..: Parní vlaky z Gery do Chebu :..

BR 41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain Cheb — Každoročně pořádá německá společnost NVS Thüringen z Erfurtu pravidelné víkendové jízdy parních vlaků z Gery do Františkových Lázní a Chebu. Ačkoli historický vlak, nazvaný Elstertal–Express, je určen zejména turistům přijíždějícím za památkami měst Chebu a Františkových Lázní, využívají jej i železniční nadšenci. A tak nejen němečtí příznivci parních lokomotiv mají možnost v západním cípu naší vlasti pořídit zajímavé záběry historické soupravy DR v čele s německou parní lokomotivou 41 1144‑9.

V letošním roce historický vlak jezdí v termínech 12., 13., 19., 20., 26., 27. září a 3. října v trase Gera, Plauen, Bad Brambach, Vojtanov, Františkovy Lázně, Cheb a zpět. Vlak pravidelně přijíždí do Chebu v 11:28 h, zpět odjíždí v 15:35 h. Mezi tím je lokomotiva otočena na točně v chebském depu, doplněna vodou, zároveň je na ni provedená běžná údržba včetně vysypání popela.

BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain BR41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain

Parní lokomotiva německých Říšských drah (DR) BR 41 1144-9 z roku 1939 určená původně pro nákladní dopravu byla znovu zatopena 27. června 2003. Nově opravená lokomotiva je vybavena nejmodernější zabezpečovací a komunikační technikou a s maximální rychlostí 90 km/h zastává díky řádné údržbě spolehlivě své úkoly v čele zvláštních a výletních vlaků pro DB Regio AG a duryňského koordinátora regionální dopravy NVS Thüringen GmbH. Před tím, něž prošla nákladnou opravou v opravně parních lokomotiv DB v Meiningenu, fungovala již jen jako vytápěcí kotel.

Technické údaje lokomotivy

  • Umístění: Eisenach
  • Maximální rychlost: 90 km/h vpřed a 50 km/h proti směru
  • Výkon: asi 1800 koňských sil
  • Hmotnost ve službě: 160 t
  • Délka přes nárazníky: přibližně 24 metrů (včetně tendru)

Zdroj: Vlastní pozorování, Bahn-nostalgie in Thüringen


JRtrain Poslat mail autorovi | 26.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Karlovarský Německo Sasko /Sachsen


registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.09.2009 (15:20)  
Jiří JR Trejne,

dík za hezký článek. K té "Jednačtyřicítce" 1144:

- Tahle má nový kotel vyvinutý v 50. letech v NDR (bedna s předehřívákem před komínem). Obdobné, ne-li stejné dostávaly řady 03, 39, 50, 52 a vlastně i 23.
- DB 41 dostávaly taky nové kotle, ovšem jiné; buď nově vyrobené, nebo nové konstrukce a upravné na "olej".
- kotle (staré, Reko i nové) některých řad byly záměnné - jeden z průvodních znaků programu Einheitslok (viz Weisbrod-Müller-Petznik; Dampflok Archiv 1 - 3, resp. 4)
- Tohle je typická "Ochsenlok" rodu Východoněmeckého.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko