..: Mimořádnost ve Wien Süßenbrunn dlouhodobě komplikuje provoz :..

EC 104 Sobieski odkloněný na vídeňské Stammstrecke, Nordbahnbrücke, foto: Christoph Kasparovsky Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.

Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.

Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.

Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.

S-Bahn S9 (4020 ÖBB) mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof Fbh., foto: Georgo Mimořádný odklon nákladní dopravy přes Wien-Südtiroler Platz, 5.6.2009, foto: Georgo
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak

Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.06.2009 (15:56)  
Jako jo, pokud to ma trvat takhle dlouho, tak bych udelal spesl jizdni rad - s garantovanou zastavkou na Nordu, idealne i s garantovanym casem...
A snad i - vlaky, ktere nejsou ve Vidni na nejakej ostrejsi obrat, by mohly vyjizdet driv (stejne tam ted ten JR hori jak papir) - podle mne je lepsi, kdyz ze dvou azstavek odjede vlak driv nez z 15 pozdejc
05.06.2009 (15:49)  
ÖBB se tentokrát co se týče informování cestujících moc nevytáhly...
V úterý 2.6. dopoledne rakouský průvodčí oznámil, že jedeme mimo Simmering, ale o Pratersternu pomlčel (a v angličtině o Simmeringu nemluvil vůbec). Ještěže jsem se díval z okna a všiml si, že na Pratersternu nesvítí obvyklé "Vorsicht - Zug fährt durch", ale "EC Wien Südbahnhof 14 Minuten Verspätung". Ale stihl jsem vystoupit asi jediný.
Nikde se nepíše, zda vlaky zastavují na Pratersternu i cestou do ČR.
ÖBB vůbec o změnách mlčí - Scotty klidně dál píše Simmering jako nácestnou zastávku, v textovém komentáři taky nic není, na stránce mimořádností je jen popis kde se nejezdí, ale nic o odklonech. (Oprava: právě teď vydali plakát s NAD za Schnellbahn)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko