Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.
Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.
Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.
Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak
Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo
Jinak, několik regionálních spojů bylo odřeknuto (např. S-Bahn z/do Wolkersdorfu), nahrazeno busy, které jedou jen do Leopoldau, kde si cestující můžou přestoupit na metro. U1 uznává i jízdenky OBB, ale jen po stanici Praterstern.
Odklon pres Ba/Kitsee nebo DNV/Marchegg je sice dost oklika, ale presto asi nejlepsi reseni.
Dalsi alternativa je preruseni stavebnich praci.
Pro cestu do Vidne doporucuju vsem pouzit osobni vlaky z Breclavi, ktere jsou momentalne i pres NAD Breclav-Bernhardsthal urcite nejrychlejsi a nejspolehlivejsi doprava.
Odjezd zůstává z Wien Südbahnhof (Ost), cesta pokračuje jako S60 přes Grillgasse, Zentralverschiebebahnhof Wien, Kledering. Tam je "smyčka", asi pro obracení vlaků na seřazovacím nádraží, po ní se dostane vlak na Zentralverschiebebahnhof z druhé strany a po trase CAT/S7 přes Zentralfriedhof, Geiselbergstrasse a St. Marx na Rennweg a je na Stammstrecke. A tam poskakuje na blok za S-bahnem.
Tímto směrem Wien Nord (Praterstern) projíždí.
P.S. opravdu je to jen ironie.
Ale teď vážně Cestující v mezinárodní přepravě mezi ČR a Rakouskem mohou využít SC 14,15,16 a 17 až do odvolání bez povinné rezervace místa. Občerstvení v 1. vozové třídě může čerpat výhradně cestující s platnou místenkou.
aspoň něco
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.