..: V Berouně bylo otevřeno nové záchytné parkoviště P+R :..

Informační deska, foto: Dominik Jaroš Beroun — Jak jsme již informovali, nevyužitá plocha pod dálničním mostem v areálu železniční stanice Beroun se proměnila v nové záchytné parkoviště P+R. To bylo slavnostně otevřeno za účasti zástupců města a Středočeského kraje ve čtvrtek 5. srpna 2010. Kapacita činí 184 míst a celodenní parkování vyjde na dvacet korun. Při vjezdu řidič obdrží lístek, který si uschová až do chvíle odjezdu, kdy konečnou částku uhradí v automatu. Tento systém je známý například z pražského ruzyňského letiště. Realizace projektu přišla na více než 16 milionů korun, přičemž dotace Evropské unie dosahovala výše 6,5 milionu korun prostřednictvím ROP Střední Čechy. Ačkoliv je parkoviště v provozu teprve druhý týden, získalo si již své příznivce. Do budoucna by ho město rádo zařadilo do systému, který by umožnil získat zároveň s parkovným zlevněné jízdenky hromadné dopravy.

Pohled na P+R od železniční stanice, foto: Dominik JarošAutomaty na parkovišti, foto: Dominik Jaroš

Zdroj: Berounský deník, Želpage


Dominik Jaroš | 15.8.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


registrovaný uživatel eMKo 
19.08.2010 (17:10)  
No už to tady zaznělo - P+R je to proto, že je to buzzword na získání té dotace. Jinak je dvacka za den moc, dokud vedle je normální neplacené parkoviště (a dokud z něj neudělají ten autobusák) a dokud ostatní parkoviště ve městě mají hodinovou sazbu. Uvidíme, jak moc to aktuálně bude využívané..
registrovaný uživatel suri 
15.08.2010 (18:20)  
a jízdní kola to umí, tak jako třeba na P+R v Praze?
registrovaný uživatel Sim 
15.08.2010 (17:43)  
voitekk > motorku automat zkasirovat nedokaze... takze misto aby parkovani bylo pro motorky (na vyhrazene plose, aby se nezabiralo misto autum) gratis, radeji to zakazeme... jojo, to by preci neslo, aby si nekdo objizdel zavory :-D
15.08.2010 (16:43)  
z jakýho důvodu je tam zákaz vjezdu motocyklů mi hlava nebere.
registrovaný uživatel aron 
15.08.2010 (14:41)  
A co takhle nějaká permice, ta by nebyla?
registrovaný uživatel Sim 
15.08.2010 (12:52)  
Nejak mi asi unika jedna drobnost... vzdy jsem mel za to, ze P+R znamena, ze je nejakym zpusobem zvyhodnena kombinace parkovani s naslednou jizdou verejnou dopravou (oproti jizde bez parkovani + parkovani bez jizdy).

Zde ale ctu, ze mozna nekdy v budoucnu...
15.08.2010 (12:48)  
Však ono by stačilo trať opravit (to se musí nezávisle na vysněném tunelu) a integrovat rychlíky do PID, jimi je jízdní doba na Smíchov a dál stejná jako autobusem a metrem. Plus časem slušnější vozidla. Další věc k řešení je pak integrace SID s PID a přivedení MHD Beroun a dalších místních autobusů k nádraží jinudy než hloupou zajižďkou kolem "Kupzemě" či co to tam je - například mostem přes Litavku, který by spojil pod dálnicí ulice K nádraží/U nádraží a Tyršovu.
15.08.2010 (12:42)  
Kdyby trať 171 nebyla shnilá a 170 s velkými provozními otazníky, tak by to byla skvělá nabídka. Ta dvacka je dobrá cena, 184 míst je přiměřený počet s ohledem na současný stav drážní dopravy.

Kdo se jednou dožije nové trati Smíchov - Beroun, tak ho už nenapadne jezdit někam na Zličín a trmácet se sockou 15 minut s 8-mi zastaveními na Smíchov, když za stejnou dobu to sjede vlak z Berouna bez zastavení. Pak bude potřeba udělat parkoviště 8x větší.

V každém případě gratuluji za první vlaštovku západně od Prahy.
registrovaný uživatel SYN 
15.08.2010 (10:12)  
Hm, dvacka za den? To neni na ceske pomery spatne... ale stejne si myslim ze pro bezneho setrilka to na denni dojizdeni moc nevypada, ale pro nekoho kdo by jinak jel autem az do praglu ale ma strach z uviznuti v zacpe to bude pouzitelne... ted jeste aby z toho Berouna bylo dobre spojeni, casto a slusnymi vlaky.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko