Pardubice — České dráhy jako současný železniční regionální dopravce v Pardubickém kraji chtějí v letech 2012 a 2013 nasadit do provozu několik kusů moderních motorových vozů, na které ještě letos vypíší výběrové řízení. Financovány mají být také z Regionálního operačního programu (ROP) Severovýchod. Ten nedávno uspořádal hlasování o nejhezčí vozidlo, které by měly České dráhy pořídit. Webové ankety na stránkách kraje, kde si mohli respondenti podle fotografií vybrat svého favorita, se zúčastnilo přes 3000 občanů. Tři z respondentů odměnil cenami hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. Zcela bez zájmu vyšel z hlasování polský výrobce PESA Bydgoszcz, jen o několik desítek hlasů více získala ostravská Škoda Vagonka. Naopak jasnými favority jsou švýcarský Stadler a německý Siemens, který se umístil v těsném závěsu za ním. Jaká vozidla se na pardubických kolejích objeví, bude záviset na podmínkách výběrového řízení a skutečných nabídkách výrobců.
Zdroj: Pardubický kraj
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ale co mi přijde úplně nejtypičtější je to, že všichni ukazují skutečná vozidla, a Škodovka jenom obrázky. Holt i ta licenční vozidla se musí podle Škodovky dva roky vyvíjet...
Je pravda, ze vlak nevlastnim, takze vzhled muze hrat roli mensi, ale holt prvni dojem a tak... Vono Borhyova zpravy taky neuvadi, protoze ma cervenej diplom z novinariny, ze...
Estetika je velkým hybatelem lidského rozhodování.
I když vezmu srování vůči autu či mobilu jako někdo pode mnou.
Pokud chci auto - tak já budu sedět uvnitř. Za jízdy se na něj nebudu dívat zvenčí, bude mi záležet na tom, abych se cítil pohodlně, aby se mi řídilo dobře. Typický příklad Land Rover Defender. Z venku krásný /subjektivně/ uvnitř sparťan. Dalo by se přirovnat k onajbartovanému Béčku. Z venku hezky, uvnitř tragédie.
Tím chci říct, že pro cestující je dle mého podstanější kultura interiéru, než to jaký má vůz/jednotka nátěr. Přece jezdíme uvnitř, nebo se pletu?
Protože jde o vozidla na tratě zpravidla vymlácené, tak je rozhodující vypružení podvozků a tlumení hluku uvnitř vozu. V neposlední řadě jde u nás narozdíl od Němců o měrný výkon z důvodů zubatých rychlostních profilů (propadů traťové rychlosti) a značného počtu zastávek. Na tomto typu tratí jezdí v Německu výhradně Stadler (Böhmer Wald, Schwarzwald). Asi ví proč, protože to ještě obraceli každou marku dvakrát.
Ostatne ze je nejaka slecna strasne mila a prijemna clovek taky malokdy zjisti, pokud je mu nesympaticka.
Druha vec je, ze i ten vizualni dojem je dobry si udelat z vice uhlu:-))
Timto ale nerikam, ze "pekna barva" je klicove kriterium, ale...
PS: Vysledky by mozna byly jine, kdyby se hlasovalo "anonymne", tzn. ze by soupravy byly oznacene jen jako A,B... Pocitam, ze nejen hodnotitel jak zjistil, ze neco je z Polska, tak prestal mit zajem (ackoliv fotka svycarska a polska je v podstate stejne vozidlo). Ovsem mozna to "anonymni" bylo - ale vzhledem k vysledkum se mi to nezda.
http://www.pardubickykraj.cz/question.asp?thema=3459&item=58779&category=&previev=archiv
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.