..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
30.01.2010 (18:26)  
Farkač Karel: Naprostý souhlas! Já vím, že každý kus 471 je po technické unikátní, ale přiznám se, že když si koupím (ne zrovna levnou) jízdenku do Berouna, tak jsou mi ty technické detaily celkem ukradené. Podstatné je, že celek vypadá jak ze začátku 90. let. Ale když už se to tu nakouslo: doslechl jsem se z neoficiálních zdojů jakousi podivuhodnou věc, že "ešusy" nemají speciální výbavu pro Vinohradský tunel. Sice chápu, že proti Vinohradskému tunelu je nějaký Lötschberg Basistunel jen delší podjezd, ale přijde mi to podivuhodné a z veřejných zdrojů se o tom nejde nic dočíst, proto by mě moc zajímalo, jak to je.
Tomáš Kraus: To Slovinsko vzniklo z toho, že loni v létě tam byla na předváděčce ATR 220 při návratu z Itálie. Měli tam spoustu svalnatých řečí, jak to budou kupovat, ovšem zatím se zdá, že je to podobné jako nekonečná pohádka "nákup 100 ojetých vozů pro ČD". Sporadicky se o tom píše, ale objednávka pořád není.
Miroslav Zikmund: Mě se to naopak zdá normální, Tomáš už popsal proč. A jelikož v pravidlech fungování strukturálních fondů EU jsou stejné podmnínky, řekl bych, že ve většině Evropy to bude podobné. Možná u nás o něco přísnější, protože na východě je riziko kupování hraček a korupce mnohem vyšší, než třeba ve Švédsku. Ovšem chybou v matrixu je stejně to, že podmínky se dají i takhle napsat tak, že tomu vyhoví jediný výrobek, takže to bohužel moc nepomáhá.
30.01.2010 (14:50)  
AD Hawkey:
Na Vaše otázky se mi nechce příliš odpovídat, protože názory ostatních trvale bagatelizujete. Jen připomenu vysokou poruchovost jednotek 471, neskutečně hlučnou klimatizaci vně vozu a nebetyčnou blbost otvírání dveří na dvě tlačítka-každé křídlo zvlášť. Viděl jste to někde ve světě? A navíc jednotky 471 jaksi neumí dobře jezdit na ramenu Pha-Bn. FRK
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
30.01.2010 (13:54)  
Tomáš Kraus: Ale no tak, pane kolego! Takhle ne! Proč podsouváš něco co jsem neřekl. Copak já jsem snad tvrdil, že LCD displeje neexistují v drážním provedení s příslušným certifikátem. Nemohu přeci za to, že nedokážeš definovat součást, kterou považuješ za zastaralou. LED displej a tabule IS s LED diodami jsou pro mě dvě zcela rozdílné záležitosti.

Je třeba si ale uvědomit několik zcela zásadních věci. Kolejové vozidlo není houska na krámu. Provozovatel, který si vozidlo objednává, definuje si celou řadu parametrů vozidla a jeho součástí. Takovýto dokument po několika jednáních a je podepsán a podle toho se pak i vozidlo či vozidla dodávají. Před převzetím zákazník vozidlo zkontroluje a pokud je vše v pořádku a v souladu s dohodnutými dokumenty, vozidlo převezme.

Tak a teď nastává ona zajímavá věc, výrobce by chtěl udělat změnu, seznámí s tímto záměrem zákazníka, a ten položí otázku .. proč se to dělá, jaké to přinese výhody a kolik to bude stát navíc? Pokud zákazník řekne, ok, udělejme to tak, změna se provede, pokud zákazník řekne ne, pak se změna nedělá. A nebo zákazník přijde se změnou, tohle bych rád měl jinak. Výrobce to zhodnotí co to může obnášet a buď se pak změna realizuje nebo ne. Výrobce ale nemůže sám od sebe nic měnit. A pokud si zákazník objedná sérii 30 EMU a dohodne se s výrobcem, že tento mu je bude dodávat v určitém počtu kusů ročně po dobu několika let podle určitých podmínek, pak je jasné, že u posledních kusů nemusejí některé komponenty představovat technický vrchol tak jako tomu bylo u prvních kusů. Na druhou stranu je zcela nesmyslné mít vždy třeba 10 ks do jisté míry atypických.

Vůz řady ARmpee se musí homologovat celý tak jako tak, a ta LEDková tabule na stropě mě dostává..
Tak to je spíš otázka na provozovatele, proč si vybral zrovna tuto specifikaci zobrazovače IS.
30.01.2010 (12:00)  
Hawkey: To je hezká ale nic moc neříkající odpověď. Proč bych měl já jako uživatel (cestující) řešit, co chtěl výrobce a co zákazník? Mě zajímá jen co za těch 220 miliónů cestující (případně provozovatel) dostane, a v tomhle mi snad nemůžeš tvrdit, že během těch 10 let výroby došlo k nějakému pokroku, kterého by si každý všiml! A provozní spolehlivost na konci prvního desetiletí se vším respektem opravdu nemůžeš nazvat uspokojivou. A myslím že seriózní odbornou diskuzi na konkrétní témata jsi zatím vést nezačal.
LEDkové displeje, tabule s LED diodami... dobře, oba víme o čem je řeč, tobě to stačí že mě označíš za technického analfabeta. A zajímalo by mě, co bránilo za ty léta LCD panely homologovat - taky byly strašné problémy s vozy DB, ÖBB a PKP IC, které tyto panely mají a do ČR jezdí? Vůz řady ARmpee se musí homologovat celý tak jako tak, a ta LEDková tabule na stropě mě dostává...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
30.01.2010 (10:07)  
Tomáš Kraus: Tak tohle asi mluví za vše a vidím, že nemá cenu chtít s Tebou vést seriózní odbornou diskusi. Z výčtu Tebou popsaných změn na EJ471 vidím, že vůbec nevíš a neznáš další okolnosti a ani o nich nedokážeš přemýšlet co je chyba výrobce a co je třeba požadavek zákazníka. Nejvc mě ale rozesmálo toto:

"moderní" LEDkové displeje
No vidím, že Tvá odbornost z oblasti techniky je velmi ..jak to říct .. na nízké úrovni. LED display se považuje za nástupce LCD, takže o nějaké zastaralosti nemůže být řeči. Možná jsi měl na mysli tabule IS s LED diodami .. toto je součást homologovaného IS se kterým je 471 homologována. Ono na dráze v jakékoli civilizované části světa nejde udělat jakákoliv změna jen tak bez patřičné homologace a bez obledu na další aspekty. Stačí jen přemýšlet ...
registrovaný uživatel bugear 
29.01.2010 (23:30)  
@Tomáš Kraus: UŽ mají podle RFE jednu jednotku 610M v provedení inspekčního vozu a 5 jednotek 620M (tedy stejných jako později dodaných LG). Detailnější přehled mám na počítači, ke kterému se teď nějaký měsíc nedostanu.
@Miroslav Zikmund: Tomu se můžu jenom pousmát (viz třeba poslední VŘ na ešusy, zajímavé by taky bylo spočítat obecně poměr normálních zadání k zadání v JŘbU). Může se toho bohužel dost. (Naopak Praha nemůže za to, že Schadewerke tramvaje koncepce PCC nedělá.)
@Hawkey: 216M v druhé sérii: http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz02009Prepare.do;jsessionid=AAAx6k=wkkmj7tk7=IM9IA?znackaForm=50022110IL001
29.01.2010 (22:53)  
Hawkey: No, nějaké změny by tu byly - horší sedačky, které nejsou sklápěcí a zvláště ty boční sedačky nahoře dost překážejí. Oproti prototypům ubyly vypínače nahoře. Pak se třeba dvakrát změnil nátěr a dvakrát čelo vozu (přece jen deset let už je dlouhá doba), ale to pro cestujícího význam nemá. Jako jediné plus mě snad napadá vakuové WC - už tam není ta třímetrová zapáchající roura z WC v 1. třídě :-) A taky se po nějakých sedmi letech provozu podařilo rozchodit automatické hlášení a celkem už fungují i ty "moderní" LEDkové displeje.

Miroslav Zikmund: Nikdo přece nechce, aby si ČD objednaly Talenty protože se jim prostě líbí. Tady jde právě o to VŘ, na jehož základě třeba ty Talenty vyjdou jako nejlepší varianta, a všichni si mohou být jisti, že bylo učiněno maximum, ví se kolik se za co platí a proč ty ostatní nabídky byly horší. K tomu zatím ale máme daleko.

bugear: Tak možná jsem se zmýlil, měl jsem dojem že SŽ si objednaly PESY jako náhradu nejstarších motorových jednotek. Mimochodem, i na Ukrajinu? Máš k tomu něco bližšího?
29.01.2010 (22:24)  
Dovolil jsem si sestavit souhrn nákladů na provoz tří řad. Některé informace je bohužel těžké zjistit, takže vše nemusí být úplně v pořádku. Pokud mě někdo poopraví, budu rád. Neuvádím zde náklady, které nejsem schopen ani odhadnout (údržba vozidel, administrativní náklady).

Regionova Duo - Regionova Trio - Desiro Classic

nafta (l/km) 0,65 - 1,00 - 0,90
nafta (Kč/l) 28,00
pořizovací cena (mil. Kč) 25 - 35 - 80
životnost (let) 20 - 20 - 35
denní proběh (km) 370

nafta (Kč/km) 18,20 - 28,00 - 25,20
strojvedoucí (Kč/km) 12,00
vlakvedoucí (Kč/km) 10,00
dopravní cesta (Kč/km) 8,18 - 9,10 - 9,25
pořizovací cena (Kč/km) 9,26 - 12,96 - 16,92

náklady celkem (Kč/km) 57,64 - 72,06 - 73,37
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
29.01.2010 (20:36)  
SzKT : Takže ty tvrdíš, že na EJ 471 neprobíhá žádný vývoj a že 471 z roku 1997 je úplně shodná s EJ 471 z roku 2009? Ten Tvůj výstřel do tmy s cenami jen dokazuje Tvé znalosti z oblasti kolejových vozidel i na pouhé laické úrovni. A zdalipak víš, proč na 471 to okno není prohnuté ? A proč jsou police takové jaké jsou ?

Miroslav Zikmund: Já co mám informace neoficiálního rázu, tak cena 471 je 230 mil CZK u první série (1-30) a 200 mil CZK u druhé série (31 - 60). Tak nebo onak, máš pravdu, že ta polovina je fakt výsměch:)
29.01.2010 (20:30)  
strejcekms : možná taky nabízené vozy nesplňovaly základní provozní požadavek a to možnost topení napětím 3 000 V na střídavině ... tyhle vozy mají totiž jen naši východní sousedé ...

Hawkey : v ceně 471 drobet přitlačte, už cca 230 milionů. Pˇvodní informace o tom kolik stojí 514 SBB je samozřejmě úsměvná ...
Když se přepočtou ty kurzové výpočty na jednu soupravu, tak to vychází na nějakých 277 milionů za čtyřdílnou soupravu. A to se část soupravy montovala v Praze, kde jsou mzdové náklady minimálně poloviční oproti tomu, kolik se platí v Německu či Švýcarsku ...

Joska Holibajda : na rozdíl od silníčního dopravce, který když s konkrétním vozidlem najezdí alespoň 80 % km v režimu ZDO je u osvobozen od placení silniční daně (= poplatek za použití dopravní cesty) za toto vozidlo drážnídopravci za dopravní cestu platí (nejen ČD). Pokud by existovala rovnoprávnost = harmonizace podmínek pro podnikání, pak by ČD ušetřily cca 1 miliardu ...

SZKV : naše obchodně-soutěžní právo je především v rozporu se zdravým rozumem. Jestliže má pražský DP většinu tramvají typu T3 nebo T6, tak si prostě nemůže koupit nebo objednat tramvaje na bázi T3 / T6 s nízkopodlažním prostředkem, protože to by bylo v rozporu se soutěžním právem, jelikož by to byla zakázka pouze pro toho, kdo má technologii T3 / T6.
Takže musíte vypsat obecnou soutěž, jejímž výsledkem budou zmetky typu T14 ...
Stejně tak si ČD nemohou u ŠKODAWERKE Pilsen objednat lokomotivy 36x na 160 km/h, musí se vypsat debilní soutěž na lokomotivy "ble ble", nemohou si jednoduše objednat 471 atd. atd., ale musí se to obcházet formou opce apod.
Takže si prostě mírnix dírnix nemůžete jako ČD koupit FLIRTY, i kdyby se vám líbily 1 000 x, TALENTY nebo GTWčka ... Parametry vozidla musí být stanoveny obecně, tak aby nebyly šity na míru podle konkrétního výrobku ...
Stejně tak můžete zadáním nějakého minimálního rozměru vyřadit ze hry vozidlo, které prostě ten rozměr nemá.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko