..: O vlaky v Plzeňském kraji se ucházejí čtyři dopravci :..

Současná realita na trati 160, foto: Vladimír Plzeň — Celkem čtyři uchazeči se přihlásili do tendru v Plzeňském kraji, který vybere dopravce na třech neelektrizovaných tratích na období od prosince 2011 do prosince 2026. Jedná se o České dráhy, Viamont, ČSAD Jablonec a RegioJet (dceřiná firma Student Agency). Zadávací dokumentaci si vyzvedly i další čtyři firmy, mezi nimi například Veolia Transport, která se poté rozhodla soutěže neúčastnit. Stejně tak možná překvapí absence společnosti Arriva, jejíž dnešní dceřiná společnost Vogtlandbahn před lety iniciovala záměr na provoz souprav Desiro Classic ve společném projektu s ČD právě na domažlické trati a jejíž lokomotivy nyní na této trati vozí mezistátní rychlíky.

RegioJet získal osvědčení dopravce

Plzeňský kraj s poptávkou přímo oslovil České dráhy a RegioJet (tyto firmy již loni projevily zájem spolupracovat s krajem na zajištění regionální dopravy), zatímco ostatní dopravci si dokumentaci mohli vyzvednout za poplatek. Druhá jmenovaná firma, dceřiná společnost Student Agency pro železniční dopravu, do posledního výběrového řízení šla společně se zahraničním partnerem, firmou Keolis. Jednalo se o tendr Libereckého kraje, z něhož nakonec tento uchazeč odstoupil. Nyní prošla firma RegioJet schvalovacím řízením a 16. 10. 2009 od Drážního úřadu získala bezpečnostní certifikát (tzv. osvědčení dopravce) pro provoz na celé železniční síti v ČR.

Hned po víkendu, 19. 10. 2009, přišla na Plzeňský kraj nabídka firmy RegioJet na regionální obsluhu předmětných tratí. Šlo zároveň o poslední termín, kdy bylo dle harmonogramu ještě možné podat nabídku do soutěže. O vítězi se má rozhodnout již do 29. 10. 2009. Jiří Schmidt, obchodní ředitel společnosti, dodává: "Nabídli jsme to nejlepší, co moderní železnice umí. Podle našich informací podali nabídku i další soukromí dopravci. Ať vyhraje kdokoliv, na konkurenci mezi dopravci vydělá vždy kraj a jeho obyvatelé."

Další připravovaná výběrová řízení v Plzeňském kraji

Současné výběrové řízení zvolí dopravce regionálních vlaků na tratích Plzeň - Blatno u Jesenice, Plzeň - Domažlice a Nýřany - Heřmanova Huť. Dle požadavku Rady Evropy, aby příjemce veřejných dotací prošel nediskriminačním výběrovým řízením, bude kraj postupně vypisovat soutěže i na zbývající tratě. Čas má do roku 2019, kdy přestává platit výjimka EU. Další "soutěžní" tratě přibudou pravděpodobně v roce 2012 nebo 2013 a bude se jednat o úseky tratě 170 (Praha - Plzeň - Cheb) a navazující neelektrizované tratě.

Zdroj: Finanční noviny, RegioJet


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 26.10.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
02.11.2009 (7:06)  
petr.: ano musis vedet s kym pojedes a koupit si jeho jizdenku, ale nezoufej podle nazoru nekterych diskutujicich je takovy system ve vsem lepsi, ma same vyhody a navic je idealni pro cestujici (ja si to nemyslim, uz jsem to sam vyzkousel v praxi a nic moc)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
30.10.2009 (12:45)  
Sice to už SzKT opravil, ale ještě dodám, že Rada Evropy je samostatné společenství, která je s EU paralelní. Autor asi původně myslel Evropskou radu, tedy nejvyšší orgán EU, i když ani ta to není.
registrovaný uživatel petr. 
30.10.2009 (9:27)  
Jak je to s tarifní integrací různých menších železničních dopravců u nás? Funguje nějak, nebo musím vědět, s jakým dopravcem pojedu a od něj si koupit jízdenku? Tohle totiž třeba považuju za důležité pro cestujícího...
registrovaný uživatel M 
28.10.2009 (1:54)  
Tak pockej - nejde nebo jde (BA-Rajka)?:-)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
27.10.2009 (20:11)  
M: Obávám se, že provoz z EU financovat nejde. V OP přeshraniční spolupráce Bavorsko-ČR je sice v prioritní ose 2 doprava uvedená, ale týká se to jen infrastruktury a o železnici tam explicitně není ani slovo. Navíc těch podporovaných aktivit je tam spousta a peněz naopak málo, takže nejspíš nebude (téměř) nic. Ale jak si to naši politici vyjednali, tak to mají- osobní veřejná doprava je zcela na okraji zájmu. Když se chce, všechno jde: v obdobném maďarsko-slovenském OP se dal podat projekt na autobusovou dopravu z Bratislavy do Rajky.
registrovaný uživatel M 
27.10.2009 (15:16)  
Otazka pro chytre:-)
Lze na preshranicni zeleznicni spojeni zadat dotaci z EU (na nejakou tu prihranicni spolupraci nebo tak)?
27.10.2009 (14:50)  
O úseku Brod nad Lesy - Domažlice není ničehož psáno

Předpokládá se, že bavorská strana bude během pár let (2011?) soutěžit Schwandorf - Furth a že se Plzeňský kraj k tomu připojí tak, že uzná výsledky bavorského výběrového řízení pro úsek z Furthu do Domažlic.
registrovaný uživatel happy 
27.10.2009 (10:29)  
symptomatická je i neúčast Arrivy, která jediná v těchto oblastech může provozně ČD konkurovat: do blízkého příhraničí totiž může levně přesunout zánovní RS1 z Furth im Waldu prostou změnou oběhů
To je celkem hloupost. Jednak kapacita RS1 je malá na tuto relaci. Ve špičce by z Plzně směr Stod musely jezdit nejmíň 4 spřažené jednotky. Dále změna oběhů je taky k ničemu, protože se soutěží o relaci Plzeň-Domažlice. O úseku Brod nad Lesy - Domažlice není ničehož psáno a pravděpodobně zůstane bez regionální dopravy, popřípadně se tam párkrát za den otočí šukafon ČD z tachovské, popřípadně od Kdyně.
registrovaný uživatel M 
27.10.2009 (3:16)  
Jo takto... Tak pokud to REKLI, tak to urcite budeme brat za bernou minci. Protoze cesti politici zasadne nemeni postoje a co reknou, to plati:-)
26.10.2009 (23:06)  
ad M:
Použijte vlastní důvtip a vzpomňte si, co státní představitelé v poslední době řekli a dopracujete se určitě výsledku. FRK
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko