..: Letní tarifní novinky: akční nabídky a změny v letních slevách :..

Cestující, foto: ČDPraha – S polovinou června již tradičně přichází druhá změna platného jízdního řádu, ke které České dráhy tradičně připravují i tarifní novinky. Nejinak je tomu i letos, kdy aktuální jízdní řád vstupuje do své poslední fáze obohacený nejen o bezmála 92 stran změn a úprav, ale i řadu tarifních novinek. Letošní léto se neponese pouze ve znamení nového SC Pendolino Sprinter do Třince a výhodnějšího cestování vlaky SuperCity na jižní trase, ale také rozšíření některých slev a zvýšení počtu akčních nabídek, jejichž kouzlo národní dopravce objevuje v posledních měsících. Mezi elektronické eTikety od června přibudou nové relace do Hamburku, Drážďan, Binze a mezi Ostravou a Vídní. V nabídce budou rovněž oblíbené low-cost jízdenky ČD TIP, tentokrát do Berlína a ve vyšším počtu. Dobrou zprávou pro letní cestovatele je i dočasné zrušení některých omezení SONE+ a REGIONet, stejně jako mírné zlevnění vnitrostátních jízdenek. Zcela chybět bude naopak sleva pro mladé Léto-26 a s ní spojené výhodné síťové jízdenky.

Pendolino: do Brna a Břeclavi místenka zdarma, Sprinterem v létě se slevou

Pendolino 680 ČD, Wien Praterkai, foto: PayusO změnách v provozu pendolin jsme informovali již v průběhu května. Na dnešní tiskové konferenci byla potvrzena informace o možnosti využívat v průběhu letního období (21. června - 22. září 2009) všechny spoje SuperCity na severní lince se slevou RailPlus. Na jižní trase v relacích Praha - Brno a Praha - Břeclav pak cestující k platné jízdence podle tarifu TR 10 obdrží místenku na spoje SC 14-19 zdarma, ovšem pouze do vozů č. 6 a 7.

Jízdní doba nového SC Pendolino Sprinter mezi pražským hlavním nádražím a ostravským Svinovem bude 2 hodiny 57 minut, tedy o dvě minuty kratší, než u běžných spojů SC Pendolino. Přestože se jedná o zanedbatelný rozdíl, představuje tento čas nový rekord v osobní dopravě mezi hlavním městem a severomoravskou metropolí, navíc s průměrnou rychlostí 118,98 km/h. Konečnou stanicí nového SC 513 bude Třinec, kam vlak dorazí za 4 h 2 min. Cestující zde také poprvé uslyší vlakové hlášení v polštině.

Koncept nonstop spoje mezi Prahou a ostravskou aglomerací je z pohledu ČD pilotním projektem, podle něhož bude vyhodnocen další postup. Dopravce se v současnosti snaží sledovat reakce cestujících na nové nabídky. "Třinec je pilotem. Chceme vidět, jak budou zákazníci reagovat; sledujeme různé statistiky přepravních proudů. Chceme dát šanci obyvatelům Moravskoslezského kraje se v pátek rychle dostat z Prahy domů," říká na margo nového spoje ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. V pátek odpoledne podle statistik cestuje vlaky SC 507 a 509 přibližně 100 až 300 cestujících, kteří v Ostravě přestupují na regionální spoje do Bohumína, Karviné, Českého Těšína a Třince. Zavedení nového spoje pro tyto cestující tak může uvolnit kapacitu ostatních spojů do Pardubic a Olomouce.

Podle představitelů drah není vyloučeno ani prodloužení jednoho páru pendolin na severní Slovensko. "Výhledově o této destinaci uvažujeme. Momentálně probíhá stavba trati na státní hranici. Po skončení prací můžeme počítat s prodoužením Pendolina do Žiliny," uvádí ředitel ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Prozatím se nepočítá ani se zavedením nedělního Sprinteru v opačném směru. Důvodem je nedostatek souprav řady 680, které by tak nestíhaly pravidelné výkony. Vše se ale může změnit podle aktuální situace v novém GVD. Všechna pendolina z Prahy hl.n. budou i nadále vedena přes Vršovice a Malešice z důvodu nedostatečné kapacity tratě přes Libeň. Podle představitelů ČD budou ale vybrané spoje přetrasovány, jakmile budou k dispozici obě koleje.

Od 14. června dráhy rovněž navazují spolupráci se sítí autopůjčoven Hertz. Cestující budou mít možnost objednat zapůjčení osobního automobilu přes internet nebo prostřednictvím palubního personálu. Zákazníkům ČD bude poskytnuto cenové zvýhodnění.

Vnitrostátní doprava: výhodnější SONE+ i REGIONet, Léto-26 definitivně končí

Vyzkoušejte SONE+, foto: ČDDobré i špatné zprávy přináší druhá změna GVD pro letní cestovatele. Po loňské změně podmínek se sleva pro mladé Léto-26 definitivně přesunula na tarifní smetiště ČD. Tento krok logicky navazuje i na minuloroční zrušení výhodné aplikace In-junior. Představitelé drah původní model vidí jakou zbytečnou pozitivní diskriminaci jedné skupiny zákazníků, zatímco nové nabídky jsou dostupné každému.

Místo toho budou v letním období (21.VI.-22.IX.) ceny všech vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi počítány podle ceníku z GVD 2008, teda ve většině případů o několik korun levnější, než podle aktuálního tarifu. Tato nabídka se vztahuje i na časové traťové jízdenky.

Výletníky naopak potěší rozšíření dnů platnosti jízdenek SONE+ — v průběhu léta je bude možné využít i ve všední dny za stejných podmínek a cenu 150 Kč pro osobní a spěšné vlaky jako o víkendu. Zvýhodněny budou i regionální jízdenky REGIONet, které budou v letních měsících stát 99 Kč namísto běžných 150 korun.

Mezistátní doprava: nové eTikety a víc ČD TIPů do Berlína

Po prvních experimentech v loňském roce toto léto ČD výrazně rozšiřují paletu akčních nabídek pro cesty do zahraničí. V eShopu bude možné zakoupit zvýhodněné doklady eTiket do nových destinací a v relaci Praha - Drážďany vůbec poprvé i do 1. vozové třídy:

Praha - Hamburg39 €
Ostrava - Vídeň (Wien)19 €
Praha - Ostseebad Binz39 €
Praha - Drážďany (Dresden) - Praha22 € (2. třída), 33 € (1. třída)

Za svůj největší hit letos České dráhy považují low-cost jízdenky ČD TIP, které jsou nabízeny v omezeném počtu. Dopravce podle svých slov s touto nabídkou našel prázdné místo na trhu a hodlá ho dále využít. Jak uvádí ředitel marketingu Aleš Ondrůj "ČD Tipy jsou přesně ty jízdenky, které zvyšují tržby Českých drah a které zaplňují volné kapacity vlaků a přitahují zcela nové zákazníky." Na měsíc červenec jsou nabízeny víkendové zpáteční cesty do Berlína (sobota EC 178, neděle EC 179) za 19 €. Využít je bude možné o víkendech 4.-5.VII., 11.-12.VII., 25.-26.VII. a 18.-19.VII., kdy bude nabízený počet navíc mimořádně zdvojnásoben na 100 kvůli koncertu skupiny U2.

SommerTicket ÖBB

Zajímavou letní nabídku pro mladé připravil rakouský národní dopravce ÖBB. Do své nabídky opět zařadil síťovou jízdenku SommerTicket určenou pro držitele zákaznických karet VORTEILSCard<26. Jízdní doklad za 25 € (cestující do 19 let), resp. 59 € (cestující do 26 let) umožňuje svému držiteli cestovat v období 4.VII.-13.IX. neomezeně po celé síti ÖBB a Raaberbahn, a to v pondělí až pátek od 8. do 24. hodiny a o víkendech a svátcích bez časového omezení. Nabídka se nevztahuje na další soukromé železnice a zvláštní turistické tratě. O tom, zda budou tyto lístky opět nabízet České dráhy držitelům In-karet, zatím nejsou zprávy.

Shrnutí letních nabídek

NabídkaUrčena proCenaOmezení
Vnitrostátní doprava
SC Pendolino, SC Pendolino Sprinter držitelé In-karty/RailPlus povinná rezervace za 100 Kč 21.VI.-22.IX.
SC Smetana, Antonín Dvořák, Slovenská Strela všichni povinná rezervace za 0 Kč relace Praha-Brno nebo Praha-Břeclav, pouze vozy 6,7
SONE všichni 150 Kč 21.VI.-22.IX. i ve všední dny
vlaky Os, Sp
REGIONet všichni 99 Kč vlaky Os, Sp v kraji (rozšířeném podle tratí), 21.VI.-22.IX.
Vnitrostátní jízdné - jednotlivé a časové traťové jízdenky všichni ceny podle tarifu 2008 pouze jízdenky mezi konkrétními stanicemi, 21.VI.-22.IX.
Mezistátní doprava
Praha - Hamburg všichni 39 € omezení eTiket
Ostrava - Vídeň všichni 19 € omezení eTiket
Praha - Binz všichni 39 € omezení eTiket
Praha - Drážďany - Praha všichni 22 € (2.třída)
33 € (1.třída)
omezení eTiket
ČD TIP Praha - Berlín - Praha všichni 19 € pouze víkendy, EC 178 tam, EC 179 zpět, omezený počet 50, resp. 100 jízdenek
Zahraničí
SommerTicket ÖBB <19 (síťová) držitelé VORTEILSCard do 19 let 25 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24
SommerTicket ÖBB <26 (síťová) držitelé VORTEILSCard od 20 do 26 let 59 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24

Zdroj: České dráhy, ÖBB, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.6.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.06.2009 (17:26)  
Odstavec Vnitrostátní doprava.... psal Georgo, ze jo?:-))

Jinak moc se mi libi ten "poloodkaz" (nevim jak se tomu spravne rika) na se slevou RailPlus. Kdyz uz zvladnete takovou peknou utilitku, tak by se snad konecne mohlo zavest, ze pri kliknuti na nejaky odkaz a zpet se clovek vrati zpet na odkaz, nikoliv na zacatek stranky
registrovaný uživatel Pjetro 
04.06.2009 (16:59)  
Pro cestující zběhlého v tarifních praktikách ČD (ten kdo ví, že tato džungle tarifů existuje) je to trochu použitelné, pro náhodného cestujícího je to k ničemu, pokud mu na pokladně nenabídnou nejlepší alternativu (na pokladnách na hl. n. v Praze někdy z lidí udělají spíš blbce, že to nechápou). Je to pořád ta stejná písnička - chybí v tom jednoduchost.

Autoři článku to pěkně shrnuli do přehledné tabulky, tohle by měli vylepovat i na nádražích. Dobrá práce!
registrovaný uživatel šohaj 
04.06.2009 (16:52)  
Soukromý autodopravce jezdící k nám na vesnici: Na dveřích přehledná tabulka s tarifními pásmy a odpovídajícím jízdným. Musí se v tom vyznat i analfabet a také se v tom vyzná. Jízdné je relativně levné, konkrétně 7 km 8 Kč (u ČD 7 km 16 Kč). Nepřehledných slev s řadou omezení netřeba...
04.06.2009 (16:43)  
Místo toho budou v letním období (21.VI.-22.IX.) ceny všech vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi počítány podle cenníku z GVD 2008
To znamené, že z Prahy do Olomouce podle ceníku 2009 a do Králík podle 2008 podle toho, jak něco někomu na nábřeží přeletělo přes nos??? To už snad nemůžou myslet vážně!

Akční ceny by se mi líbily, pokud by existoval rozumný vyhledávač, který zobrazí "běžná cena XXX, akční od YY, ověřit dostupnost" jako funguje na západ od nás.
04.06.2009 (16:35)  
To si asi dělají srandu. Oni nechápou, že mladí lidé, kteří tvoří velkou část jejich zákazníků ( studenti, žactvo etc. ) cestuje vlakem hlavně z důvodů finanční výhodnosti. Klidně si zruší Léto+ a ještě nám několikrát zvednou jízdné... myslím, že letos se vlétě vlakem nikam nepodívám...

- - - !!! POJĎME JIM NAPSAT HROMADNĚ, KAŽDÝ Z NÁS, EMAIL !!! - - -
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.06.2009 (16:27)  
Můj dojem, že se na vedení ČD někdo zbláznil je zřejmě oprávněný. Ceník jízdného má být dle mého soudu jednoduchý, pochopitelný a srozumitelný. Nabídky typu "pouze vlak xy", "jen v určité dny", "omezený počet jízdenek", případně prodej možný pouze po netu, by mne jako nahodilého cestujícího odradily, ještě před dočtením do konce. A mladý do 26 let, co mají co cestovat levněji? Zdražit, zrušit a hned! Také "zvýhodnění" SONE je xmíchu. Nejdříve to zdražíme, lidi se na logicky vys..., takže to zase opticky zlevníme. A takhle si budeme se zákazníkem hrát, dokud budeme chtít, my jsme monopol a vy jste naši "kaštani a substrát".
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko