Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.
Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.
Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.
Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak
Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo
Jiří Průša : cestující v mezistátní přepravě v Potěmkinech na území Rakouska mít rezervaci nikdy mít nemuseli.
Možné to samozřejmě je
Ano, ale je k tomu potreba clovek, ktery kolem dokola pobiha s vysilackou a rucne nastavuje vyhybky. U Schnellbahnu v pulhodinovem taktu je to nerealizovatelne.
Alternativa by taky mohly byt provizorni Schnellbahny Wolkersdorf-Stadlau-Simmering-Suedbhf.
Koncem cervna ma byt zprovozneno nejake provizorium, snad to pak bude lepsi. Kompletni rekonstrukce (nebo spis novostavba) bude asi az za 5 mesicu.
Možné to samozřejmě je, protože spoje do Wolkersdorfu tudy jezdí, ale jen ty, které pak pokračují dál na sever, tj. do Mistelbachu, či až do Laa. Autobusy byly nahrazeny jen vlaky, které zahušťují dopravu v relaci z/do Wolkesdorfu, a to právě proto, aby bylo aspoň trochu odlehčeno na S-Bahn pro dálkové vlaky směr jižní Morava.
Ale pravda je ta, že zpoždění u regionálních vlaků nejsou tak hrozná, dnes max. 10 minut. Dnes se ale malinko "zlepšily" i EC, kupř. Gustav Klimt měl ráno jen 25 minut. To svědčí o tom, že jak se v centru trochu sníží provoz, dá se po S-Bahn v nouzi zabezpečit i dálková doprava. Možná by to chtělo odřeknout více spojů, např. i vlaky od Stockerou (Gänserndorfu, Mistelbachu), které pak končí v Meidlingu, a umožnit cestujícím využívat více linek metra (U-bahn).
Kazdopadne se toho ted seslo hodne naraz:
Vyluka Breclav-Bernhardsthal
Vyluka Breclav-Lanzhot
Problemy v Süßenbrunn
a v Bratislave se stavi a ve Vidni dokonce na nekolika mistech naraz.
Vlaky do Wolkersdorfu jsou nahrazeny NAD, protoze v Süßenbrunnu "odbocuji", stejne jako tam normalne odbocuji ceske EC. To momentalne neni mozne.
Naopak osobaky do Breclavi a v soucasnosi i odklonene EC Süßenbrunn projizdi primo, coz mozne je (i kdyz jen 30km/h protoze neni zadne zabzar.)
Doporucuju prozkoumat http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/vienna-area/vienna-area.gif
05.06.2009 (19:35)
Jojo..už vím v čem to vězí, že včera měla Vindobona 170 minut." // Ne, ne ... Vindobona měla v Brně necelou hodinu, v České Třebové se ale vláček porouchal :o)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.