..: Sněhová kalamita a silný vítr komplikují železniční dopravu :..

Česká republika – aktualizováno 16. 10.  14:00 — Na severní polovině České republiky, především v oblasti od Libereckého kraje po státní hranice se Slovenskem, přineslo čtvrteční ráno komplikace v dopravě. Sněžení, silný vítr a následný pád stromů či jiných náletových porostů do profilu trati ochromil železniční tratě v těchto oblastech. Provoz je omezen nebo přerušen na tratích na Jesenicku, Vsetínsku a v podhorských oblastech Beskyd a Jizerských hor. SŽDC pracuje na zprovoznění postižených úseků, na kterých jsou ČD připraveny obnovit provoz ihned, jakmile to podmínky umožní. V mnohých úsecích je nemožné zavést náhradní autobusovou dopravu kvůli nesjízdnosti silničních komunikací. Aktuální informace o omezení dopravy jsou k dispozici v internetové aplikaci Omezení provozu Českých drah; o průběhu vás budeme informovat i zde.

Číslo tratěÚsekOmezení
021Letohrad – PotštejnProvoz obnoven. Vlaky R 252 a R 253 pojedou již bez NAD.
023Vamberk – Rokytnice v Orlických horáchDoprava zastavena. Zavedena NAD.
025Hanušovice – Dolní LipkaDoprava zastavena. Není možné zavést NAD.
026Police nad Metují – Teplice nad MetujíProvoz obnoven.
030Liberec – TurnovDoprava zastavena. Za vlaky regionální dopravy není možné zavést NAD. Náhradní autobusová doprava zavedena pro dálkové spoje v úseku mezi stanicemi Liberec – Turnov. Provoz NAD organizován kyvadlovým způsobem a je nutné počítat se značným zpožděním. Vlaky regionální dopravy jsou provozovány velmi omezeně dle momentálního stavu tratě. NAD za vlaky regionální dopravy není možné zavést z důvodu nesjízdnosti silniční komunikace.
034úsek Josefův Důl – SmržovkaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
036úsek Jablonec nad Nisou – SmržovkaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
036úsek Tanvald – KořenovProvoz obnoven.
036úsek Kořenov – HarrachovVýluka tratě. Zavedena NAD.
037úsek Liberec – RaspenavaProvoz obnoven.
038úsek Bílý Potok pod Smrkem – RaspenavaDoprava zastavena.
039úsek Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod SmrkemDoprava zastavena. Není možné zavést NAD.
042Poniklá – Martinice v KrkonošíchProvoz obnoven.
047Adršpach – Teplice nad MetujíProvoz obnoven.
081Mlýny – Česká KameniceProvoz obnoven.
086Liberec – Jablonné v PodještědíDoprava zastavena. Zavedena NAD.
220Heřmaničky – Sudoměřice u TáboraDoprava zastavena. Vlaky 633, 634, 206 a 638 pokračují zpožděné v jízdě do cílových stanic. R 636 odřeknut v úseku mezi stanicemi Tábor – Praha hl.n. Cestující přepraveni zpožděným vlakem R 634. R 637 odřeknut v úseku mezi stanicemi Praha hl.n. – Olbramovice. Cestující přepraveni vlaky regionální dopravy.
237Havlíčkův Brod – HumpolecDoprava zastavena. Zavedena NAD.
238Havlíčkův Brod – ChotěbořProvoz obnoven; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
250Žďár nad Sázavou – Sázava u ŽďáruDoprava zastavena. Vlak R 671 v úseku Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou nejede, vlak R 670 v úseku Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod nejede, cestující použijí vhodný následující spoj. Regionální vlaky jsou nahrazeny NAD, která je zajištěna v úseku Žďár nad Sázavou – Přibyslav, neobsluhuje zastávky Hamry nad Sázavou, Nížkov, Ronov nad Sázavou.
280Horní Lideč – StřelnáDoprava obnovena po jedné ze dvou traťových kolejí sníženou rychlostí, nutné očekávat zpoždění vlaků cca 10 – 15 min.
282Vsetín – Velké KarloviceProvoz obnoven.
292Branná – Jindřichov na MoravěProvoz obnoven; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
294Hanušovice – Staré Město pod SněžníkemDoprava zastavena. Zavedena NAD.
295Lipová Lázně – VápennáProvoz obnoven počínaje spojem Os 13608; dráhy varují nad možným opětovným zastavením provozu.
296Velká Kraš – VidnavaDoprava zastavena. Zavedena NAD.
297Mikulovice – Zlaté HoryDoprava zastavena. Zavedena NAD.
323Valašské Meziříčí – Frenštát pod RadhoštěmProvoz obnoven počínaje spojem Os 3175.
323Frenštát pod Radhoštěm – Frýdlant nad OstravicíDoprava zastavena. Zavedena NAD.

Další mimořádnosti

Ve čtvrtek byl také od 11:26 zastaven provoz na trati 190 z Plzně do Českých Budějovic. Omezení na této trati nebylo způsobeno povětrnostními podmínkami, ale srážkou automobilu s vlakem R 665 v úseku Nepomuk – Pačejov. Dvě osoby v automobilu byly těžce zraněny. Provoz byl zastaven; v úseku mezi stanicemi Blovice – Pačejov zavedena náhradní autobusová doprava, z Českých Budějovic byla na R 665 vypravena náhradní souprava. Ve 13:30 byl obnoven provoz i po koleji, po níž jel rychlík. Trať je nyní již plně zprovozněna, Drážní inspekce však upozorňuje řidiče, že na přejezdu chybí výstražník, který automobil urazil, proto se do doby opravy musí před přejezdem řidiči chovat tak, jako kdyby se jednalo o přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži.

Ze stejné příčiny byl přerušen provoz na trati 126 Most – Rakovník. Ve 14:55 došlo ke srážce lokomotivního vlaku s automobilem na přejezdu zabezpečeném výstražnou signalizací u zastávky Dobroměřice (úsek Dobroměřice – Lenešice). Nehoda se obešla bez zranění. Vlaky Os 6711 (Most – Rakovník) a Os 6757 (Domoušice – Most) byly v úseku Lenešice – Louny a zpět odřeknuty, pro další vlaky (počínaje vlaky Os 6730/1 a 6744/5) byla v úseku Louny – Lenešice zavedena náhradní autobusová doprava. Podle DIČR se jedná již o třetí havárii na přejezdu během čtvrtka.

Zdroj: České dráhy, Drážní inspekce ČR, aplikace Omezení provozu


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 15.10.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
18.10.2009 (12:27)  
BEZ PROVOZU JE JIŽ JEN TRAT 034
17.10.2009 (11:51)  
NA VŠECH TRATÍCH KROMĚ 039 (Frýdlant v Č. - Jindřichovice p.S.), 034 (Jos.důl - Smržovka), 036 (Vesec u L. - Tanvald)a 025 (Hanušovice - Dolní Lipka) JE OBNOVEN DLE WEBU ČD PRAVIDELNÝ PROVOZ (případně zavedena NAD)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
16.10.2009 (21:07)  
Páňula: tjn z Raspenavy to mají blízko do Górlitz to je pravda, Liberec nepřichází v tuhle dobu v úvahu jak železnicí tak autem
16.10.2009 (18:39)  
Ufff... právě jsem dojel do Žďáru nad Sázavou z Prahy rychlíkem přes HavlBrod, a koukám že trať byla před chvilkou uzavřena, to jsem měl tedy štěstí, jet o rychlík později, tak tam trčím.

Vypadalo to tam tedy moc pěkně, dost velké škody na listnatých stromech, hlavně břízy cugrunt. Jeli se mnou mašínfírové z náklaďáků co jeli ráno od Brna, říkali kolik hodin prostáli (prospali) na různých místech mezi Ostrovem nad Oslavou a Sázavou u Žďáru. No to nám ta zima pěkně začíná!

A zítra hurá stavět sněhuláky!
16.10.2009 (15:14)  
zelva: ČD neodpovídají za škody způsobené zpožděním či zrušením vlaku, mají to přímo v SPPO.
16.10.2009 (14:50)  
Chudáci lidi kolem té Raspenavy... Celkem paradox. Pár km od vcelku solidního krajského města a je to tam jak na Sibiři...
registrovaný uživatel Sim 
16.10.2009 (14:28)  
zelva > jistotu nemam, pravnik nejsem, ale predpokladam ze to nema smysl.

Jedine, za co CD ruci, jsou mezinarodni spoje - tam kdyz ma neco definovane zpozdeni (tusim ze 1 hodina), ma cestujici narok na vraceni casti jizdneho.

Je mozne teoreticky uvazovat i o navratu zpatky do vychozi stanice - pak draha vraci cele jizdne ... ale to v tu chvili bylo zrejme taky nemozne.
16.10.2009 (14:19)  
Odpověď zní, ANO. Plynové ohřevy se ještě také používají, ale postupně se od nich upouští. Je to zejména z důvodu spolehlivosti, která se u tohoto druhu ohřevu nevyrovné použití elektřiny.
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
16.10.2009 (13:27)  
Tyjo...tak to je solidní zpoždění....alespoň,že je ve Voticích pěkná staniční budova...jistě si jí cestující dopodrobna prohlédli
registrovaný uživatel zelva 
16.10.2009 (12:59)  
Tak včerejší cesta z ČB do Prahy sp 1932 - z ČB odjezd po 21 hodině a do Prahy příjezd v 5:30. 5 hodin čekání ve Voticích. Je možné požadovat nějakou finanční kompenzaci, když ČD mohly zajistit NAD, protože silnice byly průjezdné a přitom ji nezajistily? Pro sp 1932 by stačilo vyslat 1 bus a klidně i z Prahy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko