Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.
EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.
Zdroj: Novinky.cz
Je to hned první reportáž.
M & další : když se tu už řeší používaná terminologie, tak si dovolím upozornit, že terminologicky mezinárodní vlaky neexistují.
MuDr. : zřejmě skutečnost, že za ještě za trvání společného státu se mnohé závady na lok řady 350 (Ex ES 499.0) pravidelně odstraňovaly buď v rámci provozního ošetření nebo v rámci neplánovaných oprav ... v montovně někdejšího lokomotivního depa Praha střed ...
Dneska holt 350 na ONJ nebo do Vršovic, kde by se jim dostalo nějaké péče už nejezdí.
DenSha : proč nemůže hlasit operátor ? Protože zpravidla o ničem neví, pokud vůbec ve stanici tato funkce je samostatně zřízena a činnost "obsluha informačního systému" = obsluha příslušného PC není přifařena nějakému "méně vytíženému" výpravčímu.
Jindřich Březina : výsledek šetření bude předmětem poučného listu určeného pro povinné školení zaměstnanců ve funkci strojvedoucí.
eton11 : přesně 24.6.1995
Dovedeno ad absurdum - když někdy v devadesátých letech ujelo několik nákladních vagónů a rozstřelily protijedoucí šukafon s devatenácti lidmi uvnitř, tak vlastně taky naštěstí ty ujeté vozy byly prázdné...
Zdroj: zpravy.idnes.cz
Mluvčí novinářům řekla, že se vyšetřuje, zdali ve vlaku nebyli žáddní cestující. Šikovná, takže vlastně nelhala.
Naopak novináři selhali, protože se ani nepokusili tu informaci ověřit, zjistit, jak to bylo doopravdy. Zpráva tak zapadla, nevytvořil se precedens a příště se může podobné ohrožení cestujících vesele opakovat.
A taky nevím, co je na tom divného, že jsem čekal na další vlak v mém směru ve Třebové, když ten můj původní (EC 174) jaksi nejel. A proč bych se nemohl rozčilovat, že zaměstnanci ČD si zas nepředali informaci, takže ve Třebové nikdo nevěděl, že v Rájci zastaví celý provoz. Protože kdybych to věděl, jel bych třeba osobákem, to byl jediný vlak, který v tom směru nebyl v sobotu zpožděn.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.