..: Hazardéry železnice zabíjí :..

DVD Hazardéry železnice zabíjí, foto: Drážní inspekce Praha — Podle statistik Drážní inspekce ČR první pololetí roku 2009 na české železnici přineslo 103 usmrcených a 73 zraněných osob při střetech vlaků s osobami nebo při nehodách na železničních přejezdech. Prakticky každý den pod koly vlaků zbytečně zahyne člověk — a dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší. Inspekce proto prostřednictvím svého nového preventivního filmu Hazardéry železnice zabíjí upozorňuje na rizika hrozící na železnici i v jejím okolí. Jak je řečeno v úvodu tohoto snímku: „Železnice není jen bezpečný způsob dopravy. Pokud se v jejím okolí budeme chovat nezodpovědně, nejenže tím porušujeme zákon, ale především hazardujeme s vlastním životem a riskujeme vážné zranění s trvalými následky.

Hazardující kamion na přejezdu, Rokytnice, 24.4. 2009, foto: SŽDC Film, který Drážní inspekce natočila ve spolupráci s Železnicemi Slovenskej republiky, na praktických případech ukazuje, kam vede hazard, ať už k němu dochází z důvodu vědomého porušování předpisů, nepozornosti nebo neznalosti. Týká se to např. problematiky nepoužívání podchodů a nadchodů, naskakování do jedoucího vlaku, přecházení kolejí mimo vyhrazená místa nebo úrazů elektrickým proudem. Snímek byl vyrobený celkem ve 4 variantách a jeho základní verze jsou volně ke stažení na internetových stránkách DIČR. Drážní inspekce uvítá každé využití tohoto filmu k prevenci nebezpečného chování na železnici a na vyžádání zašle DVD obsahující všechny verze.

Hazardující kamion na přejezdu, Benkov, 10.12. 2008, foto: SŽDC Nejnověji se Inspekce zaměřila na přejezdy při preventivní akci s Policií ČR ve dnech 18. a 22. června na Sokolovsku, Karlovarsku a Plzeňsku. Při kontrole několika desítek řidičů bylo zjištěno celkem 16 překročení nejvyšší povolené rychlosti, z toho pětkrát o více než 30 km/h, 4krát nerespektování značky Stůj, dej přednost v jízdě a dvakrát nedovolené předjíždění na přejezdu. V Jihočeském kraji se akce uskutečnila ve dnech 15. až 19. června a zjištěno bylo celkem 56 přestupků účastníků silničního provozu, kteří v šesti případech nerespektovali světelnou a zvukovou výstrahu, dvakrát závažně překročili rychlost (na přejezdu v Bechyňské Smoleči na Táborsku dokonce o 57 km/h) a jeden z řidičů na přejezdu nedovoleně předjížděl. Při těchto akcích zároveň Drážní inspekce kontrolovala, zda přejezdy odpovídají příslušným bezpečnostním požadavkům. Na kontrolovaných přejezdech nezjistila v této oblasti žádný nedostatek.

Přejezd, foto: DI ČRV souvislosti s bezpečností na přejezdech byl 25.červen vyhlášen jako Den bezpečnosti na přejezdech. Evropský den k železničním přejezdům představuje informační a osvětové akce zaměřené na zvýšení bezpečného chování na železničních přejezdech. Spočívá na jednotlivých národních akcích pod společným heslem: “Stop nehodám! Evropa pro bezpečnější železniční přejezdy!” K akci se připojilo i několik zemí mimo Evropu, jako jsou Austrálie, Kanada, Indie a Jižní Afrika.

Tiskové zprávy k tématu:

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC, prejezdy.eu


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.7.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.07.2009 (21:06)  
Ad jonáš:alo ono tak takhle není.Výstraha červenými světly je vyjádřením zákazu vjezdu silničních vozidel na železniční přejezd. Výstražný kříž+dopravní značky jsou upozorněním na možnost zákazu jízdy a ZÁROVEŇ na možnost,že na přejezd může přijet železniční vozidlo(prakticky vždy rychlostí do 10km/h a s houkačkou). To všechno vychází ze skutečnosti,že při této rychlosti,kterou vlak jede min.60 m před přejezdem a s opakovaným houkáním se řidič na silnici stačí zorientovat a před přejezdem zastavit,vždyť jeho rychlost je v tomto případě také omezená. A o tom to je,mnohdy je lepší mnohaletá praxe než deset semestrů psychologie.
08.07.2009 (20:03)  
sturizlin: Jen by to chtělo dodat, že v Kroměříží probíhá aktivace nového ZZ a přejezdy jsou dle ROV vypnuty.
08.07.2009 (19:18)  
Signalizace. V neděli jsem jel do Kroměříže a byly problémy ze signalizací na čtyřech přejezdech, kterou opravovala soukromá firma. Před každým průjezdem vlak vždy zahoukal a zpomalil na rychlost 10 km/h jen jsem pak v klidu sledoval jak na tento fakt, kdy jede vlak sotva krokem reakci řidičů a mohu říct že jen nevěřícně kroutili hlavami. Po příjezdu do stanice Kroměříž mi pak průvodčí po dotazu proč se přibrždovalo vysvětlil, že od soboty byly problémy ze signalizací na této trati.
08.07.2009 (16:40)  
Nechapu proc se to dotedka nepouziva na prejezdech, kdyz se diody uz na draznich vozidlech pro signalizaci pouzivaji. Zrovna tak se pouzivaji uz i na semaforech v silnicnim provozu, o pouziti v blinkrech aut ani nemluvim.


Výstražníky s LED svítilnami se standardně nepoužívají, protože nejsou zavedeny pro použití v síti SŽDC. Ale několik kusů už bylo nasazeno v rámci ověřovacích provozů.
registrovaný uživatel Sim 
08.07.2009 (9:26)  
Osviceni cervenych svetel je pomerne rozsireny problem, dnes velmi snadno resitelny, ale presto stale nereseny.

V soucasnosti je uvnitr svetla zarovka a pres ni cervene sklo. Zarovka sviti normalnim svetlem a zabarveni se deje az pri pruchodu sklem - bohuzel to same se deje v pripade nasviceni treba sluncem.

Pri pouziti cervenych LED je ale jiz svetlo samo o sobe cervene, takze kryci sklo muze byt cire. Pri osviceni zvenku (sluncem) nikdy nebude svetlo cervene, takze je vzdy dobre rozeznatelne.

Nechapu proc se to dotedka nepouziva na prejezdech, kdyz se diody uz na draznich vozidlech pro signalizaci pouzivaji. Zrovna tak se pouzivaji uz i na semaforech v silnicnim provozu, o pouziti v blinkrech aut ani nemluvim.

Jinak k rozhledovym pomerum - ono to je nekdy i naopak. Pokud jedu autem z Plzne na Domazlice, prejizdim mezi Zbuchem a Chotesovem vlecku k vojenskemu letisti. Vystrazne svetlo zde neblika, takze je povolena rychlost 30km/h, to vse ale v situaci, kdy je videt mozna kilometr trate na obou stranach a je prakticky jiste, ze nejede nic. Ja za svuj zivot zde vlak videl jednou, ale policajty s radarem nescetnekrat :-( Chapu, ze nekde je bezpecnost prejezdu problem, ale tohle zrovna je buzerace...
07.07.2009 (9:58)  
Vousáč: pak tam jsou zbytečný i ty červený blikátka, stačí kříž a bílý světlo ;-)
Protože není-li informace jednoznačná (svítí=jede, nesvítí=může taky) je snad lepší žádná, aspoň na to nebude nikdo spoléhat. Jednoduchá psychologie, základní půlsemestr.
06.07.2009 (21:48)  
Zavádět na PZZ ,,něco jako blikající oranžová" je zbytečné. Od toho tam je výstražný kříž a dopravní značky,vše ostatní je pouze nadstavba. Takže když není v činnosti bílé přerušované světlo,tak je třeba předpokládat,že něco-v tomto případě železniční vozidlo-může na přjezd přijet. V řádu setin promile tam opravdu přijede nejvyšší dovolenou rychlostí a bez návěsti houkačkou,pak je to smrtelně nebezpečné. Ve zbytku do 100% přijede rychlostí 10 km/h s houkačkou,schopnou vzbudit opilce po flámu. Vámi zmiňovaná ,,cedule" se na přejezd při poruše PZZ neosazuje. Opatření při déletrvající poruše je jiné-návěstidly se sníží rychlost železničních vozidel na max 10km/h a nařídí se dávání návěstí Pozor houkačkou.Navíc je strojvedoucí o tomto informován písemně,proti podpisu,tak jako při poruše krátkodobé. Rozhledové poměry jsou věcí,která trápí jak řidiče,tak železničáře. Jako skoro vše v tomto státě jde hlavně o peníze,také ochránci přírody se do toho velmi rádi ,,montují". Dovedete si představit,kolik by chtěl soukromý majitel za to,že na jeho pozemku SŽDC odbagrovala kopeček či vyklestla křoví,které tam opravdu jen překáží?
06.07.2009 (21:10)  
Včera tak v klidu jedu z focení na "bystřickém Semmeringu" a na přejezdu u nádraží Bystřice/P nestačím zírat - od města se proti nám řítí stříbrný Roomster, jede odhadem 70-80 km/h. Před přejezdem, který je v malém dolíku, ani nezpomalí, takže díky terénní nerovnosti vyletí za kolejemi cca 5-10 cm nad vozovku, dopadne na asfalt, načež udělá elegantní esíčko a taktak to stihne srovnat. Já proti němu stačím jen preventivně přibrzdit a stáhnout se k pravé krajnici. Klidně to mohlo dopadnout tak, že se neovladatelné vozidlo dostane na naši půlku a byli jsme v pr... Chlapec ale naštěstí měl v autě partnerku a v zrcátku jsem viděl, jak zastavuje, takže doufám, že dostal pořádnej pojeb. A takových nám tu jezdí bohužel spousty...
06.07.2009 (19:17)  
norma, která není publikována ve Sbírce zákonů není závazná, ale pouze doporučující

Norma ČSN 34 2650 a ostatní, které jsou vyjmenované ve vyhlášce MD č. 177/1995 Sb. , jsou závazné pro všechny provozovatele drah na území ČR.
06.07.2009 (18:22)  
To M. Z:
Jediné, co by asi pomohlo, by bylo, namontovat na ten výstražník senzor přiblížení gumokolu a pokud by přejezd blikal a senzor zapracoval, tak hned vedle výstražníku odpálit v sekundových intervalech po sobě aspoň pět dělbuchů. A ani pak by nebylo možno zaručit 100% účinnost. Bphužel je to o tom, že většina gumokolistů jsou dokonalí ignoranti, navíc současný systém provozování autoškol není schopen zaručit, že frekventant se naučí ctít zákony. Občas se stane, že tučný úplatek dokáže zkrátit trvání kurzu na několik minut a výsledky tomu odpovídají.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko