..: ZSSK od 1. června zavádí tiché oddíly a bezpečné zóny :..

Vůz 1. třídy Ampeer ZSSK ze ŽOS Vrútky, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Po nasazení stevardek do 1. třídy vnitrostátních spojů InterCity přistupuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) k uvedení další nové služby pro zvýšení cestovního komfortu. Od 1. června nabídne v povinně místenkových dálkových vlacích tiché oddíly, v nichž bude cestujícím zaručeno klidné prostředí pro četbu, odpočinek či práci. V dalších přibližně šedesáti spojích, provozovaných ve večerních a nočních hodinách, nabídne dopravce tzv. bezpečné zóny s posíleným dohledem vlakového personálu a intenzivnějším osvětlením. ZSSK si od obou novinek slibuje zvýšení atraktivity cestování vlakem pro další skupiny zákazníků.

Rezervace místa v tiché zóně vlaku IC u ZSSK Místo v tichém oddíle 1. nebo 2. třídy vlaků InterCity je možné rezervovat už nyní při nákupu jízdenek s platností od 1. června, a to i v eshopu ZSSK. Cestující v těchto vozech budou povinni dodržovat tiché prostředí, včetně zákazu hlasitých konverzací, telefonátů a využívání hudebních přehrávačů. Mobilní telefony, přenosné hry nebo notebooky bude možné používat pouze bez zvuku, a vypnutý bude i vlakový rozhlas. „Cílem těchto zón je vyjít vstříc těm, kteří nechtějí být během cestování ničím a nikým rušeni,“ komentuje nový produkt ředitel obchodní sekce ZSSK Igor Chovanec.

Noční snímek 362.002 ve stanici Kolín, foto: Ondík Při zavádění tichých vozů se slovenský národní dopravce inspiruje zejména v západní Evropě. Službu „quiet carriages“ ve svých vlacích nabízí například několik britských dopravců, včetně First Great Western nebo EastCoast. Volbu preferovaného prostředí ale umožňují také SNCF v rámci online služby iDTGV. Německé soupravy ICE novějších generací mají klidové zóny v panoramatických oddílech za prostor strojvedoucího. Další evropské železnice se vydaly cestou úplného zákazu telefonování v oddílech pro cestující. Použití mobilních telefonů se tak omezuje pouze na nástupní prostory nebo speciálně vyhrazené zóny ve vozech.

Druhá červnová novinka je zacílena především na cestující večerních a nočních vlaků, kterým nabídne plně osvětlené oddíly s posíleným dohledem vlakového personálu. Ten by měl ve spolupráci s policií plnit jak preventivní funkci, tak i být schopen zasáhnout v nouzových situacích. Bezpečné zóny budou od června zavedeny na přibližně šesti desítkách regionálních a dálkových spojů, přičemž tyto vozy budou označeny speciálním piktogramem.

Zdroj: ZSSK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.5.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ARmpee 
12.06.2011 (17:11)  
Limitujúcim faktorom nie je ani tak výkon vstupného meniča CZE, ale jednofázového striedača, ktorý zabezpečuje zmenu napätia jednosmernej palubnej siete na jednofázové napätie 230V 50Hz. Napríklad na vozni ARmpee má tento striedač výkon 2kW, a okrem napájania el. zásuviek v oddiele prvej triedy, slúži k napájaniu chladiacich zariadení v Bistro oddiele, zásuviek pre holiace strojčeky vo WC, ohrev prepadov a odpadov vodného rozvodu a ohrev TUV vo WC. Práve to, že striedač nie je pripojený priamo na CZE, ale na vozňovú batériu, je zabezpečené neprerušené napájanie zásuviek v priestore pre cestujúcich ešte pol hodiny od straty vn napájania. Vetva so zásuvkami pre cestujúcich je istená jedinou poistkou, teda je možné celý výkon odoberať aj z jednej zásuvky "z predlžovačky", dôležité však je, aby súhrnný výkon nepresiahol hodnotu, kedy prichádza k slovu elektrická poistka. Vzhľadom na to, že zásuvky využíva cestujúce študentstvo najmä na napájanie notebookov a nabitie mobilov, povedal by som, že 12 normálne veľkých súčasne napájaných prenosných počítačov (15,4", výkon zdroja cca.80W) by malo byť v poriadku. To píšem ale o vozni ARmpee, kde poznám výkon striedača.
registrovaný uživatel SYN 
09.05.2011 (11:33)  
Tak - ono v praxi půjde o to co do té prodlužky všechno nastrká... jako jsem si celkem jistej že pokud to skutečně použije jen na PRODLOUŽENÍ přívodního kabelu (ideálně od nabíječky mobilu nebo od netbooku (trafo řádu 45W)) tak problém nevznikne (maximálně mechanický kdyby si někdo nevšiml a dupnul na to blbě případně se jinak zamotal), pokud se tam připojí zařízení několik s vyšším odběrem pak vzniknout může...
08.05.2011 (13:03)  
Josef Petrák: pravdu díš, asi by to ten vůz nezvládl, kdyby si někdo vzal více prodlužek a začal je natahovat po voze k notebookům :)
08.05.2011 (10:28)  
miropiro) To asi v pohodě není. :) Pro příklad – na vozech Aee147 ČD byl takový CZE, který sotva zvládl obsloužit těch ?10 zásuvek po jedné v kupé. Když chtěli přidat informační systém, klimatizaci, ... museli přidat nový centrální zdroj energie s vyššími parametry. Hádám, že tady bude tak nějak podobně. Nemůžeš zásobit celý vagon skrz jednu zásuvku a prodlužovačku.
07.05.2011 (14:20)  
K tomu Bpeer bych měl jeden dotaz: zásuvek je zde málo, vlastně jsou při vstupu z představku, teoreticky by si mohlo více lidí říct, že bude chtít využívat zásuvek. Je v takovém případě problém či je to naprosto ok natáhnout po voze prodlužku (takhle to dělám u nás na fakultě, kde jsou zásuvky jen při vchodu do hlavní auly)?
registrovaný uživatel EC 174  mail  
07.05.2011 (10:33)  
Tiché oddíly jsou dobrá věc, u nás by mohly být taky. Když např. v plně obsazeném pendolinu několik lidí sleduje film, někdo poslouchá hudbu a do toho ještě někdo telefonuje, je to vážně k nevydržení. Místo v tiché části bych si určitě rezervoval.
Naproti tomu pojmu bezpečná zóna se trochu divím - to chce snad ZSSk naznačit, že ostatní části vlaku nejsou bezpečné?
registrovaný uživatel ARmpee 
07.05.2011 (10:00)  
Ja nechápem, z čoho toľko nadšenia? O akej tichej zóne tu hovoríme? Tichá zóna pre mňa pri cestovaní nočným vlakom znamená predovšetkým použitie TLMENÉHO ŽIAROVKOVÉHO OSVETLENIA s prípadnou možnosťou individuálnej regulácie, ktoré umožňuje si vychutnať jazdu vlakom, alebo si kľudne pospať. To, že je vo vlaku zabezpečený poriadok a bezpečnosť, môže byť pridaná hodnota, tohoto kvázi produktu, ale vlastne by to mala byť samozrejmosť, prípadne zaisťovaná v spolupráci vlakovej čaty s hliadkou ŽP. Ešte ďalej zvyšovať hodnotu už dnes nepríjemného studeného osvetlenia pokladám za kontraproduktívne. Keď už sa produktoví manažéri na železniciach tak veľmi nudia, nech ponúknu práve toto, aspoň vo vybraných vozňoch nočných, skorých ranných, alebo večerných vlakoch. Ruka v ruke idú s marketingovou kampaňou samozrejme technické záležitosti, ktoré by mala sekcia technicko-technologickej prípravy prevádzky ZSSK prostredníctvom svojich ľudí pretlačiť u svojich dodávateľov NOV a MOV vozňov. Napadá ma hneď niekoľko: možnosť zapnúť žiarovkové osvetlenie tlačidlom v rozvádzači, možnosť separátneho ovládania osvetlenia v dvoch poloviciach veľkopriestorového vozňa, možnosť vlakovou čatou povolenia/zakázania použitia individuálneho žiarivkového osvetlenia taktiež separátne v oboch poloviciach vozňa otočným prepínačom v rozvádzači, možnosť nastaviť druh osvetlenia po aktivácii UIC vedením. Označiť vozeň zvnútra i zvonku. Zaradiť do nekupéčkového rýchlika aspoň jeden takýto vozeň by bolo celkom fajn. Ďalšie (nie však nevyhnutné) opatrenie tarifno-administratívne, možnosť si kúpiť miestenku do takéhoto oddielu. Toto by malo veľavážené a kvalitne platené manažérstvo ZSSK ponúknuť, ale to by chcelo aj trochu pohnúť rozumom a vedieť, čo môžu zákazníci očakávať a nielen sa opičiť po ostatnej Európe.
06.05.2011 (20:33)  
362.001: s tým jednoznačne súhlasím. To pomenovanie je pomerne nešťastné a oproti pôvodnej tlačovej správe som sa snažil vyhnúť určitým nepríliš dobre zvoleným výrokom zo strany ZSSK, ktoré implikujú, že sa časť ľudí zdráha jazdiť vlakmi, pretože sa vyslovene boja o svoju bezpečnosť. Beriem to tak, že ZSSK sa tento mesiac prebudila z dlhého zimného spánku produktového manažmentu a ešte sa stále rozkukáva. Vlastne ani neviem, čo mám od toho čakať a či mám byť rád, tak sa zatiaľ držím aspoň toho, že každá nenulová aktivita je u ZSSK vítaná.

Čo sa týka osvetlenia, väčšina vagónov má nejaký prijateľný režim, ktorý nie je zase taký rušivý. Toto napr. píšem z Ampz146, svetlá na 50 %, a je to príjemné - vidím, čo sa vo vozni deje, a pritom v pohode vidím na monitor. Prekvapivo hodne ľudí jazdí napr. v osvetlenom Bpeer na EN Slovakia, hoci vedľa v tmavom Bmeer sú voľné miesta. Driemať sa pri tom dá, a zároveň je tam prvok aspoň určitej pasívnej bezpečnosti v podobe "verejného miesta".
06.05.2011 (18:07)  
M - souhlas, obzvláště když se vracím ze služebky vlakem, tak netoužím ani po pískání, ani po světle které mě skoro prosvítí naskrz. Ale co, poslední dobou se mi vždycky podařilo u přepínačů osvětlení najít mezipolohu zvanou "tma"
registrovaný uživatel M 
06.05.2011 (17:06)  
Treba nekdo nechce v noci jet v osvetlenym voze. V aute si v noci taky nesvitim do ksichtu. Sice neresim bezpecnost, ale je to proste prijemnejsi potme...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko