..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Benpat 
27.01.2010 (15:52)  
GC: Netušíš jak se bude jezdit na ten Hradec/Chuchelnou? Můj typ je že o víkendu bude jezdit RN na Hradec (popřípadě jen v turistické sezoně) a na Chuchelnou přes týden.

Joska: To že mají regionální vozidla široké uličky je jen dobře. Vem si třeba autobus tam jsou uličky velmi úzké.
27.01.2010 (15:48)  
Happy: Myslím, že VŘ na nákup vozidel "o level výše" bude co nevidět a RN se přesunou na výkony, na které opravdu patří.
27.01.2010 (15:47)  
To Happy:
Bude to přesně naopak! Na deset let máme vystaráno, takže půjdeme cestou nejmenšího odporu (a fungujících korupčních vazeb) a nic nového kupovat nebudeme. Pro horních deset tisíc máme bimbadla a dolních deset milionů si něco lepšího nezaslouží, ať jsou rádi, že si nemusejí dřít zadky na dřevěných lavicích Hurvínků.
27.01.2010 (15:45)  
Sedadla - jsou příliš úzká a ulička je zbytečně široká; tvůrci si nebyli jistí, zda je cílem větší pohodlí nebo větší kapacita vozidla - a udělali kompromis

Nadstandardně široká ulička je i v Bdmtee nebo Railjetu... schválně, jestli tušíte proč?
27.01.2010 (15:41)  
K Regionovám mám několik vážných výhrad:

Nátěr - je to šaškárna, lepší by byl starý typ nátěru nebo i Najbrt:
http://www.zelpage.cz/news/814914.jpg
http://www.zelpage.cz/news_n/regionova_nove_schema.jpg

Hlučnost - v motorovém voze příšerná

WC - zamykání tlačítkem; spousta lidí automaticky předpokládá, že v okamžiku zavření dveří mohou "rozjet akci"; jednou jsem přišel na WC a ta dáma, která tam zrovna seděla, se tomu velice divila; elektronicky ovládané dveře jsou zbytečnost, invalidé by snad zvládli i dobře běhající "ruční" šoupačky se zamykáním na kličku

Sedadla - jsou příliš úzká a ulička je zbytečně široká; tvůrci si nebyli jistí, zda je cílem větší pohodlí nebo větší kapacita vozidla - a udělali kompromis

Tato rekonstrukce mi přijde celkově jako zbytečná. Obecně se domnívám, že kvalita vozidel nehraje při cestování na krátké vzdálenosti takovou roli jako v dálkové dopravě. Lidé, kteří denně dojíždí do zaměstnání/školy, kdyby si mohli vybrat třeba mezi Desirem a 810, tak pojedou tím, co pojede ve vhodnější dobu. I kdyby mělo jít jen o 5 minut.
registrovaný uživatel happy 
27.01.2010 (15:40)  
No vzhledem k tomu, že již ČD dostávají patřičné obnosy na regionálku a mají desetileté kontrakty na provoz, tak bychom se měli posunout o level výše a na RN se vyprdnout a raději kupovat něco nového.
registrovaný uživatel koyot 
27.01.2010 (15:23)  
Taky jsem nad tím přemýšlel, jestli nemáme honem začít jezdit 810-kama, abychom si je ještě užili ;)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.01.2010 (15:04)  
Kolik bylo vlastně původních 810? A kolik jich tím pádem zůstane?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko