..: Humanizace - výběrové řízení na obzoru :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.cz Česká republika — Kromě hojně diskutovaného nákupu stovky zahraničních ojetých vagonů pro dálkovou dopravu, kde obálky s nabídkami se budou otevírat již dnes 25. 11. 2009, připravují České dráhy další výběrové řízení. Cílem nového tendru by mělo být alespoň částečné zvýšení kultury cestování v tuzemských rychlících. Tentokrát se bude jednat o tzv. humanizaci více než třicet let starých vozů původem z bývalé NDR.

Po dvou desetikusových sériích rekonstrukcí interiérů vozů první třídy řady A149, kdy druhá bude dokončena ještě letos, přijdou na řadu také vozy druhé třídy. Vozy první třídy rekonstruovala firma Janoza CZ, která sídlí v areálu pražského ONJ a provedla také prototypovou přestavbu jednoho vozu řady B. Rozsah rekonstrukce interiéru je shodný s vozy první třídy. Jedná se zejména o přetěsnění oken, kompletní výměnu podlah, opravu a přečalounění sedaček prodyšným materiálem, výměnu záclon, nový nátěr všech vnitřních prostor a zejména pak buněk WC, které prošly také kompletní opravou včetně výměny mísy WC. U vozů druhé třídy se také počítá s odstraněním jedné umývárny a WC na jednom konci vozu, kde tak vznikne prostor vhodný pro přepravu až pěti jízdních kol. Barevné ladění interiéru odpovídá grafickému manuálu korporátní identity ze studia Najbrt.

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czU vozů druhé třídy se počítá s vypsáním výběrového řízení na rekonstrukci zhruba stovky vozů, které při této opravě dostanou kromě nového interiéru také nový vnější lak v korporátních barvách. V rámci přípravy pilotního projektu dráhy navíc vytipovaly 4 linky na kterých se v průběhu příštího roku začnou objevovat ucelené humanizované vlakové soupravy. Mezi vybranými linkami jsou například trasy Praha – Ústí nad Labem – Cheb a Brno – Břeclav – Olomouc, kde se tak cestující mohou těšit na alespoň nějaké zlepšení kultury cestování.

Zdroj: Železničář 46/2009 , Foto: Vít Hinčica – Vagonweb.cz


JiříK. | 25.11.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
29.11.2009 (20:44)  
Bčka to je des ani ta humanizace nepomůže zničit a nahradit BMEE to by byl sen jen nejsou peníze chjo chjo
registrovaný uživatel SergeS 
27.11.2009 (22:55)  
Jony: No to pravě dělam ty přeměřovaní, takže se pak nediv že podvozek jako takový není moje parketa ... :-)

PS. taky podle zkušenosti z cest vady ve valivostí ( napeče, plochy nebo neokrouhlost ) mají uplně jiny kmitočet než tohle
registrovaný uživatel Jony  mail  
27.11.2009 (20:57)  
SergeS:
No jasně s tím kmitáním jízdní plochy kola a chování kola na kolejnici souhlasím protože to kolo dělá jakousi sinusoidu tedy jak jsi říkal to kmitání a to je jak jsi taky říkal způsobené profilem jízdné plochy, kde je nějaká strmost okolku, vztyčná plocha kružnice atd. jako já v práci normálně dvojkolí neměřím to si dělá depo a opravny přeměřují dvojkolí a jízdní profil.
registrovaný uživatel SergeS 
27.11.2009 (20:31)  
MJ: Ve vozech krom mz a Apee snad zakrytovane zasuvky nemají měnič ale jsou propojením ven

FV, Jony: ja jsem popletl řady vozu, to se omlouvam , ale na principu vzniku teto zavady to nic neměni.

Jony: ja se nehadam že vedení dvojkoli je slabina u těchto podvozku, ale přičina vzniku není v neokrouhlosti kol ( jak to někdo psal ) ale v kombinaci špatneho vedení a dodržení teoreticke vzdaleností mezi okolkem kola a kolejnici ( cca 2 cm na každou stranu ), proto v obloukiu tyto vibrace nejsou ... mj. v připadě neokrouhlosti kol by byli vibrace spiš svisleho charakteru

Ohledně třecich tlumiču nevím, nemam podklady ( nepřichazim do styku s podvozkem jako takovým ale spiš s dvojkolima )
registrovaný uživatel Jony  mail  
27.11.2009 (20:10)  
SergeS, Filip Janev a ostatní
Ještě to tady vysvětlím jednou protože je to tady jako s m......a, při tom jsem to tady už psal.
Vedení dvojkolí je jednou ze slabin podvozků typu Görlitz V, především pouzdro z tvrzené tkaniny (Pertinax) nemá příliš stálé vlastnosti, rychle znehodnotí a ve vedení dvojkolí se tak rychle projeví vůle, které způsobují neklidný chod podvozku, především na rekonstruovaných úsecích tratí, kde se používá kolejnice s větším úklonem kolejnic zpravidla 1:40. Vedení dvojkolí slouží jako tlumící prvek a při jeho nefunkčnosti podvozek trpí nadměrnými vibracemi.
Proto je primární vypružení doplněno třecími tlumiči, které měly odstranit vibrace způsobené předčasným opotřebením Pertinaxových pouzder. V dnešní době jsou většinou malé třecí tlumiče buď nefunkční nebo jsou odebrány, takže ty vybrace nemá kdo vstřebat tak se ty vybrace přenáší přes kolébku vozu až do celé skříně až na cestující.
registrovaný uživatel Jony  mail  
27.11.2009 (19:44)  
SergeS:
Ještě jenom takový malý dodatek Görlitz V to jsou ty podvozky co mají hraníkoví zavěšení kolébky pomocí 4 hraníků.
U podvozků Görlitz Va jsou je kolébka podvozku zavěšena pomocí svislých šroubů.
registrovaný uživatel Jony  mail  
27.11.2009 (19:41)  
SergeS:
To se tedy pleteš protože jestli myslíš vozy Bee řada vozu tedy 20-38 tak ty mají normální podvozek Görlitz V (tam byl zrušenej stejnosměrnej gen. s kardanovým hřídelem a machanický regulátory protismyku Dako F)
A dosazený Protismykový regulátory FE 1 a tachodynamo na blokování nástupních vrat.
Takže jsou tam původní pouzdra vedení dvojkolí takže zase to klasický vrtění jak jsem tady už vysvětloval čím je to způsobené viz nějaký příspěvěk někde dole.
27.11.2009 (19:36)  
Serges-měl by jste se více ponaučit o vozech ČD.
Bee272 mají sice podvozek görlitz, ale se špalíkovu brzdou!
27.11.2009 (18:48)  
Jo, nevíte, kdo všechno je vylosován?
registrovaný uživatel Natix  mail  
27.11.2009 (17:40)  
Michal Janko:
Můžu se zeptat, co by to mělo být za vozy, u kterých byly "zásuvky zakrytovány?" Opravdu by mě to zajímalo.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko