..: Letní tarifní novinky: akční nabídky a změny v letních slevách :..

Cestující, foto: ČDPraha – S polovinou června již tradičně přichází druhá změna platného jízdního řádu, ke které České dráhy tradičně připravují i tarifní novinky. Nejinak je tomu i letos, kdy aktuální jízdní řád vstupuje do své poslední fáze obohacený nejen o bezmála 92 stran změn a úprav, ale i řadu tarifních novinek. Letošní léto se neponese pouze ve znamení nového SC Pendolino Sprinter do Třince a výhodnějšího cestování vlaky SuperCity na jižní trase, ale také rozšíření některých slev a zvýšení počtu akčních nabídek, jejichž kouzlo národní dopravce objevuje v posledních měsících. Mezi elektronické eTikety od června přibudou nové relace do Hamburku, Drážďan, Binze a mezi Ostravou a Vídní. V nabídce budou rovněž oblíbené low-cost jízdenky ČD TIP, tentokrát do Berlína a ve vyšším počtu. Dobrou zprávou pro letní cestovatele je i dočasné zrušení některých omezení SONE+ a REGIONet, stejně jako mírné zlevnění vnitrostátních jízdenek. Zcela chybět bude naopak sleva pro mladé Léto-26 a s ní spojené výhodné síťové jízdenky.

Pendolino: do Brna a Břeclavi místenka zdarma, Sprinterem v létě se slevou

Pendolino 680 ČD, Wien Praterkai, foto: PayusO změnách v provozu pendolin jsme informovali již v průběhu května. Na dnešní tiskové konferenci byla potvrzena informace o možnosti využívat v průběhu letního období (21. června - 22. září 2009) všechny spoje SuperCity na severní lince se slevou RailPlus. Na jižní trase v relacích Praha - Brno a Praha - Břeclav pak cestující k platné jízdence podle tarifu TR 10 obdrží místenku na spoje SC 14-19 zdarma, ovšem pouze do vozů č. 6 a 7.

Jízdní doba nového SC Pendolino Sprinter mezi pražským hlavním nádražím a ostravským Svinovem bude 2 hodiny 57 minut, tedy o dvě minuty kratší, než u běžných spojů SC Pendolino. Přestože se jedná o zanedbatelný rozdíl, představuje tento čas nový rekord v osobní dopravě mezi hlavním městem a severomoravskou metropolí, navíc s průměrnou rychlostí 118,98 km/h. Konečnou stanicí nového SC 513 bude Třinec, kam vlak dorazí za 4 h 2 min. Cestující zde také poprvé uslyší vlakové hlášení v polštině.

Koncept nonstop spoje mezi Prahou a ostravskou aglomerací je z pohledu ČD pilotním projektem, podle něhož bude vyhodnocen další postup. Dopravce se v současnosti snaží sledovat reakce cestujících na nové nabídky. "Třinec je pilotem. Chceme vidět, jak budou zákazníci reagovat; sledujeme různé statistiky přepravních proudů. Chceme dát šanci obyvatelům Moravskoslezského kraje se v pátek rychle dostat z Prahy domů," říká na margo nového spoje ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. V pátek odpoledne podle statistik cestuje vlaky SC 507 a 509 přibližně 100 až 300 cestujících, kteří v Ostravě přestupují na regionální spoje do Bohumína, Karviné, Českého Těšína a Třince. Zavedení nového spoje pro tyto cestující tak může uvolnit kapacitu ostatních spojů do Pardubic a Olomouce.

Podle představitelů drah není vyloučeno ani prodloužení jednoho páru pendolin na severní Slovensko. "Výhledově o této destinaci uvažujeme. Momentálně probíhá stavba trati na státní hranici. Po skončení prací můžeme počítat s prodoužením Pendolina do Žiliny," uvádí ředitel ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Prozatím se nepočítá ani se zavedením nedělního Sprinteru v opačném směru. Důvodem je nedostatek souprav řady 680, které by tak nestíhaly pravidelné výkony. Vše se ale může změnit podle aktuální situace v novém GVD. Všechna pendolina z Prahy hl.n. budou i nadále vedena přes Vršovice a Malešice z důvodu nedostatečné kapacity tratě přes Libeň. Podle představitelů ČD budou ale vybrané spoje přetrasovány, jakmile budou k dispozici obě koleje.

Od 14. června dráhy rovněž navazují spolupráci se sítí autopůjčoven Hertz. Cestující budou mít možnost objednat zapůjčení osobního automobilu přes internet nebo prostřednictvím palubního personálu. Zákazníkům ČD bude poskytnuto cenové zvýhodnění.

Vnitrostátní doprava: výhodnější SONE+ i REGIONet, Léto-26 definitivně končí

Vyzkoušejte SONE+, foto: ČDDobré i špatné zprávy přináší druhá změna GVD pro letní cestovatele. Po loňské změně podmínek se sleva pro mladé Léto-26 definitivně přesunula na tarifní smetiště ČD. Tento krok logicky navazuje i na minuloroční zrušení výhodné aplikace In-junior. Představitelé drah původní model vidí jakou zbytečnou pozitivní diskriminaci jedné skupiny zákazníků, zatímco nové nabídky jsou dostupné každému.

Místo toho budou v letním období (21.VI.-22.IX.) ceny všech vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi počítány podle ceníku z GVD 2008, teda ve většině případů o několik korun levnější, než podle aktuálního tarifu. Tato nabídka se vztahuje i na časové traťové jízdenky.

Výletníky naopak potěší rozšíření dnů platnosti jízdenek SONE+ — v průběhu léta je bude možné využít i ve všední dny za stejných podmínek a cenu 150 Kč pro osobní a spěšné vlaky jako o víkendu. Zvýhodněny budou i regionální jízdenky REGIONet, které budou v letních měsících stát 99 Kč namísto běžných 150 korun.

Mezistátní doprava: nové eTikety a víc ČD TIPů do Berlína

Po prvních experimentech v loňském roce toto léto ČD výrazně rozšiřují paletu akčních nabídek pro cesty do zahraničí. V eShopu bude možné zakoupit zvýhodněné doklady eTiket do nových destinací a v relaci Praha - Drážďany vůbec poprvé i do 1. vozové třídy:

Praha - Hamburg39 €
Ostrava - Vídeň (Wien)19 €
Praha - Ostseebad Binz39 €
Praha - Drážďany (Dresden) - Praha22 € (2. třída), 33 € (1. třída)

Za svůj největší hit letos České dráhy považují low-cost jízdenky ČD TIP, které jsou nabízeny v omezeném počtu. Dopravce podle svých slov s touto nabídkou našel prázdné místo na trhu a hodlá ho dále využít. Jak uvádí ředitel marketingu Aleš Ondrůj "ČD Tipy jsou přesně ty jízdenky, které zvyšují tržby Českých drah a které zaplňují volné kapacity vlaků a přitahují zcela nové zákazníky." Na měsíc červenec jsou nabízeny víkendové zpáteční cesty do Berlína (sobota EC 178, neděle EC 179) za 19 €. Využít je bude možné o víkendech 4.-5.VII., 11.-12.VII., 25.-26.VII. a 18.-19.VII., kdy bude nabízený počet navíc mimořádně zdvojnásoben na 100 kvůli koncertu skupiny U2.

SommerTicket ÖBB

Zajímavou letní nabídku pro mladé připravil rakouský národní dopravce ÖBB. Do své nabídky opět zařadil síťovou jízdenku SommerTicket určenou pro držitele zákaznických karet VORTEILSCard<26. Jízdní doklad za 25 € (cestující do 19 let), resp. 59 € (cestující do 26 let) umožňuje svému držiteli cestovat v období 4.VII.-13.IX. neomezeně po celé síti ÖBB a Raaberbahn, a to v pondělí až pátek od 8. do 24. hodiny a o víkendech a svátcích bez časového omezení. Nabídka se nevztahuje na další soukromé železnice a zvláštní turistické tratě. O tom, zda budou tyto lístky opět nabízet České dráhy držitelům In-karet, zatím nejsou zprávy.

Shrnutí letních nabídek

NabídkaUrčena proCenaOmezení
Vnitrostátní doprava
SC Pendolino, SC Pendolino Sprinter držitelé In-karty/RailPlus povinná rezervace za 100 Kč 21.VI.-22.IX.
SC Smetana, Antonín Dvořák, Slovenská Strela všichni povinná rezervace za 0 Kč relace Praha-Brno nebo Praha-Břeclav, pouze vozy 6,7
SONE všichni 150 Kč 21.VI.-22.IX. i ve všední dny
vlaky Os, Sp
REGIONet všichni 99 Kč vlaky Os, Sp v kraji (rozšířeném podle tratí), 21.VI.-22.IX.
Vnitrostátní jízdné - jednotlivé a časové traťové jízdenky všichni ceny podle tarifu 2008 pouze jízdenky mezi konkrétními stanicemi, 21.VI.-22.IX.
Mezistátní doprava
Praha - Hamburg všichni 39 € omezení eTiket
Ostrava - Vídeň všichni 19 € omezení eTiket
Praha - Binz všichni 39 € omezení eTiket
Praha - Drážďany - Praha všichni 22 € (2.třída)
33 € (1.třída)
omezení eTiket
ČD TIP Praha - Berlín - Praha všichni 19 € pouze víkendy, EC 178 tam, EC 179 zpět, omezený počet 50, resp. 100 jízdenek
Zahraničí
SommerTicket ÖBB <19 (síťová) držitelé VORTEILSCard do 19 let 25 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24
SommerTicket ÖBB <26 (síťová) držitelé VORTEILSCard od 20 do 26 let 59 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24

Zdroj: České dráhy, ÖBB, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.6.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
06.06.2009 (23:09)  
Hele, ja si zase nedovedu predstavit jet pres republiku v Yarisu. Taky si nedovedu predstavit treba let do Ameriky v low-cost letadle pro evropsky lety...

Jinak pocitej jak chces, opotrebeni nebo neopotrebeni, investice do in-karty se ti vrati po dvou jizdach, chces-li tam a zpet.
registrovaný uživatel Sim 
06.06.2009 (18:00)  
JK ml. > to si vubec nedovedu predstavit, jet pres republiku osobakama ... jak dlouho to s nima trvalo?

Ohledne te nahrady - predpokladam, ze zalezi na konkretni situaci. Pokud mam jizdenku koupenou pres eshop, je na konkretni vlak. Jestlize nesedi pripoje, je to reklamovatelne, protoze jsem nemohl cestu danym zpusobem podniknout. Naopak kdyz se jedna o "volnou" jizdenku a ujede mi jeden spoj, asi tezko mi bude nekdo neco vracet, pokud mam moznost pouzit spoj jiny. Predpokladam, ze vyjimky by byly dve - pokud by z nejakeho duvodu nejelo vubec nic, nebo pokud ten "ujety" spoj byl jediny, ktery lze na danou jizdenku pozit.

Trochu jina situace nastava, pokud mam "volnou" jizdenku a mistenku na konkretni spoj - i kdyz by clovek predpokladal, ze v pripade ujeti spoje je to totez jako internetova jizdenka, neni to tak - reklamovat je totiz mozne mistenku, ale ne jizdenku. Coz me dost toci, ale tezko s tim neco udelam.
registrovaný uživatel Sim 
06.06.2009 (15:26)  
Ohledne kilometricke banky - o tomhle ustanoveni nic nevim. Pravda, nikdy jsem kmb nemel a nepouzival, duvodem vsak bylo, ze mi pokladni tvrdila, ze nejlevneji me vyjde prave celodenni jizdenka.

Pro me je to dalsi dukaz toho, ze je neco spatne. A krasny pripad, o kterem jsem psal - ze se zpetne dozvim, ze jsem pouzil zbytecne drahou jizdenku.

babilon > "Ale vy nepočítáte ani stárnutí opotřebením." ... pocitam a nepocitam - jde o to, jak se na to clovek kouka. Samosebou treba na motoru a podvozku nejake opotrebeni vlivem najetych km vznika - ovsem v dnesni dobe nejvetsi pokles ceny vozu nema primou souvislost s najetymi km, naopak je to zavisle hlavne na case a stavu vozu. Bezne opotrebeni pokryvaji servisni prohlidky, ktere do toho zapoctene jsou, vcetne spotrebniho materialu (naplne, filtry, brzdove oblozeni a tak dale).

Zatimco servisovani vozu lze vycislit, pokles hodnoty vlivem fyzickeho stari vozu a moralniho zastarani pouzite technologie v podstate vycislit nejdou; nastesti s nimi operovat nemusim, protoze - jak jsem psal - bez auta stejne fungovat nedokazu a tak na pouziti nebo nepouziti vlaku nemaji primy vliv.

M > co se tyka jezdeni v Yarisu, na pohodli si v zadnym pripade stezovat nemuzu - jsem jednim z tech, co nesnasi "ponorkovita" auta, ve kterych se lezi a naopak mi vyhovuje "dodavkovej" posez v tomhle knedliku. Byl jsem bezne navyklej jezdit Olomouc - Plzen bez pauzy (autem i nba motorce) a obcas takhle davam i variantu Ostrava - Plzen. Pokud je pauzat, tak spis na tankovani, nez kvuli nepohodli.

Ohledne mistenek - radsi to zopakuju - ta slovni uloha neni srovnani auto a vlak, ale srovnani nejlevnejsich variant cestovani vlakem na dane trase s pouzitim inkarty a bez ni - ucelem je tedy najit nejvhodnejsi kombinaci slev (coz jak se uz ukazalo, zadna sranda neni). A v tu chvili ma zakomponovani mistenek do tohoto vypoctu tri duvody:
1) ze zkusenosti je na teto trase povazuji za vhodne, takze proc s nimi neuvazovat
2) trochu zvyhodnit variantu s inkartou - na mistenky totiz inkarta poskytuje zrejme nejvetsi slevy
3) dat do zadani vice faktoru, ktere ovlivnuji cenu - proste podle reality, protoze i takoveto veci ovlivnuji rozhodovani a v konecnem dusledku komfort cestovani.
Kazdopadne se jedna o srovnani mistenka s inkartou a mistenka bez inkarty, takze v dane slovni uloze o navyseni nejde - v obou pripadech si kupuji mistenku na stejne misto.

Pokud bych se ale vratil k puvodni myslence, ze ekvivalent k sedadlu ridice u auta je nebo neni mistenka ve vlaku ... tak ja rikam, ze neni. U auta si sice nemuzu vybrat na kterem miste budu sedet (pokud musim ridit), ale troufam si tvrdit, ze po uzemi naseho statu nejezdi vlak, jehoz sedacky by se aspon blizily komfortu bezneho automobilu na miste ridice, jak vlastni ergonomii, tak moznosti prispusobeni konkretnim pozadavkum (zmena sklonu operadla, vyska a sklon sedaku, vyska hlavove operky atd.).


babilon > Probůh, proč kupujete na jednu cestu 2 nebo dokonce 3 eLišky? A proč počítáte jenom jeden směr? Zpátky letíte letadlem?
I když použiju vaše jízdné s dvojeliškou (bez pendolín), tak mi vychází pro dvě zpáteční jízdy 195+195+355+355+990(InZák) = 2090, což je o desetikorunu víc než nezákaznických 2080. Pokud nepojedu zrovna v pátek, tak jsem v plusu a ještě mi zbyde na dvě pendolína.


Priznam se, ze se v systemu slev prilis nevyznam, takze system dvou nebo tri elisek na dlouhe trase povazuju za nejlevnejsi variantu. Pokud vite o levnejsi, nechapu proc ji zamlcujete a misto toho jen nadavate na to, ze vice elisek na jedne trase je blbost.

Jeden smer pocitam pouze proto, ze zpravidla jezdim v patek jeden smer a v nedeli druhy, tedy klasicka zpatecni jizdenka pouzit nelze. Protoze jsem tento fakt zapomel uvest v puvodnim zadani a uvedomil jsem si moznost jet zpatky jeste ten den az po vasem prispevku, zacal jsem u vypoctu psat obe varianty.

Ohledne vaseho vypoctu (s dvojeliskami) tam mate nepresnost - pocitate cenu dvou "jednoelisek" a dvou dvojitych ... kdezto pri mnou popsanem cyklu by to vychazelo na dve "jednoelisky", jednu dvojitou a jednu trojitou. To ponekud meni vysledek na 2250. I kdyby ale klapla varianta elisek 1+1+2+2,vas vysledek 2080 je preci jen ponekud dost na to, ze bez inkarty je mozne stejnou trasu projet za 1880 (s pomoci kmb) nebo 2080 s pouzitim celodenich jizdenek, pokud se nevracim ten samy den. A jeste mi tu nesedi jedna vec - zaplatite sice o 10 korun vic, ale zaroven pisete ze jste v plusu... jak je to mozne?

Potom bych rad poprosil o puvodni vypocet, na zaklade ktereho jste dosel k hlasce "Už po druhé zpáteční jízdě to mám zpátky a navíc si mohu dovolit jet pendolínem." ... at pocitam jak pocitam, nevychazi mi to. Dokonce i v pripade, ze by se povedlo sehnat vsechny "jednoelisky" a vsechny pendolina by byly slevove, vychazi mi to 4*160+4*100+990=2030 ... a to je porad vice, nez 1880 bez inkarty s kmb.

Ja sam musim priznat, ze jsem pro svoje vypocty pouzival chybne udaje (zvlastni, ze toho si nikdo nevsiml) - pocital jsem za inkartu "pouze" 900 Kc namisto skutecnych 990.

Porad si jeste myslite, ze je system slev u CD prehledny, jednoduchy a hlavne rozumne pouzitelny?
registrovaný uživatel JK ml. 
06.06.2009 (14:37)  
M,Babilon: Myslím že nárok podle sppo mám... Tohle zrovna byla sázka, o lahváče že vyměknu a popojedu tu štreku aspoň z části rychlíkem :-))) Nejsem v Německu, ptám se na české poměry, můj odhad je že tady bude záležet na konkrétní šichtě na koho narazím - (průvodčí, pokladna, případně výpravčí) jak komu a za co byla v nedávné době umyta hlava a kráceny prémie, sppo a doslovný výklad paragrafů v tom v tom hrát roli podle mě hrát tolik nebude.... :-))) Jestli je to tak správně to nehodnotím.


Kapitola VII
Zpoždění vlaku, ztráta přípoje
........
131. V případě mimořádností v dopravě, které mají za následek zpoždění (zrušení) vlaku, přepraví ČD cestujícího odchylně než je uvedeno na jízdence – po jiné trase nebo vlakem, pro který neplatí předložená jízdenka (vyjma vlaku SC), případně zabezpečí prodloužení platnosti jeho jízdenky na dobu nezbytně nutnou.
Pověřený zaměstnanec ČD ve stanici je na základě provozní situace oprávněn rovněž povolit další přepravu cestujících nejbližším vhodným vlakem vyšší kvality (vyjma vlaku SC) bez příplatku nebo doplatku.
Tato opatření mohou cestující využít pouze v případě, pokud jsou o tom pověřeným zaměstnancem ČD informováni ústně, staničním rozhlasem nebo na vývěsce.

Jen by mě zajímalo jak řešit že třeba pokladní ve stanici, kde mi to ujelo, mě ústně dovolí jet nejbližším rychlíkem a průvodčí v tom rychlíku po mě bude chtít zaplatit jízdné...:-(((
registrovaný uživatel M 
06.06.2009 (8:34)  
JK - ses v Nemecku, mas nejakej Bayern tiket (nebo proste neco co plati na osobaky a maximalne RE) a ujede ti vlak. Myslis, ze te nechaji vlezt do ICE?
06.06.2009 (1:04)  
JK: Podle SPPO nemáš u síťovek nárok na nic. Je ovšem otázkou, jestli to není právně napadnutelné (rozpor s dobrými mravy nebo něco podobného). Každopádně se můžeš pokusit u výpravčího získat souhlas, že smíš jet s něčím jiným.
registrovaný uživatel JK ml. 
06.06.2009 (0:37)  
Sim: Vidíš a já jel onehdá za SoNE+ pro osobáky trasu Ostrava -Plzeň-Horažďovice-Mokrosuky za 160Kč (Sone osobní vlaky a to nás mohlo jet 2*15+ a 3*15-):-)
To by mě taky zajímalo - jedu osobákama se sone pro os a sp a ty si ujedou a já jsem v rýži dál lze pouze regulérním rychlíkem. Mám nárok ho použít bez dodatečné koupě další jízdenky když na vině je jednoznačně ČD??? A jak postupovat (u koho si nechat potvrdit že přípoj ujel atd) ???
registrovaný uživatel tom_ 
06.06.2009 (0:10)  
Takové slevy si můžou strčit někam. Sleva obyčejného jízdného na vzdálenost 120Km ze 154Kč na 152Kč je více než směšná. Takovými triky zákazníky určitě nepřilákají. Zrušení slevy Léto26 rozhodlo. V létě pojedu jedině autobusem. Ať žije Student Agency!
05.06.2009 (22:39)  
jjjarda: Je to realita.
05.06.2009 (19:59)  
Prosím o info: Píšete, že SoNe+ bude platit v pracovní dny, ale z tabulky jsem pochopil že pouze jeh levnější varianta - tj.150Kč, je to chyba nebo realita???
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko