..: Požár lokomotivy v Černošicích zastavil dopravu :..

Ilustrační obrázek - 749.244, foto: Jirka PetrákČernošice — Kromě počasí komplikují dopravu v Česku další mimořádnosti: pravděpodobně požár lokomotivy 749.244 na rychlíku 1254 z Prahy přes Písek do Českých Budějovic zcela zastavil provoz na trati 171 za Černošicemi. Nehoda zasáhla do již tak komplikovaného dne v úseku Řevnice - Beroun, kde se většinu dne jezdilo jednokolejně. Provoz za Dobřichovicemi byl obnoven po 21. hodině, od 22.00 je pak po obou traťových kolejích průjezdná i trasa Řevnice - Zadní Třebaň. Situace na celé síti SŽDC se průběžně stabilizuje.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.7.2009 (0:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.08.2009 (23:38)  
Martysss : kupodivu dokážu. V první řadě by se holt "zmodernizovala" hrbatá, aby se tamtudy dala odklonit rychlíková vozba, grafikon si s tím bude muset poradit, to je osud.
Udělat autoblok, tedy základní stavební práce (výkopy, natažení kabelů, postavení návěstidel), lze i za stávajícího provozu, pak udělat ony výhybny – vložit výhybku lze za noční výluky nebo během redukované víkendové dopravy ... Napadlo někdy někoho, že by se mezi Libní a Běchovicemi dalo jezdit v 1 a půl kolejném provozu ? Představa rychlíků jezdících přes Malešice bylo kacířství hodné nejbližší větve ...
Radotín – Smíchov se dá nahradit řekněmě od 20.00 do 4.00 NAD, eventuálně vlaky honit přes Krč – nakonec někdy se to dělá i v současnosti.
Jak müslíte, že to na mnoha tratích dělají ve Švýcarsku, kdy tam mají noční díru od 1.00 do 5.00.
29.07.2009 (21:45)  
To Martyss:
Ešusů je zatím pořád málo, takže problémy s tratěmi Praha - Plzeň a Praha - Tábor (Budějovice) by bylo možno vyřešit nákupem dvouproudových ešusů. To, co dnes už ČD mají, by jezdilo na Ústí n. L. a Pardubice, event. H. K. přes V. Osek a na těchhle dvou tratích by se nasadily dvouproudové ešusy. Stěhovat stykové místo není zrovna optimální řešení, KDŽ by asi kvůli DC trakci a s ní spojené elektrochemické korozi nebyly rády. (To byl také svého času hlavní důvod, proč DC skončilo v Berouně.)
27.07.2009 (17:11)  
Tak se nedaří ani dnes, v Rokycanech stojí stavební vlak a tak už je průjezdná poslední jedna kolej. Vzhledem k tomu, že dál je to jednokolejně do taktéž omezeného Holoubkova skoro 10 km, má z RO skoro vše kolem 30 min.
26.07.2009 (13:11)  
Než se prodlabe tunel, bude ještě mnoho mimořádností a problémů. Než byla elektrifikována trať Praha – Beroun, bylo vozební rameno až do Zdic, kde byla výtopna. Zdice by měly být součástí PIDu v rámci "příměstské dopravy". Je trapně, když cestující jedoucí do Králova Dvora nebo Popovic musí přestupovat, resp. přijedou do Berouna EJ a zůstanou tam trčet protože osobák od Plzně z nejakých důvodů nedojel.
Předpokládám, že na střídavinu bude nová trať, zatímco "stará" trať podél Berounky zůstane na =. Bylo by skutečně "velmi vhodné", kdyby se kvůli nové trati musely pro provoz na staré trati pořízovat dvousystémové EJ.

Pokud je třeba zrychlit dopravu mezi Prahou a Plzní, tak bez tunelu to lze generální opravou "staré" tratě, tak aby byl festový spodek a svršek a pak lze nasadit na obloukovou trať Pendolina, která mohou jezdit v obloucích až o 30 % vyšší rychlostí. A tady by se tedy naklápění využilo podstatně více než do Ostravy.
Dále pak vybudování výhyben v Malé Chuchli, Černošících a Srbsku (spojky mezi traťovými kolejemi), aby se rozdělily dlouhé úseky pro případy mimořádností.


Ona prvotní myšlenka je dobré, ale to bohužel nereálné. Dokážeš si představit, jaký masakr by byl optimalizovat 171 za současného provozu? Podívej, jak to vypadá na úseku Zdice-Rokycany a tam není moc silný provoz. Navíc i po optimalizaci by stejně trať nestačila kapacitně. K čemu by bylo dobré, že pendolino může jet o 30 % rychleji, když by se stejně couralo za osobákem. Ohledně VRT ještě na západ není úplně jistá koncepce. Zatím je jisté, že se postaví tunel do Berouna a tunel před Plzní. Jedna z variant počítá s dostavěním úseku Beroun-Plzeň a novostavbou Plzeň-Norimberk. Druhá levnější varianta počítá, že se mezi Prahou a Plzní kromě tunelů nepostaví nic nového a využije se stávající trať a z Plzně se pro spojení s Německem využije modernizovaná trať pro 200 km/h pro klasiky.
26.07.2009 (11:34)  
Než se prodlabe tunel, bude ještě mnoho mimořádností a problémů. Než byla elektrifikována trať Praha – Beroun, bylo vozební rameno až do Zdic, kde byla výtopna. Zdice by měly být součástí PIDu v rámci "příměstské dopravy". Je trapně, když cestující jedoucí do Králova Dvora nebo Popovic musí přestupovat, resp. přijedou do Berouna EJ a zůstanou tam trčet protože osobák od Plzně z nejakých důvodů nedojel.
Předpokládám, že na střídavinu bude nová trať, zatímco "stará" trať podél Berounky zůstane na =. Bylo by skutečně "velmi vhodné", kdyby se kvůli nové trati musely pro provoz na staré trati pořízovat dvousystémové EJ.

Pokud je třeba zrychlit dopravu mezi Prahou a Plzní, tak bez tunelu to lze generální opravou "staré" tratě, tak aby byl festový spodek a svršek a pak lze nasadit na obloukovou trať Pendolina, která mohou jezdit v obloucích až o 30 % vyšší rychlostí. A tady by se tedy naklápění využilo podstatně více než do Ostravy.
Dále pak vybudování výhyben v Malé Chuchli, Černošících a Srbsku (spojky mezi traťovými kolejemi), aby se rozdělily dlouhé úseky pro případy mimořádností.
25.07.2009 (23:10)  
Ne. V AC se bude jezdit až na Smíchov, v Berouně bude pro VRT vyčleněna část kolejiště pro AC.
Ano, vím, že to tak bude. Narážel jsem na myšlenku protažení stejnosměrného systému do Zdic.
25.07.2009 (21:56)  
To Martyss:
Ne. V AC se bude jezdit až na Smíchov, v Berouně bude pro VRT vyčleněna část kolejiště pro AC.
25.07.2009 (19:02)  

Onehdá se nesetkal s velkým úspěchem můj názor, že v rámci přestavby ZDIC se měla provést změna trakce v úseku Beroun – Zdice a ve Zdicích udělat minimálně jeden peron se dvěma kolejemi pro = trakci, takže EJ z Prahy by jezdily až do Zdic a z Plzně do Zdic by se mohlo jezdit červenými... Neřešme co s nákladkou.... Takže by se ušetřily modré, které jedou na = trakci asi tak 2 km.

Opravdu efektivní využítí dvousystémové lokomotivy... totéž v Benešově u Prahy ...


Místo aby se v budoucnu dalo dojet bez styku až do Berouna, tak po dostavbě tunelu do Prahy budeme mí tři styky mezi Prahou a Plzní?
25.07.2009 (18:36)  
peta303 : tady to nevyřešíme, tohle musí být děláno systémově a s nějakým předstihem.
Cargo (SOKV ÚL) má na Plzeň – Praha turnusovány 4 x 363.
Základ je v tom, že je prostě 363 málo. Brno navíc často supluje 350 a to i do Košic.
25.07.2009 (16:52)  
Ony ale ani ty chebské ještě nebyly v Plzni...

Já bych se spíš zaměřil na to, kde a jak efektivně jezdí 363, tady v Plzni skutečně není kde brát. Třeba by v Brně mohli 2 ks postrádat.

Určitě by ale mohla postrádat nějaké 363 dcera, když se běžně ucelené vlaky vozí 363 po celé trase, stejně tak v Plzni věčně hnijí 2-3 ks (a když některá odjede, je hned na její místo odstavena další). U takového nákladu 10-15 minut přepřahu nikomu neublíží a jízdní dobu vlaku prodlouží zanedbatelně, zatímco u rychlíku 10 minut udělá dost.

Co se přestavby týče, schůdnější by asi byl Beroun. Určitě by toto řešení bylo užitečnější.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko