Česko/Slovensko/Rakousko – Proč se jízdní řády mění každý rok, a proč v prosinci, o tom můžeme vést dlouhé večerní debaty. Nic to ale nemění na tom, že ten současný nám končí již tuto sobotu, 12. 12. 2009 o půlnoci. České dráhy, stejně jako okolní drážní společnosti, již nové JŘ zveřejnily nebo přímo oficiálně představily. Některé změny jsou zajímavé, jiné spíše nepotěší. Letošní druhá prosincová neděle přinese, mimo jiné, téměř úplné uzavření jednoho z uzlových mezinárodních nádraží ve střední Evropě – stanice Wien Südbf., kompletní změnu mezinárodních tarifů a mnohé další novinky, na které bychom rádi upozornili. Změny v dálkové dopravě pro rok 2010, zejména v České republice a okolních státech, již rekapituloval náš redakční kolega Twix. Pokud jste nedočkaví, začtěte se do tohoto článku. Rovněž řazení vlaků ČD a ZSSK pro následující rok je již částečně dostupné.
Jízdní řády v České republice a dalších okolních zemích najdete na těchto stránkách:
- Česká republika – SŽDC (ČD)
- Slovensko – ŽSR (ZSSK)
- Maďarsko – MÁV
- Polsko – PKP
- Německo – DB
- Rakousko – ÖBB
- Švýcarsko – SBB
Jak jsme již uvedli, stanice Wien Südbahnhof bude s úderem půlnoci z 12. na 13. prosince 2009 uzavřena. Ne však celá — nástupiště 21 a 22 v podzemí, stejně jako dvě nástupiště — 7 a 8 — budou zachována ve zkrácené délce. Dálková doprava je převedena na stanice Wien Meidling, Westbahnhof, popř. Praterstern. Změny v uzlu Vídeň dokumentují následující plány poskytnuté Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB).
- Situační plán stanice Wien Meidling
- Situační plán stanice Wien Südbahnhof
- Situační plán změn v dopravě v uzlu Vídeň
On–line při změně řádu tu byl již v roce 2006, kdy dvojice někdejších redaktorů skrytá pod akronymem CSPSV vyrazila vlakem na cestu po Česku i Slovensku a přinášeli aktuality z dění na síti. Koncem roku 2007 spustila redakce druhý ročník této „estrády“ a hlavně díky problémům v pražském uzlu to stálo za to. Na třetí ročník jsme již lákali upoutávkou a musíme říct, že tentokrát byly oslavy o dost klidnější. Tradici i napočtvrté dodržíme. Během zítřka začneme pro vás monitorovat síť v Česku i na Slovensku a rekapitulovat důležité změny. Zapojit se můžete i vy! Pošlete nám fotografie, informace a postřehy z vašeho okolí, určitě váš vstup do zpravodajství zařadíme. Díky našim redaktorům v terénu a vám, čtenářům, můžeme přinést co nejzajímavější reportáž z dění.
Do té doby vám klidný závěr druhého adventního týdne roku 2009 přeje redakce ŽelPage.
1 2 | Zpráv na stránku: |
A že někdo v Praze přestoupí do 50 let starého osobního vlaku nebo do rychlíku Praha - Plzeň, to už je věc jiná. Já jsem měl na mysli zejména kvalitu vlaků EC/IC zmiňovanou v předchozích komentářích.
Víte vůbec, že k nám bude jezdit rakouská Business Class?
Starý jízdní řád: 2:27 nejrychlejší spojení s jedním přetupem (Hranice n Mor.)
Nový jízdní řád: 2:52 nejrychlejší spojení, 2 přestupy, v čase kdy jezdím jsou to ale přetupy 3 :(
Pokud bych jel na jeden přestup v Hranicích, tak 3:11.
Jo ale zase můžu jet v Najbrtovi. {:-/
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.