zájmu jsou firmy ochotny investovat do dalších výrobních prostor. Stabilizovaná, a v patřičné kvalitě prováděná výroba Maximy by mohla otevřít dveře rozšíření portfolia o další typy lokomotiv Voith.

Maxima je bezesporu jedinečným strojem a toto oznámení je znamením částečného návratu výroby šestikolových „mamutů“ do Česka. Jak čeští konstruktéři a technici uspějí s montáži této „laboratoře na kolech“ uvidíme v následujících měsících a letech. Dalším typem by se mohla stát posunovací Voith Gravita, čímž by se mohla stát finančně zajímavou i pro české soukromé dopravce. Byla by přímým konkurentem některých produktů českotřebovské továrny CZ LOKO, která se ale specializuje zejména na rekonstrukce starých typů. Pro lounský LOSTR je výhodou, že oba typy firmy Voith již podstoupily testy na ŽZO v Cerhenicích, tudíž stačí ve vývoji navázat tam, kde kielští technici skončili, a upravit stroje dle přání zákazníků.

Zdroj: FinančníNoviny.cz (ČTK)


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.01.2010 (14:04)  
Nepřipadne mi ale hospodárném když na běžně dlouhém nákladu jedou 2 brejlovci vpředu a 1 vzadu (Někdy 742) společnosti Unipetrol, nebo Viamont a to prosím pod drátama.
registrovaný uživatel SYN 
13.01.2010 (13:59)  
Kór když elektřinu platí paušálem že...

Když už by někdo u nás pomýšlel vážně na moderní dieselovou loko tak by asi logicky sáhl po nějaké střední velikosti jako je Herkul, ne po tomhle mamutovi. Kolik takových nákladů které tohle využijí se u nás obvykle pohybuje? A kolik těch menších pro které by toto bylo holým plýtváním?

Nene, nemusím hned když někde vidím nějaký pěkný moderní kousek psát "jó tohle tak koupit k nám"...
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.01.2010 (13:50)  
Tomáš Kraus: asi jim ty 50 letý elektriky stačí, ono taky proč ne, když jsou relativně spolehlivé a odporová regulace u vlaku co se jednou rozjede a pak jede furt pryč bez nutnosti zastavování a znova rozjíždění se, neni až takový plýtvání jako třeba u panťáku který každý 2 km zastavuje a rozjíždí se.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.01.2010 (13:45)  
Ale pokud vím tak si ČD cargo chtělo pár EL. strojů pronajmout od němců ne? A nebo by mohli objednat 380 od škody! V rámci sjednocení vozového parku...
13.01.2010 (13:41)  
strejcekms: Tak ČD by pro šestinápravovou nákladní lokomotivu nemělo žádné využití a ČD Cargo taky moc ne - pro těch pár těžších nákladních vlaků v motorové trakci asi postačí ty modernizace brejlovců. (Proč ČD Cargo neobnovuje vozový park elektrické trakce se zeptejte jich - asi jim vychází lepší oživovat vyřazené šestikoláky a laminátky a pořád všude přepřahat, místo pořízení aspoň několika moderních vícesystémových strojů...)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.01.2010 (13:22)  
Také by mohla jezdit u nás -myslím pod ČD nebo ČD Cargo-Proč ji nekoupí?
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko