..: Sněhová kalamita a silný vítr komplikují železniční dopravu :..

Česká republika – aktualizováno 16. 10.  14:00 — Na severní polovině České republiky, především v oblasti od Libereckého kraje po státní hranice se Slovenskem, přineslo čtvrteční ráno komplikace v dopravě. Sněžení, silný vítr a následný pád stromů či jiných náletových porostů do profilu trati ochromil železniční tratě v těchto oblastech. Provoz je omezen nebo přerušen na tratích na Jesenicku, Vsetínsku a v podhorských oblastech Beskyd a Jizerských hor. SŽDC pracuje na zprovoznění postižených úseků, na kterých jsou ČD připraveny obnovit provoz ihned, jakmile to podmínky umožní. V mnohých úsecích je nemožné zavést náhradní autobusovou dopravu kvůli nesjízdnosti silničních komunikací. Aktuální informace o omezení dopravy jsou k dispozici v internetové aplikaci Omezení provozu Českých drah; o průběhu vás budeme informovat i zde.

Číslo tratěÚsekOmezení
021Letohrad – PotštejnProvoz obnoven. Vlaky R 252 a R 253 pojedou již bez NAD.
023Vamberk – Rokytnice v Orlických horáchDoprava zastavena. Zavedena NAD.
025Hanušovice – Dolní LipkaDoprava zastavena. Není možné zavést NAD.
026Police nad Metují – Teplice nad MetujíProvoz obnoven.
030Liberec – TurnovDoprava zastavena. Za vlaky regionální dopravy není možné zavést NAD. Náhradní autobusová doprava zavedena pro dálkové spoje v úseku mezi stanicemi Liberec – Turnov. Provoz NAD organizován kyvadlovým způsobem a je nutné počítat se značným zpožděním. Vlaky regionální dopravy jsou provozovány velmi omezeně dle momentálního stavu tratě. NAD za vlaky regionální dopravy není možné zavést z důvodu nesjízdnosti silniční komunikace.
034úsek Josefův Důl – SmržovkaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
036úsek Jablonec nad Nisou – SmržovkaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
036úsek Tanvald – KořenovProvoz obnoven.
036úsek Kořenov – HarrachovVýluka tratě. Zavedena NAD.
037úsek Liberec – RaspenavaProvoz obnoven.
038úsek Bílý Potok pod Smrkem – RaspenavaDoprava zastavena.
039úsek Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod SmrkemDoprava zastavena. Není možné zavést NAD.
042Poniklá – Martinice v KrkonošíchProvoz obnoven.
047Adršpach – Teplice nad MetujíProvoz obnoven.
081Mlýny – Česká KameniceProvoz obnoven.
086Liberec – Jablonné v PodještědíDoprava zastavena. Zavedena NAD.
220Heřmaničky – Sudoměřice u TáboraDoprava zastavena. Vlaky 633, 634, 206 a 638 pokračují zpožděné v jízdě do cílových stanic. R 636 odřeknut v úseku mezi stanicemi Tábor – Praha hl.n. Cestující přepraveni zpožděným vlakem R 634. R 637 odřeknut v úseku mezi stanicemi Praha hl.n. – Olbramovice. Cestující přepraveni vlaky regionální dopravy.
237Havlíčkův Brod – HumpolecDoprava zastavena. Zavedena NAD.
238Havlíčkův Brod – ChotěbořProvoz obnoven; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
250Žďár nad Sázavou – Sázava u ŽďáruDoprava zastavena. Vlak R 671 v úseku Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou nejede, vlak R 670 v úseku Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod nejede, cestující použijí vhodný následující spoj. Regionální vlaky jsou nahrazeny NAD, která je zajištěna v úseku Žďár nad Sázavou – Přibyslav, neobsluhuje zastávky Hamry nad Sázavou, Nížkov, Ronov nad Sázavou.
280Horní Lideč – StřelnáDoprava obnovena po jedné ze dvou traťových kolejí sníženou rychlostí, nutné očekávat zpoždění vlaků cca 10 – 15 min.
282Vsetín – Velké KarloviceProvoz obnoven.
292Branná – Jindřichov na MoravěProvoz obnoven; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
294Hanušovice – Staré Město pod SněžníkemDoprava zastavena. Zavedena NAD.
295Lipová Lázně – VápennáProvoz obnoven počínaje spojem Os 13608; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
296Velká Kraš – VidnavaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
297Mikulovice – Zlaté HoryDoprava zastavena. Zavedena NAD.
323Valašské Meziříčí – Frenštát pod RadhoštěmProvoz obnoven počínaje spojem Os 3175.
323Frenštát pod Radhoštěm – Frýdlant nad OstravicíDoprava zastavena. Zavedena NAD.

Další mimořádnosti

Ve čtvrtek byl také od 11:26 zastaven provoz na trati 190 z Plzně do Českých Budějovic. Omezení na této trati nebylo způsobeno povětrnostními podmínkami, ale srážkou automobilu s vlakem R 665 v úseku Nepomuk – Pačejov. Dvě osoby v automobilu byly těžce zraněny. Provoz byl zastaven; v úseku mezi stanicemi Blovice – Pačejov zavedena náhradní autobusová doprava, z Českých Budějovic byla na R 665 vypravena náhradní souprava. Ve 13:30 byl obnoven provoz i po koleji, po níž jel rychlík. Trať je nyní již plně zprovozněna, Drážní inspekce však upozorňuje řidiče, že na přejezdu chybí výstražník, který automobil urazil, proto se do doby opravy musí před přejezdem řidiči chovat tak, jako kdyby se jednalo o přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži.

Ze stejné příčiny byl přerušen provoz na trati 126 Most – Rakovník. Ve 14:55 došlo ke srážce lokomotivního vlaku s automobilem na přejezdu zabezpečeném výstražnou signalizací u zastávky Dobroměřice (úsek Dobroměřice – Lenešice). Nehoda se obešla bez zranění. Vlaky Os 6711 (Most – Rakovník) a Os 6757 (Domoušice – Most) byly v úseku Lenešice – Louny a zpět odřeknuty, pro další vlaky (počínaje vlaky Os 6730/1 a 6744/5) byla v úseku Louny – Lenešice zavedena náhradní autobusová doprava. Podle DIČR se jedná již o třetí havárii na přejezdu během čtvrtka.

Zdroj: České dráhy, Drážní inspekce ČR, aplikace Omezení provozu


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 15.10.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
16.10.2009 (12:19)  
Zdalipak cestující postižených vlaků ČD dostanou zdarma kávu nebo čaj, jako v Polsku? http://www.pkp.pl/node/3038
16.10.2009 (9:05)  
Plynový ohřev výměn je i u nás,jen nevím zda je ještě v provozu.Nemá žádné přívodní potrubí ze sítě,ale velké nadzemní zásobníky s kapacitou na mnoho dní.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
16.10.2009 (8:21)  
Plynový ohre . Keď je problém s dodávkou el. energia na el. ohrev, ako sa potom zabezpečí dodávka plynu ? Ten je predsa len menej rozšírený v horských oblastiach ako dostupnosť k el. energii .
registrovaný uživatel M 
15.10.2009 (23:34)  
Josef Petrak - jo takto. Ja myslel, ze je to zas jenom nejaka masirka od medii:-) Ta kritika... Ono je to neco na zpusob kdyz napadne prvni snih a vsichni nadavaji, ze to neni posypany...
Ono je to proste tak, ze vyjde asi "levneji" mit dva dny strom na kolejich, nez ho 365 dni v roce kontrolovat, jak se mu vede... Stejne jako se nevyplati nakupovat odklizeci supertechniky do mist, kde snezi dva dny v roce. Takze az letos nam tady v Brne jednou (a zpravidla opravdu maximalne jednou...) nasnezi, tak budou vsichni nadavat, jak je to desbes. Pokud by snezilo dva dny, tak nekdo na zastupitelstvo mozna i navrhne, aby se koupilo vic pluhu a postavily se pro ne novy garaze:-)
15.10.2009 (23:05)  
Huffnaggel : ale v západoevropském (mnohými velebeném) zahraničí jsou taky stromy v ochranném pásmu dráhy (Arlberská dráha, Semmering, Brenner, Mariazellbahn ...) a tamní ochránci životního prostředí jsou mnohdy ještě militantnější než ti v Česku.
Minimální bezpečná vzdálenost porostů (stromy, větve, kmeny a keře) u trakčních proudových soustav nad 1 kV od živých částí TV činí 2 metry (slovy dva metry) , od neživých částí TV ve všech směrech 1 metr (slovy jeden metr), což je nepochybně dodržováno.

To není především o popadaných stromech, ale o tom, že jsou problémy s dálkovým ovládáním výhybek v relativně nízkých nadmořských výškách, zatímco v horských oblastech Alp, Pyrenejí, Dolomit (Francie, Itálie, Švýcarsko, Rakousko, Německo) jsou i za hustého sněžení a tuhých mrazů v provozu dálkově ovládané dopravny. Samozřejmě, když tam popadají na trať stromy, tak se prostě nejezdí.
Západní Evropa mimo elektrického ohřevu používá také plynový ohřev, protože ne všechny tratě jsou elektrifikovány a natahování kapacitního elektrického vedení nebo kabelů by bylo drahé.

M : pragocentristé si taky žádný sníh neobjednali... tak ho nemají.
15.10.2009 (22:27)  
M) Ono to bude tím, že jižní polovina republiky byla ušetřená. ;)

Mmch, za orkánu Kyril popadalo na tratě DB Netz taky dost a dost stromů a pak se zvedla slušná kritika podudržovanosti okolí tratí.
registrovaný uživatel M 
15.10.2009 (22:23)  
MZ a tak - zajimave... Je to teda starsiho data, ale princip je stejnej (prvni odkaz, co mi Google nahodil na dotaz "Zuge Gewitter")
http://www.abendblatt.de/region/article1028580/Schulen-geschlossen-Zuege-gestoppt-Tunnel-ueberflutet.html
Weil Bäume in die Oberleitung gestürzt waren, wurde der Bahnverkehr zwischen Bremen und dem ostfriesischen Leer unterbrochen
Takze Nemci to asi tak delaji blbe. Asi Topolanek...

PS: O cem vlastne vsichni pisete, ja o zadnym snehu nevim:-))
15.10.2009 (21:28)  
Pokud se nezačne dělat něco s vegetací podle hesla,,strom je krásný,ale u tratě a venkovního vedení energetiky nemá co dělat" je celkem lhostejné,který je měsíc v roce a kolik listí je na stromech. Udržet třeba chod výměn ve stanicích je možné technikou(třeba EOV),to už by spíše byla otázka peněz na investice. Ale likvidace nežádoucí vegetace musí být otázkou celostátního přístupu. Je to kruté,ale je to tak-i když:kolik cenných stromů vlastně roste tak blízko dráhy a energetického vedení?
15.10.2009 (21:00)  
Borovička : Nezbývá než souhlasit!!! Řekl bych, že se ta situace moc nelepší. Kolikrát za poslední dobu zastavily vlaky napadané stromy? To je takový problém pokácet stromy v ochranném pásmu dráhy?
A kolikrát už se to tady řešilo.
Je to marný, je to marný, je to marný...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
15.10.2009 (19:24)  
viděl jsem regionovu u Hodkovic, možná to rozjeli...btw už i stojící kamiony z R35 zmizely
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko