..: MÁV kupují nové lokomotivy Bombardier TRAXX :..

Bombardier Traxx P160AC2, MÁV Trakció, foto: MÁV Trakció Budapest — Další zlepšení služeb u Maďarských státních drah je na obzoru. Na listopadovém zasedání představenstva konsorcia MÁV totiž odsouhlasili financování půjčky na koupi 25 nových dvousystémových lokomotiv pro MÁV Trakció (spravovatel hnacích vozidel). Kontrakt 22. listopadu potvrdilo i ministerstvo dopravy.

Před rokem MÁV Zrt. uzavřely se společností Bombardier Transportation smlouvu na dodání 25 (+ opcionálně dalších 25 ks) kusů nových dvousystémových hnacích vozidel typu TRAXX. Financování transakce bude realizováno prostřednictvím účasti dvou mezinárodních bank. Celková částka finančních prostředků na dodání lokomotiv činí 79,6 milionů EUR (více než 2 mld. Kč) se splatností 15 let. Podle dlouhodobého záměru drah na omlazení lokomotivního parku nové dvousystémové stroje nahradí část dosluhujících lokomotiv typu V43. Nová hnací vozidla disponují mnoha vlastnostmi, jež přinesou spravovateli hnacích vozidel výrazné úspory. Lokomotivy mají vyšší výkon než stroje V43, naopak spotřeba elektrické energie je nižší. Neméně důležitým hlediskem je i snížení nákladů na údržbu.

Moderní dvousystémové elektrické lokomotivy budou moci nastoupit i na mezinárodní výkony. Počítá se s jejich nasazením hlavně do Rakouska, čímž se zvýší konkurenceschopnost a rozsah nabízených služeb společnosti MÁV Trakció. Dle smlouvou stanovených podmínek první Bombardier TRAXX by měl dorazit do Maďarska v první polovině roku 2011.

Zdroj: MÁV Trakció


Mr.IC Poslat mail autorovi | 26.11.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sandik 
30.11.2009 (0:55)  
Josef Petrák: Díky za nakopnutí, už tomu rozumím ;o)
29.11.2009 (19:53)  
Sandík) Tak mrkni na komentář SzKT, který nás opět uváděl do maďarských drážních reálií.

Každopádně některé myšlenkové smyčky mi přijdou víc fantastické než celý Star Trek.
registrovaný uživatel Sandik 
29.11.2009 (18:01)  
Josef Petrák: OT to je nepochybně, ale mě není jasná ani logická spojitost s tím, co tu bylo napsáno. Kde se vzala ta přesmyčka od redukce tratí a spojů k OPC?
29.11.2009 (17:35)  
Mě by hlavně zajímalo, jakou souvislost mají lokomotivy Traxx pro MÁV Trakció s kartou OpenCard a In–karta. Taky vám to přijde jako absolutní off–topic?
registrovaný uživatel Sandik 
29.11.2009 (16:43)  
Miroslav Zikmund: Pokud jde o OPC, tak je tu problém s tím, že OPC není pouze "jízdenka". Je to například také průkazka do pražské městské knihovny, přičemž těch funkcí je (nebo alespoň bylo avizováno) víc. Měla to být zkrátka univerzální "karta pražana", využitelná minimálně ve všech zařízeních zřizovaných HMP. Mluvilo se třeba o slevách do kulturních památek, na koncerty a divadelní představení atp. atd. Nevím, jestli by všechny tyhle funkce, IN karta zvládla technicky (asi ano), ale rozhodně by se musel nějakým způsobem měnit její "status". Je otázka, zda-li by s tím souhlasily ČD, protože pak už by to fakticky byla více "karta pražana" a méně "průkazka ČD", přičemž nevím, jak by se na něco takového tvářili nejen na ředitelství ČD, ale také řekněme běžní obyvatelé v Brně, Ostravě, či Českých Budějovicích...
Tím nechci OPC obhajovat. Minimálně to, že si na tom zase někdo "hodně nahrabal" mi silně vadí. Navíc v pražské městské knihovně si donedávna bohatě vystačili s kartičkami na čárový kód a OPC jim (také) jen komplikuje život, protože teď musí provozovat oba systémy.

Co mi ale naprosto uniká, je spojitost Vaší reakce s mým předchozím příspěvkem. Co jsem kde přehlédl, že tady nevidím souvislost vůbec žádnou?
29.11.2009 (14:03)  
Sandik : doprava není v Maďarsku zřejmě předmětem politikaření a "zviditelňování se". Podívejte se na nesmyslný pražský projekt OPENCARD (OPC). Ten měl přinášel městu zisk (rozdíl mezi příjmy a výdaji) v řádu stamilionů. Já si marně lámu hlavu nad tím, jak dosáhnout zisku tím, že místo papírového ročního kuponu s vlastností daňového dokladu obdržím plastikovou kartičku, k tomu papír s náležitostmi daňového dokladu a navrch náhradní papírovou jízdenku pro případ, že by OPC selhala !!!

Náklady na jednu čipovou kartičku se vyšplhaly na cca 2 300 Kč.
In-karta ČD stojí 314 Kč ... Jestliže si město usmyslelo, že časové jízdenky budou na OPC (o kartu neměl skoro nikdo zájem), tak velká radnice = majitel dopravního podniku rozhodla, že roční jízdenky MHD se budou provozovat pouze ve formě OPC, čímž bylo několik set tisíc lidí nuceno pořídit si OPC !!!, jinak by ročku nedostali, tak proč se nevyužilo existujícího kartového systému.
Navíc byl zákazník DP motivován ÚPLATKEM ve výši 10 % slevy z ceny roční jízdenky, což znamená snížení tržeb DP. Radnice ovšem tuto ztrátu nechce kompenzovat ...
[Kolik z cca 400 000, vesměs vynucených, držitelů OPC jí bude používat jako čtenářský průkaz do městské knihovny, hlavně těch mimopražských, kolik z těch, kteří si jí pořídili jako jízdenku MHD jí bude používat k placení parkovného - kdo používá MHD nepotřebuje platit parkovné a naopak.]

Když se už radnice rozhodla pro čipovku ve formě roční jízdenky, tak se nabízí logická otázka. Proč se "město" nepřipojilo ke kartovému systému ČD. Vytvořením samostatného kartového systému totiž nastala absurdní situace. Cestující mající IN-KARTU ČD (např. INGOLD), který je současně zákazníkem PID (MHD Praha) má jako roční síťovku OPC. ČD musely inovovat POP tak, aby uměly číst jak čipovky ČD, tak OPC z důvodu používání OPC ve vlacích systému PID. Nebylo by jednodušší, aby měl občan jedinou čipovku "za 314 kč", na níž by byla nahrána aplikace ČD a vedle toho alikace MHD Praha, eventuálně návazná "mimoražská" pásma? Určitě bylo. Jenže to by musel existovat konsenzus a hlavně chtít dosáhnout dohody.
Obdobně to platí o Plzni, kde stojí karta 1 092 Kč, čili 3x tolik co u ČD.
Tento týden popisovala jedna česká TV problémy s IDS tuším v Pardubickém kraji, kde se řeší kompatibilita čipovek různých dopravců. Nebylo by jednodušší, kdyby se prostě za základ všech čipovek v rámci jednotlivých IDS (tarifních sdružení) vzala čipovka ČD, která funguje celostátně. Pokud mají být ČD součástí jakéhokoli IDS, z principu uživatelské funkčnosti systému jím být musí, tak se jeví jako logické, že jejich čipovka bude základem.
Po pravdě řečeno, kdybych byl odpovědným šéfem ČD, tak odmítnu přizpůsobovat se lokálním čipovkám úpravou čteček používaných ČD na náklady ČD > pokud to chcete, tak si to v plném rozsahu zaplaťe u všech POP, které se u ČD používají a pokud nechcete platit, tak používejte čipovky ČD.
Občan, který bude dojíždět řekněmě z Pardubic do Prahy do zaměstnání tak může mít tři čipovky. INGOLD ČD, pak OPC pro použití MHD Praha a nakonec Pardubickou ... Přitom by stačila jedna se třemi nahranými aplikacemi ... To lze v zemi, kde na prvním místě zájmu zvoleného politika zájem občana ... a co nejnižší náklady. ne v zemi, kde se především politikaří a přihrávají se zakázky ... spřízněným duším ... každý máme spolužáka (a ne jednoho), spolužák má přibuzného, příbuzný má spolužáka či spolupracovníka (a ne jednoho) ... holt "musíme si pomáhat". Tak "si" pomáháme. Leč na úkor sami sebe a svých spoluobčanů.
Jenže proč to dělat jednoduše a levně, když to jde složitě a draze.
registrovaný uživatel Sandik 
27.11.2009 (21:32)  
SzKT: Informace o té redukci tratí a spojů (v komentáři z 26.11.2009 (19:48) ) v Maďarsku jsou velezajímavé. Nechcete o tom udělat samostatný článek?

Osobně se domnívám, že České Dráhy něco takového dříve či později čeká taky a navíc si myslím, že by bylo lepší, kdyby do toho "řízly" dříve, protože to ve výsledku asi bude méně bolet. Rozumné by přitom bylo, kdyby ČD vlastnily vlastní busy, kterými by zrušené lokálky mohly na perspektivnějších spojích nahradit. Z prostého porovnání spotřeby paliva vlak/bus totiž jednoznačně vyplývá že nahrazení vlaku (810+010 či 814) busem znamená úsporu kolem 25%. Samozřejmě lze argumentovat mnoha ohledy, ale ekonomické propočty jsou žel vcelku neúprosné...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
27.11.2009 (8:50)  
František: Do filozofování o konzumní společnosti bych nezabíhal, protože naprosto stejně se žije v celé Evropě, přičemž úroveň veřejné dopravy je obvykle na řádově vyšší úrovni než tady. V tom to nejspíš nebude. Rozdíl mezi námi a Maďarskem vidím ve dvou věcech:
1) Maďaři si až na výjimky nestaví bezúčelné pomníky a veškeré dopravní stavby jsou maximálně úsporné. Stačí srovnat zastávky na našich koridorech a na těch maďarských, např. rekonstruované nádraží Bp- Kelenföld je sice pěkné a elegantní, ale stavěné maximálně úsporně. A tak se dá pokračovat dlouho. Totéž ve vozovém parku: kromě nákupu nových a použitých vlaků (300 Halberstadtů, 8 Desir z Řecka, obé velmi výhodně) se ve velkých sériích levně rekonstruují staré vozy. Rekonstrukce starých Bhv sice nesjou nic moc, ale je to levné a dá se tedy za únosné peníze opravit hodně vozů. "Humanizace" starých Ganzů probíhá tiše už léta, akorát o tom nikdo v Maďarsku nemluví- bere se to totiž za samozřejmost, ba až povinnost dopravce.
2) V Maďarsku panuje jiné vnímání času, než tady. Všechno se řeší koncepčně po dlouhých úvahách a panuje evidentní snaha o komplexnost. Takže pokrok je sice pomalý a dlouho se zdánlivě nic neděje, ale pak dojde k "velkému třesku" a celý systém se posune někam jinam, viz např. zavádění "ütemes menetrendu". O schopnosti se domluvit ani nemluvě: vazby vlaků na regionální autobusy jsou od nepaměti samozřejmostí a žádný IDS k tomu nepotřebují.
registrovaný uživatel Raquac 
27.11.2009 (7:51)  
jk: Ze jde o typ P160AC je jasne, ale otazkou je mnozstvi ruznych narodnich "balicku" a uprav podle MAV. Mimochodem, v tomhle: http://www.eurailpress.de/search/article/view//traxx_loks_fuer_mav.html a tohle http://www.eurailpress.de/search/article/view//bombardier_modernisierung_weiterer_wagen_fuer_mav.html clanku se da docist proc asi MAV misto stroju od SIEMENSe kupuje od Bombardiera.
27.11.2009 (7:27)  
SzKT: Mně právě přijde, že peněz je dost, jenom se pořád utrácejí za samé s odpuštěním pí......, chybí ucelená vize přiměřeného rozvoje. Namísto toho se staví spousta neúčelných 'pomníků' a staveb podle chvilkových přání. Myslím teď obecně, zdaleka, zdaleka ne jen na železnici. Kromě toho jdou i na nadměrnou spotřebu ve společnosti, zejména některých skupin. Peněz je dost.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko