..: V Rájci-Jestřebí se samovolně rozjela odstavená souprava EC 174 :..

Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.

EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.

Zdroj: Novinky.cz


Dominik Jaroš | 27.6.2009 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
10.07.2009 (10:14)  
01.07.2009 (22:37)  
Kouzelný slovosled ... zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Bezva ... povedlo se...

M & další : když se tu už řeší používaná terminologie, tak si dovolím upozornit, že terminologicky mezinárodní vlaky neexistují.

MuDr. : zřejmě skutečnost, že za ještě za trvání společného státu se mnohé závady na lok řady 350 (Ex ES 499.0) pravidelně odstraňovaly buď v rámci provozního ošetření nebo v rámci neplánovaných oprav ... v montovně někdejšího lokomotivního depa Praha střed ...
Dneska holt 350 na ONJ nebo do Vršovic, kde by se jim dostalo nějaké péče už nejezdí.

DenSha : proč nemůže hlasit operátor ? Protože zpravidla o ničem neví, pokud vůbec ve stanici tato funkce je samostatně zřízena a činnost "obsluha informačního systému" = obsluha příslušného PC není přifařena nějakému "méně vytíženému" výpravčímu.

Jindřich Březina : výsledek šetření bude předmětem poučného listu určeného pro povinné školení zaměstnanců ve funkci strojvedoucí.

eton11 : přesně 24.6.1995
01.07.2009 (17:09)  
Bude výsledek vyšetřování volně dostupný nebo se k tomu běžný smrteník nemůže dostat?
registrovaný uživatel eton11 
01.07.2009 (14:59)  
Aha, to je zajímavý fígl, zdůrazňovat že ten vlak byl prázdný. Je fakt, že se mediální důsledky podařilo eliminovat.

Dovedeno ad absurdum - když někdy v devadesátých letech ujelo několik nákladních vagónů a rozstřelily protijedoucí šukafon s devatenácti lidmi uvnitř, tak vlastně taky naštěstí ty ujeté vozy byly prázdné...
registrovaný uživatel tom_ 
01.07.2009 (13:07)  
Michal Janko: Podle Radky Pistoriusové z Českých drah nebyli v době nehody uvnitř cestující (prý krátce předtím z porouchané soupravy vystoupili a přesedli do dalšího rychlíku). "Drážní inspekce tuto informaci prověřuje," řekl její mluvčí Zdeněk Neusar.
Zdroj: zpravy.idnes.cz
01.07.2009 (11:22)  
tom_:
Mluvčí novinářům řekla, že se vyšetřuje, zdali ve vlaku nebyli žáddní cestující. Šikovná, takže vlastně nelhala.
Naopak novináři selhali, protože se ani nepokusili tu informaci ověřit, zjistit, jak to bylo doopravdy. Zpráva tak zapadla, nevytvořil se precedens a příště se může podobné ohrožení cestujících vesele opakovat.
registrovaný uživatel tom_ 
01.07.2009 (9:58)  
eton11: Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, ve snaze zlehčení okolností uvedla, že v době nehody nebyli uvnitř cestující. Protože logicky když ujede prázdný vlak, tak se toho zas tolik stát nemůže a nikdo se nad touto skutečností nebude příliš pozastavovat a spíše ho bude zajímat, o jakou kategorii vlaku vlastně šlo, viz obsah tohoto fóra. Takže novináři vycházeli z nepravdivých informací poskytnutých od Českých drah.
01.07.2009 (9:38)  
M,nevšiml sis vůbec, že se v argumentaci nelišíme, že jsem byl první, kdo označil EC za podkategorii rychlíku?
A taky nevím, co je na tom divného, že jsem čekal na další vlak v mém směru ve Třebové, když ten můj původní (EC 174) jaksi nejel. A proč bych se nemohl rozčilovat, že zaměstnanci ČD si zas nepředali informaci, takže ve Třebové nikdo nevěděl, že v Rájci zastaví celý provoz. Protože kdybych to věděl, jel bych třeba osobákem, to byl jediný vlak, který v tom směru nebyl v sobotu zpožděn.
registrovaný uživatel M 
30.06.2009 (15:12)  
Problem podle mne vznikl plusminus takto - ve vlaku nebyl strojvudce, takze z toho nekdo odvodil, ze byl prazdny, resp. se to nezdarile formulovalo...
registrovaný uživatel eton11 
30.06.2009 (10:47)  
pardubitz: Ano to mě taky zaujalo. Rád bych věděl, kde došlo k chybě, jestli si pouze novinář podle něčeho odvodil, že vlak byl prázdný (a nedošlo mu že přestoupit nemuseli všichni cestující), nebo to byla špatná informace od ČD.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko