Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.
Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.
Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.
Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.
Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova
Joska: To že mají regionální vozidla široké uličky je jen dobře. Vem si třeba autobus tam jsou uličky velmi úzké.
Bude to přesně naopak! Na deset let máme vystaráno, takže půjdeme cestou nejmenšího odporu (a fungujících korupčních vazeb) a nic nového kupovat nebudeme. Pro horních deset tisíc máme bimbadla a dolních deset milionů si něco lepšího nezaslouží, ať jsou rádi, že si nemusejí dřít zadky na dřevěných lavicích Hurvínků.
Nadstandardně široká ulička je i v Bdmtee nebo Railjetu... schválně, jestli tušíte proč?
Nátěr - je to šaškárna, lepší by byl starý typ nátěru nebo i Najbrt:
http://www.zelpage.cz/news/814914.jpg
http://www.zelpage.cz/news_n/regionova_nove_schema.jpg
Hlučnost - v motorovém voze příšerná
WC - zamykání tlačítkem; spousta lidí automaticky předpokládá, že v okamžiku zavření dveří mohou "rozjet akci"; jednou jsem přišel na WC a ta dáma, která tam zrovna seděla, se tomu velice divila; elektronicky ovládané dveře jsou zbytečnost, invalidé by snad zvládli i dobře běhající "ruční" šoupačky se zamykáním na kličku
Sedadla - jsou příliš úzká a ulička je zbytečně široká; tvůrci si nebyli jistí, zda je cílem větší pohodlí nebo větší kapacita vozidla - a udělali kompromis
Tato rekonstrukce mi přijde celkově jako zbytečná. Obecně se domnívám, že kvalita vozidel nehraje při cestování na krátké vzdálenosti takovou roli jako v dálkové dopravě. Lidé, kteří denně dojíždí do zaměstnání/školy, kdyby si mohli vybrat třeba mezi Desirem a 810, tak pojedou tím, co pojede ve vhodnější dobu. I kdyby mělo jít jen o 5 minut.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.