..: Nové ČD Centrum v Mariánských Lázních; výstavba III. koridoru :..

Nové ČD centrum v Mariánských Lázních, foto: České dráhy Mariánské Lázně — Ve čtvrtek 30. července 2009 bylo slavnostně otevřeno nové ČD centrum v Mariánských Lázních. Výstavba ČD centra, v němž zákazníci Českých drah naleznou veškeré služby související s cestováním vlakem, je součástí pokračující revitalizace stanice, kterou provádí společnost Grandi Stazioni ČR. Rekonstrukce železniční stanice začala v lednu 2008 a po celou dobu se provádí za plného provozu. Zároveň k Mariánským Lázním postoupila výstavba III. železniční koridoru, kdy cestující v úseku mezi Mariánskými Lázněmi a Stříbrem musí použít náhradní autobusovou dopravu. Od 3. srpna tohoto roku začíná další fáze výstavby a to v úseku Planá u Mariánských Lázní – M.Lázně – Lázně Kynžvart. Veškeré osobní vlaky budou v daném úseku nahrazeny autobusy, rychlíky budou nahrazeny NAD v úseku Františkovy Lázně – Cheb – Mariánské Lázně – Planá u Mariánských Lázní. Revitalizace železniční stanice, výstavba nových nástupišť a železničního svršku spolu s výlukou úseku trati by měla skončit v závěru letošního roku.

Revitalizace nádraží

Nové ČD centrum v Mariánských Lázních, foto: České dráhy Slavnostního otevření prvních prostor rekonstruovaného nádraží se zúčastnili zástupci Českých drah, Karlovarského kraje, firmy Metrostav a města Mariánské Lázně. Jak uvedla ředitelka Odboru provozu osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková, v ČD centru, které je také bezbariérově přístupné, naleznou cestující přepážku komplexního odbavení, kde mohou zakoupit mezinárodní jízdenky, místenky, rezervační doklady pro lůžkové a lehátkové vozy, dále přepážku základního odbavení pro veškeré vnitrostátní jízdenky a servisní přepážku se službami nad rámec dopravních informací.

„Mariánskolázeňská secesní budova železniční stanice bezesporu patří mezi architektonicky nejkrásnější nádražní objekty v České republice a jistě si právem revitalizaci tohoto typu zaslouží. Vždyť v minulosti tímto nádražím procházely a byly zde vítány nejmocnější osobnosti tehdejšího světa. Přímo na tomto nádraží se například setkal anglický král Edward VII., který v Mariánských Lázních pobýval celkem devětkrát a vždy přijel vlakem, s rakouským císařem Františkem Josefem I.,“ řekl Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Karlových Varech.

Stavbu provádí akciová společnost Metrostav, která má za úkol naplnit záměr hlavního architekta Patrika Kotase, co nejvíce přiblížit vzhled nádraží k podobě z roku 1902. Tehdy byla dokončena velkoryse navržená secesní přístavba s odjezdovou halou. Rekonstrukce bude kompletně hotova na podzim letošního roku, kdy celý objekt i příjezdová hala dostanou novou tvář.

Výstavba III. koridoru

Žst. Cheb, foto: Jiří Randa, JRtrain Podle harmonogramu pokračuje výstavba III. železničního koridoru a v příštích měsících výrazně ovlivní každodenní provoz v úseku tratě 170 Planá u Mariánských Lázní – Cheb – Františkovy Lázně i přímo v železniční stanici Cheb. Výluka v úseku Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně – Lázně Kynžvart začala v pondělí 3. srpna 2009 od půlnoci a potrvá nepřetržitě do 3. prosince 2009. Po dobu výluky budou všechny osobní vlaky nahrazeny autobusy v úseku Lázně Kynžvart - Planá u Mariánských Lázní, rychlíky budou nahrazeny autobusy v úseku Františkovy Lázně - Cheb - Planá u Mariánských Lázní. Změněny budou i odjezdy celé řady vlaků v úsecích Stříbro – Planá a Lázně Kynžvart – Cheb. Autobusy i vlaky pojedou podle výlukového jízdního řádu, který je odlišný od běžného jízdního řádu vlaků. České dráhy upozorňují cestující, že z důvodu delší jízdy náhradní autobusovou dopravou budou odjíždět jednotlivé spoje ze stanic Františkovy Lázně, Cheb a Lázně Kynžvart dříve.

V srpnu bude většina rychlíků nahrazena třemi přímými a jedním zastávkovým autobusem, od pátku do pondělí budou vybrané spoje posilovány o jeden přímý autobus. V souvislosti se začátkem školního roku budou od 31. srpna 2009 v pátek a neděli autobusy posíleny až na osm vozidel.

Tím se na parkovišti před chebskou nádražní budovou (viz fotografie) může sejít ve špičce až šestnáct autobusů. Z těchto důvodů, kdy dříve docházelo ke konfliktům mezi řidiči autobusů NAD a řidiči soukromých vozidel či zásobování, kteří nerespektovali zákaz zastavení v prostoru před nádražní budovou a parkovali v místech vyhrazených pro NAD, byl po dohodě s Městským úřadem v Chebu prostor pro autobusy náhradní dopravy rozšířen o část stávajícího parkoviště a tento prostor řádně vymezen a označen.

Žst. Cheb, parkoviště, foto: Jiří Randa, JRtrainŽst. Cheb, NAD, foto: Jiří Randa, JRtrainŽst. Cheb, parkoviště + NAD, foto: Jiří Randa, JRtrain

Příloha: Výlukový jízdní řád

Přehled výluk naleznete také na vyluky.cz.

Zdroj: České dráhy; foto: autor, České dráhy, archiv ŽelPage


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

06.08.2009 (14:37)  
Trošku k výluce,mám možnost jí vidět tak nějak z jiného pohledu,jelikož náš podnik,tedy DPKV prozatím také zajišťuje NAD...Už minule jsem si zkusil výluku na trase Fr.Lázně-M.Lázně a bylo to velmi zajímavé..obzvláště v neděli a hlavně v Chebu před nádražím,kde nás,řidiče busů absolutně nikdo nerespektoval a vesele si parkovali na stáních určených pro výluku...a pak musel člověk opravdu sešlápnout pedál až na polahu,aby v M.Lázních nedošlo k velkému zpoždění...jsem zvědav jak to bude letos....snad to nebude takový zmatek a fofr,jako před třemi týdny,když v Citicích vypadl vlak a já jel NAD z N.Sedla do Chebu a zpět do Kynšperku..to byl fofr...
05.08.2009 (10:08)  
SŽDC nezadává jako samostatnou zakázku "demontáž trakčního vedení". To je součástí zhotovení díla, které provádí na základě smlouvy zhotovitel díla a koho si najme na jednotlivé dílčí práce, tak do toho mu objednavatel nemluví. Takže na řadě prací "najdete" pracovníky různých agenturních firem zaměstnávající občany ze Slovenska, Ukrajiny apod., ačkoli by se tam klidně mohli uplatnit "místní nezaměstnaní". V rámci EŽ Praha a.s. pracují rovněž občané Maďarska nebo Bulharska ...
04.08.2009 (21:23)  
Ad Kičmi:maličko doplním-EŽ je tam také,také provádí demontáž trakčního vedení,dokonce tam má na to dva pracovní vlaky. Ono na sundání trakčního vedení moc času není,když se začne demontovat svršek už to musí být pryč.
04.08.2009 (18:26)  
Taky jsem četl že by v mariánských lázních měly být i komerční prostory.
registrovaný uživatel Kakov 
04.08.2009 (18:12)  
Kičmi: to neni SZDC, ale soucasnym kapitalistickym zrizenim...

holt dnes uz nelze omezovat zakazky dle umisteni provozovny, nebo omezovat prevoz nakladu gumokolem na max. 100 km...

soukrome firmy jsou radsi, kdyz maji zakazku na druhym konci republiky, nez kdyz nemaj zadnou praci...
registrovaný uživatel Kičmi 
04.08.2009 (15:55)  
No a EŽ tuhle zakázku(sestříhávání troleje a železného(!)nosného lana) pustili a nás, Trakci, ženou přes celou republiku, abychom jim to tam udělali. Zadávání zakázek od SŽDC někdy nemá logiku.
registrovaný uživatel jihad 
04.08.2009 (13:03)  
At uz ta optimalizace skončí, jízdní doby se prodlužujou a po dokončení to nebude o moc lepší. Ale je pravda že nádraží v Mariánkách máme hezký. :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko