..: Úterní problémy na dráze pokračují :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGSíť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.

Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]

S problémy se potýkali i na jih od Prahy na trati 221, kde zhruba v 10:30 došlo mezi stanicemi Benešov u Prahy a Čerčany k pádu seschlého stromu do trolejového vedení, provoz byl v obou traťových kolejích na tomto rekonstruovaném úseku přerušen, zavedena byla taktéž náhradní doprava autobusy. Provoz byl v 15:56 obnoven.

Vnitrostátní část rychlíku 206 svou jízdu díky této mimořádnosti ukončila v Benešově, mezinárodní část přijela do Českých Budějovic zpožděná (cestující přestoupili do R 640 a ubytovací vozy pokračovaly až večer na náhradní soupravě EC 100). Z Benešova do Čerčan byla po posílení autobusy od DP Praha prodloužena o něco později začínající náhradní autobusová doprava Olbramovice - Benešov u Prahy. Nakonec tedy i cestující ve vnitrostátní přepravě přijeli do Prahy až v R 640. Ve 12:05 byl již mezi Benešovem a Čerčany obnoven provoz po 2. traťové koleji.

Dnešní druhou oběť si v 16:25 vyžádal střet vlaku EC 173 s osobou v kolejišti mezi Modřicemi a Hrušovany u Brna na trati 250. V 17:30 byla zavedena jednokolejná jízda po druhé traťové koleji, místem nehody se sníženou rychlostí.

Pravděpodobně poslední obětí úterního dne se na železnici stala mladá dívka, která byla sražena před Ševětínem osobním vlakem 8220. Za dotyčný vlak byl ve zbytku trasy přibližně po hodině veden náhradní motorový vůz, městským autobusem náhradní dopravy byl mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi nahrazen R 655 (do ČB dojel víceméně včas, navíc s příjemným překvapením pro většinu cestujících).

Zdroje: ČD - omezení provozu, Zpoždění vlaků - Babitron, iDNES.cz, Drážní inspekce, ŽelPage


Vítek_V | 15.9.2009 (10:13)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.09.2009 (16:49)  
Když jsme u toho školení, tak skutečně jeden den je na získání lejstra. Prakticky by to musel být génius, aby za den něco pochytil. Zde se evidentně staří praktici musí obracet v hrobě, když tzv. "odborná firma" nechá ležet lžíci od bagru v průjezdném profilu. Nedělám si iluze, že ti hoši co dělají s hlínou ví co je průjezdný profil.

Díky za odkaz v RO deníku.

Celkem by se prdlajs dělo, kdyby nebyla výluka Chrást - Plzeň, takže místo aby se sekyra srovnala, ještě po 6 hodinách jsou 40minutová zpoždění na Os.
15.09.2009 (14:36)  
Ma ta Skanska i nejaky pracovniky, nebo je to jenom skupina manazeru, ktera vyhrava zakazky a ty pak outsourcuje? Si nepamatuji, ze by nekdy neco delal nekdo jiny nez subdodavatel ale ceduli Skanska je vsude kolem plno...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
15.09.2009 (13:13)  
Vít Voráček: na 221 to není věcí podmáčení, ale na skalách nízko zapuštěných kořenů. PHS jsou nutné zlo, ale třeba na výjezdu z Čerčan směr Benešov, to je stěna v lese. Asi kvůli veverkám, ty bestie jsou děsně háklivý na hluk a pak vzteky rozhoupou strom a ten se skácí na trať...
15.09.2009 (12:34)  
TTtrain, copak phs, ale obdobná situace, kdy stačí chvíli intenzivě pršet, stromy se podmáčí a spadnou, je i na trati do Berouna, kde je to, myslím si, daleko možnější. faktem je, že tenhle stav je tu již delší dobu a obávám se, že i dlouho bude dál, než se stane něco vážnějšího. holt co, na nábřeží stromy nepadají (bohužel) ..
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
15.09.2009 (12:28)  
Pád stromu na 221 je a bude asi naprosto normální, hlavně, že se při modernizaci osadilo několik km nesmyslných PHS, ale aby někdo pořádně probral stromy kolem trati, na to asi nejsou peníze, nebo to stojí tak málo, že se to nevyplatí dělat?
15.09.2009 (12:14)  
Nic zvláštního, dost častej jev při našich rekonstrukcích. Taky dost záleží na místních podmínkách, ono s tim rypadlem, nebo nakladačem není žádná sranda manévrovat.
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
15.09.2009 (12:12)  
Jirka P.: stavební firmy, které se nám tu na železnici v Rokycanech plácají, jistě proškolené mužstvo mají. Nepochybuji o tom ani na okamžik. Kamarád, který jen sem-tam vypomáhá s odvozem materiálu z pod propustků a podél trati, dřív než naložil první fůru, musel na Smíchov, na jednodenní školení. A to se zatím k drážnímu tělesu jen přiblížil...
V proškolení to, myslím, nebude :)
15.09.2009 (11:56)  
Sim: bohužel je to normální, např. na stavbě 4.koridoru jsme tohle vše zažili také
registrovaný uživatel Sim 
15.09.2009 (11:47)  
Taky vidim problem spis v organizaci - preci neni normalni, aby bagr nekolikrat sundal vedeni a po tom vsem se potka s vlakem ... ano, je to s nadsazkou receny, nicmene tak nejak to pociti bezny cestujici po dotazu "proc zase stojime" :-(

Na jednu stranu chapu stres vsech zucastnenych - jezdit po jednokolejce a dodrzovat krizovani zadna sranda neni, staci sebemensi pruser a retezec zpozdeni nabira neskutecnych rozmeru, jenze o to vic by mela byt videt snaha problemum branit jeste pred jejich vznikem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko