..: Mimořádnost ve Wien Süßenbrunn dlouhodobě komplikuje provoz :..

EC 104 Sobieski odkloněný na vídeňské Stammstrecke, Nordbahnbrücke, foto: Christoph Kasparovsky Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.

Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.

Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.

Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.

S-Bahn S9 (4020 ÖBB) mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof Fbh., foto: Georgo Mimořádný odklon nákladní dopravy přes Wien-Südtiroler Platz, 5.6.2009, foto: Georgo
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak

Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mozek 
05.06.2009 (20:05)  
M: tak to asi ne, zrovna teď se dívám, že třeba R 2362 Lundenburg má sekeru 30 minut (v Břeclavi v prognóze 20 mint)

Jinak, několik regionálních spojů bylo odřeknuto (např. S-Bahn z/do Wolkersdorfu), nahrazeno busy, které jedou jen do Leopoldau, kde si cestující můžou přestoupit na metro. U1 uznává i jízdenky OBB, ale jen po stanici Praterstern.
registrovaný uživatel comar 
05.06.2009 (20:02)  
M: ovlivneno je vsechno, ale osobaky jsou na tom trochu lip. Co bude mit prednost - pendolino kde sedi 30 lidi nebo osobak ve kterem jede 200 lidi do prace?
registrovaný uživatel M 
05.06.2009 (19:54)  
comar - moment, osobaky tim ovlivneny nejsou? Ja to chapal tak, ze problem maji vsichni "co jedou na sever"...
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
05.06.2009 (19:35)  
Jojo..už vím v čem to vězí, že včera měla Vindobona 170 minut.
registrovaný uživatel comar 
05.06.2009 (18:51)  
Nacasovani fakt nemohlo byt horsi. Na Stammstrecke jsou kvuli prestavbe Pratersternu mezi Pratersternem a Traisengasse stavebni prace a naplanovany jednokolejny provoz. Ted tama kvuli problemum v Süßenbrunn musi jeste jezdit EC do Ceska a nakladni vlaky.

Odklon pres Ba/Kitsee nebo DNV/Marchegg je sice dost oklika, ale presto asi nejlepsi reseni.

Dalsi alternativa je preruseni stavebnich praci.

Pro cestu do Vidne doporucuju vsem pouzit osobni vlaky z Breclavi, ktere jsou momentalne i pres NAD Breclav-Bernhardsthal urcite nejrychlejsi a nejspolehlivejsi doprava.
registrovaný uživatel M 
05.06.2009 (18:21)  
A od tedka se mozna bud ejezdit pres BA:-)
registrovaný uživatel comar 
05.06.2009 (18:09)  
Vit: obcas se jezdi pres Zentralverschiebebahnhof, ale obcas taky pres Floridsdorf-Praterstern-Rennweg-Südbhf.21-22-Südtirolerplatz-Matz.(uvrat)-Südbhf.1-8 a nekdy dokonce s uvrati v Meidlingu.
05.06.2009 (18:01)  
A aby to stálo za to: mezi Rennweg a Floridsdorfem zůstal stát nákladní vlak, takže na Stammstrecke je nyní částečně jednokolejný provoz. Důsledkem jsou odřeknutné vlaky, zpoždění a vůbec rozvrat úseku, kde jezdí přes 15 vlaků/hod/směr.
05.06.2009 (17:18)  
Pokud někoho zajímá, kudy vlastně ten odklon je:
Odjezd zůstává z Wien Südbahnhof (Ost), cesta pokračuje jako S60 přes Grillgasse, Zentralverschiebebahnhof Wien, Kledering. Tam je "smyčka", asi pro obracení vlaků na seřazovacím nádraží, po ní se dostane vlak na Zentralverschiebebahnhof z druhé strany a po trase CAT/S7 přes Zentralfriedhof, Geiselbergstrasse a St. Marx na Rennweg a je na Stammstrecke. A tam poskakuje na blok za S-bahnem.
Tímto směrem Wien Nord (Praterstern) projíždí.
05.06.2009 (16:24)  
AD Vít Špinka to přeci není možné něco takového si v celé Evropě nemuže žádná želežniční sprava dovolit,kromě ČD.
P.S. opravdu je to jen ironie.
Ale teď vážně Cestující v mezinárodní přepravě mezi ČR a Rakouskem mohou využít SC 14,15,16 a 17 až do odvolání bez povinné rezervace místa. Občerstvení v 1. vozové třídě může čerpat výhradně cestující s platnou místenkou.
aspoň něco
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko