..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
29.01.2010 (12:26)  
Souprava 810+010 nebyl žádný zázrak ani když byla před několika desetiletími nová. Teď, když jsou vozidla na šrot, tak je ČD resuscituje a cestující budou i nadále (nejméně 15let) cestovat hlučnými a poskakujícími vozy, které po "omladění" navíc neumí ani pořádně jezdit do kopce. Co je laciné, nebývá dobré. Již klasik řekl, že není tak bohatý, aby si kupoval levné šunty. FRK
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
29.01.2010 (12:01)  
SzKT: mohl bys mi prosím ukázat nějaké věrohodné vyříslení kolik stojí jedna 471 a jedna RABe 514. Rád bych se na to podíval. A jsou v tom jen vozidla nebo i nějaké další služby?

..speciální úpravě vozidel pro naše speciální tratě... A jaké jsou úpravy pro tratě ve zbytku Evropy? Mám tomu rozumět, že v celé Evropě je vše na jednom standartu a jen my jsme specifikum ?

...rychle zastarávající "ešusy" od Škodovky... V čem jsou rychle zastarávající? Podle jakého kriteria to posuzovat? Po technické stránce? Po praktické stránce? Po designové stránce?

...se povedlo pořídit 120 Regiovehiklů, přičemž za stejnou částku máme 30 Desir...
1) opět bych rád viděl nějaké důvěryhodné porovnání cen a zda se jedná čistě o cenu vozidel nebo je v tom zahrnuty i nějaké další služby?
2) OK, dejme tomu, pořídíme 30 nových DMU, kde budou nasazeny? A co ty ostatní cestující? Ti budou jezdit dál ve starých motorácích jen proto, že na jendom místě bude 30 nových DMU. Není lepší mít 120 vozidel, která přinesou mírné zvýšení komfortu ma celé síti než jen 30 nových při stejném objemu peněz?
registrovaný uživatel rpet  mail  
29.01.2010 (12:00)  
SzKT a J. Hovorka je mi lito, ale opravdu si nerozumime. misto "x" regionov by bylo "x" Desir, ok. a oba dva jste si jisti, ze ono mensi mnozstvi desir vytrhne zeleznicni dopravu v CR?? ja tvrdim, ze nikoliv. pro vas, jako provozovatele drazni dopravy: potrebujete vic relativne normalnich regionov, nebo mene hezkych desir?? [a ted nezohlednuju udrzbu a pod, proste se jen ptam]. v cem se s vami shodnu, ze koncepce provozu zeleznicni dopravy v cr je nastavena idiotsky, dle vzoru 70ych let minuleho stoleti, pri cemz se management provozovatele tvari, jako ze tomu desne rozumi. vysledkem je stav, ktery u nas panuje. nic mene si myslim, ze tento stav nema nic spolecneho s tim, jestli je regionva shit, a nebo ne.

stejne tak si myslim, ze vas argument o vyssich mzdovych nakladech je scestny - pokud by tomu tak bylo, v gb by se nehnul ani nakolek, stejne jako v norsku a francii a jinych zemich. jestlize tam doprava funguje, tak to asi neni o mzdach.

sotous neni muj vyraz, je to vyraz mnou pochyceny z tohoto webu. priznam se, ze ne uplne jasne vim, co znamena - je-li terminem urazlivym, pak se vam obema samozrejme omlouvam.

nic to vsak nemeni na faktu, ze nejste ochotni si pripustit blbou skutecnost - v kontextu vseho receno je regionova vcelku odpovidajicim dopravnim prostredkem, jehoz uroven je na regionalnich tratich naprosto dostacujicim prvkem k zajisteni zakladni dopravni obsluznosti vzhledem k stavu zeleznicni dopravy v CR. chcete-li dukaz, pak neni nic jednodussiho, nez vylezt na nadrazi mezi lidi a polozit jim jednoduchou odpoved: je lepsi toto [regionova], nez to vedle [810]. vysledek asi zname vsichni, na vas je, aby jste se s tim nejak srovnali, byt by jste radeji meli anketu na tema regionova - desiro.
29.01.2010 (11:32)  
Jiří Hovorka:"Jezdí li dopravce s odepsanými šroty, nemá prokazatelné výdaje a nemůže žádat jejich proplacení. Dopravce pak musí investovat peníze ze zisku,..."
ČD by v žádosti o úhradu ztráty měly určitě počítat s kalkulačními odpisy, přestože jejich vozidla jsou již účetně odepsaná, aby pravě z nich mohli hradit obnovu voz. parku. Ze zisku se těžko něco hradí, když žádný není. Tím teď samozřejmě neříkám, že to ČD nedělají, do účetnictví jim nevidím, ale na vozovém parku to není moc vidět.
29.01.2010 (11:17)  
SzKT - děkuji, sám bych se vyjádřil podobně

erpet - kaštan se Vám nelíbí, ale sám kážete vodu zatímco pijete víno - viz. Vaši šotoušci. Myslím si, že řada britských železničářů by se ohradila stejně jako Vy proti kaštanu.

Zakopaný pes je trochu jinde. Objednavatelé musí hradit prokazatelnou ztrátu (do přiměřeného zisku). Jezdí li dopravce s odepsanými šroty, nemá prokazatelné výdaje a nemůže žádat jejich proplacení. Dopravce pak musí investovat peníze ze zisku (který není nijak velký), aby následně mohl do nákladů dát odpisy. I proto tu byly snahy o dosyp, třeba v roce 2009 dalo MDČR 380 mil. navíc na modernizaci vozového parku na dálkovou dopravu. Kdepak se tyhle peníze projevily? Těch pár přečalouněných Béček není žádná modernizace!

U krajů (a regionální dopravy) je to podobné. Akorát kraje nedosypávají v takové míře. Uvidíme, co se situací udělají regionální operační programy...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
29.01.2010 (10:56)  
rpet: Jen krátce. Zpoždění 40 let za vyspělejšími státy a jejich železnicemi opravdu máme, ale nikoliv kvůli penězům- ten odstup straší v hlavách lidí, co o železnici rozhodují. Samozřejmě Ježíšek nové vlaky nikomu nenaděluje, ovšem u nás je na železnici peněz dost. Obvyklá cena dopravního výkonu v závazku veřejné služby se v nejvyspělejších zemích Evropy pohybuje kolem 4-5 EUR/km, čemuž se částka, zakotvená v oněch desetiletých smlouvách s ČD (po státním "dosypu") začíná pomalu blížit. Jinde sice dráhy mají mnohem dražší tarify, ale též mnohem vyšší mzdové náklady, takže výsledné ekonomické podmínky se už od těch našich nijak diametrálně neliší. Jedinou výjimkou je Británie a Irsko, kde se provoz na dráze nedotuje, takže tam je to s železnicemi dost speciální.
Kamenem úrazu je ale nákupní politika drah. I za nedávných sebevražedných podmínek, za nichž jezdily ČD (např. 18 Kč/km na rychlících Most- Plzeň) se povedlo pořídit 120 Regiovehiklů, přičemž za stejnou částku máme 30 Desir nebo podobných "západních" produktů. A tohle množství by bylo setsakra vidět! Nebo se málo ví, že elektrické jednotky RABe 514 pro SBB od Siemensu (ze Zličína) stály takřka polovinu toho, co rychle zastarávající "ešusy" od Škodovky. Byť uznávám, že speciální úpravu pro Vinohradský tunel ty švýcarské jednotky neměly:-). Sečteno podtrženo: peněz je poměrně dost, ovšem lejou se tam, kam nemají. A přiznám se, že už mi ty jalové řeči o podpoře národního průmyslu, nekompatibilitě obchodního práva se zbytkem Evropy, speciální úpravě vozidel pro naše speciální tratě apod. způsobují žaludeční nevolnost! A ještě hůř vnímám ty pohádky o zlatém dole na železnici západně od našich hranic. Tyhle hypotézy totiž mimo jiné nevysvětlují, proč např. Maďaři obnovují vozový park poměrně slušným tempem. MÁV-START dozajista na žádné hromadě zlata nesedí a o prosperitě maďarské ekonomiky jsem taky nic neslyšel.
registrovaný uživatel rpet  mail  
29.01.2010 (0:07)  
to SzKT: pane kolego, proboha. to prece neni pohadka, ale prosta realita. nebo si snad myslite, ze v zahranici nadeluje novou techniku jezisek?? nebo ze snad poradaji verejne sbirky na nakup nove vozove techniky??

Norsko neni muj salek kavy, ale v UK je plat vozoveho personalu v rozmezi £6-£20 na hodinu, pri cemz tu spodni hranici si s uspechem drzi sotousci, a tu vyssi pro zmenu management a jejich nepostradatelne sekretariatni zamestnankyne. z cehoz plyne, ze ani mzdy nejsou v UK nijak zavratne - a prepocitavat to na ceskou menu muze jen trouba, kterej hleda vymluvy, aniz by se unavoval popremyslet, co ze je to za zhovadilost, prevadet COSI na ceske prostredi bez toho, aniz bych zohlednil i ostatni ekonomicke vazby. co je pravda, ze neznam rezii za uziti dopravni cesty a s tim souvisejicich technickych sluzeb, k tomu jsem se jeste neprohlodal.

abych to shrnul: presne se ukazuje, jak ma ten ktery stat nastavene ekonomicke parametry pro obrat komodit v ramci HDP a ostatnich ekonomickych slozek, jez s im souvisi - a v tom je ten rozdil. pro mne, coby cestujiciho, je smerodatne, ze vetsina nejen zeleznicnich, ale i autobusovych dopravcu na uzemi GB jako celku, vcelku uspesne obmnenuje svuj vozovy park, a to pravidelne.

takze s vami nesouhlasim. to, ze v zahranici jsou o onech 40 let napred je viditelne prave treba v tom, ze ekonomicka vyteznost z provozovani dopravni sluzby zarucuje takovy profit, aby dopravce stihal taky obcas zmenit vagony. proste maj parametry nastaveny vice-mene ve vsech smerech tak, aby to nejak slo. v CR to bohuzel z mnoha duvodu nejde ani tak, ani onak. co je fakt, ze se lip ironizuje [pohadky o profitu zahranicnich dopravcu...], nez zebychom priznali prosty fakt - JSME V RITI.
28.01.2010 (22:23)  
Dotaz na lidi věci znalé:
Pokud dopravce zajišťuje službu ve veřejném zájmu (objednanou krajem nebo MD), musí platit za použití dopravní cesty?

A dotaz na autora článku:
V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.
Kolik tedy letos ty Regionovy denně nalítají? (to jen abych si mohl spočítat průměrný denní proběh)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
28.01.2010 (22:00)  
re Happy ad junkrs
Pokud ČD průměrně inkasují cca 90 kč na vlkm v regionálce, tak při proběhu cca 400 km deně za 10 let.... Suma je 130 000 000 kč. Z toho plyne, že buď budeme mít strojvedoucí milionáři, nebo se peníze někde potají rozpustí...

Máme někde přehled, kolik za těch deset let koštují všechny náklady, tj. počínaje provozními, třeba nafta nebo elektřtina plus platy fírů, provozní ošetření komplet, což jsou lidi na dílnách, součástky a vůbec, rozpočítáno na ošetřované kusy, přes další náklady dráhy, jako třeba pokladní a provoz pokladen, průvodčí a provoz komand, k fírům patří strojáci, školení a jánevímcovše, a konče takovými blbostmi jako odsávání jímek WC s uzavřeným okruhem anebo myčkou? Plus provoz aparátu a prosím teď neřešíme jak moc je na nábřeží přecpáno a že to je zbytečné, ale že to skutečně žere prachy a kolik na odježděný kilometr. Máme takové číslo?
registrovaný uživatel andy206  mail  
28.01.2010 (21:21)  
zdravím, dnes sem čekal na Svinově na vlak a na posledním nástupišti projel bez zastavení zajímavý vlak směr Bohumín - cca 14 vozů (většinou lehátkové+lůžkové), tmavě modro-zeleno-bílé barvy, s nápisy Cuccette. Co to bylo za vlak? tipl bych na nějaký italský...ale kam jel? a odkud jel? a zastavoval v Č.R.? Děkuji za vysvětlení, projel Svinovem 10:11, díky P.S. omlouvám se, že to je mimo téma vlaků Regionova
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko