Praha — Vážení čtenáři, jako první vás exkluzivně informujeme z mimořádné tiskové konference Českých drah, která byla dnes v podvečer svolána v prostorách haly 512 na ONJ. Hlavním tématem byla omluva od vedení Českých drah za rozhodnutí o unifikaci novým vizuálním stylem, jehož autorem je grafické studio Aleše Najbrta. Představitelé drah podlehli nátlaku železniční veřejnosti, zaměstnanců, některých předních designérů a rozhodli opatřit celý vozový park unifikovaným nátěrem s inspirací v nátěrech ČSD. První lokomotivou, která dostane nový barevný kabátek, se stane českotřebovský brejlovec 750.258. Na tiskové konferenci bylo také zveřejněno nové moderní logo pro pražské Esko.
„Stávající lak Najbrt má mnoho nevýhod. Souprava je celkově, především v mlze či sněhu, špatně viditelná a barva čela byla také špatně vybrána. Na bílém čele jsou vidět opravdu všechny drobnosti, jako třeba hmyz. Na dráze nepracuji chvíli, bude to již 25 let a byl bych moc rád, kdyby se vozidlový park vrátil do barevného řešení jako za Československých státních drah,“ stěžuje si strojvedoucí z PJ České Budějovice. Na jeho přání zde jméno neuvádíme. V době, kdy tato slova pronesl, zřejmě netušil, že v roce 2010 se mu přání splní.
Unifikace se bude týkat všech vozidel z parku ČD. Výběrové řízení na autora nového unifikovaného vzhledu proběhne na konci února 2010, již teď je ale jasné, že se mezi kandidáty objeví i grafické studio Konting, jež se také podílelo na realizaci většiny reklamních lokomotiv Českých drah. V komisi výběrového řízení zasednou i členové ŽelPage a z výsledných návrhů vyberou sérii nejhezčích, které se pak aplikují na vozový park. Hlavním požadavkem výběrového řízení je dodržení schémat unifikovaných nátěrů z dob ČSD. „Například stejnosměrné lokomotivy by měli mít zelený nátěr se žlutým 300 mm širokým pruhem okolo celé lokomotivy,“ uvedl produktový manažer ČD Ondro Alešů.
Změn dozná i logo pražského Eska. Představitelé drah uznali, že není nad staré dobré časy. Vsadili proto na známe tvary a křivky z dob socialismu a rovnou vybrali, a na tiskové konferenci představili, logo nové. Ondro Alešů si po skončení konference liboval, že snad se do vlaků podaří nalákat více starších lidí, kteří v novém logu, ale i vzhledu vozidel, jistě uvidí zlaté časy dob minulých. Ostatně v to zřejmě doufá i sám generální ředitel Petr Žaluda, který ve vkusném rudém obleku, hřímal za řečnickým pultíkem: „Na dráze bude všechno jako dřív! Od ajznboňáka až po železo!“ Nicméně o tarifních změnách nepadlo ani slovo a na naše dotazy, zdali analogicky dojde i ke zlevnění jízdného, nechtěl nikdo z přítomných zástupců drah odpovědět.
Bohužel změny u Českých drah se projeví již dnes i na našem serveru. Do půlnoci jsme na rozkaz pana generálního nuceni stáhnout nový vzhled našich stránek, neboť již nebude korespondovat s tím drážním. Užijte si tedy poslední chvíle pohledu na tento unikátní design, který zřejmě již nikdy nebude překonán.
Zdroj: ŽelPage, agentury Wild Duck a JNP
To DB:
Nátěr vozidel je to poslední, na čem záleží. Raději pravidelnou, hustou, levnou a přesně jezdící dopravu s ušmudlanými dobytčáky, než jeden ,,krásně" barevný vlak za den s cenou jízdenky rovnou polovině průměrného důchodu! Od 70 let věku mohou důchodci v pražské MHD jezdit úplně zdarma.
Když pojedu např. do Sázavy, co raději? Autobus každou hodinu zdarma bez přestupu, nebo drahý vlak s minimálně jedním přestupem a skoro dvojnásobnou jízdní dobou? Jak dlouho a za kolik jedu z Prahy do Liberce busem a jak dlouho a za kolik ČD? Tady je prostoru ke zlepšování víc než dost, ale souhlasím, že vyplácat kýble barvy a zdražit pak jízdné je mnohem jednodušší.
Doufám, že tento komentář je myšlen taky "Silvestrovsky"
Nátěr vozidel je to poslední, na čem záleží. Raději pravidelnou, hustou, levnou a přesně jezdící dopravu s ušmudlanými dobytčáky, než jeden ,,krásně" barevný vlak za den s cenou jízdenky rovnou polovině průměrného důchodu! Od 70 let věku mohou důchodci v pražské MHD jezdit úplně zdarma.
Když pojedu např. do Sázavy, co raději? Autobus každou hodinu zdarma bez přestupu, nebo drahý vlak s minimálně jedním přestupem a skoro dvojnásobnou jízdní dobou? Jak dlouho a za kolik jedu z Prahy do Liberce busem a jak dlouho a za kolik ČD? Tady je prostoru ke zlepšování víc než dost, ale souhlasím, že vyplácat kýble barvy a zdražit pak jízdné je mnohem jednodušší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.