..: Mimořádné události nově na webu Českých drah :..

Výluky Praha - Během nedávných problémů v dopravě z důvodů následků vichřice málem zapadla jedna relativně důležitá novinka. České dráhy rozšířily svůj informační systém výluk o mimořádnosti, tedy nepředvídatelné situace, kdy například vlivem nepříznivého počasí, výpadku napájení, poruchy vozidel nebo nehody na přejezdu dojde ke vzniku nepravidelnosti a zpoždění vlaků ČD. Všechny informace o omezeních jízdy vlaků teď naleznou cestující na jedné společné adrese www.cd.cz/omezeniprovozu. Nespornou výhodou nového systému pro cestující je, že informace o mimořádných událostech se na webu ČD objevují mnohem rychleji než dříve.

Mimořádné události na webu Českých drah jsou dalším důležitým krokem ke zlepšení informovanosti cestujících. „Před více jak dvěma roky jsme spustili informační systém o plánovaných výlukách, který jsme loni v květnu rozšířili o možnost automatického rozesílání e-mailů uživatelům, kteří se registrují na stránkách www.cd.cz. Od minulého týdne poskytujeme také aktuální informace o mimořádných událostech, tedy nepředvídatelných událostech, které mívají nemalý vliv na cestovní komfort našich cestujících,“ říká Roman Menc z Oddělení marketingového servisu ČD. Kompletní informace o omezeních vlaků Českých drah teď naleznou cestující na stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu.

Zásadním zlepšením pro cestující je skutečnost, že se o mimořádnostech dozvědí na internetových stránkách Českých drah prakticky okamžitě. „Povedlo se nám výrazně zkrátit dobu mezi vznikem mimořádné události a jejím publikování na webu Českých drah na naprosté minimum. V současnosti k tomu potřebujeme jen čtvrt až půl hodiny. Tato doba je přitom potřebná k ověření a zpracování prvotních informací,“ dodává Roman Menc. „Na stránkách naleznou cestující číslo a název dotčených tratí, příčinu nenadálého omezení provozu, čas začátku a předpokládaného konce mimořádnosti a informace o náhradní dopravě. Zprávy neustále zpřesňujeme podle aktuálních hlášení dispečerů osobní dopravy.“

České dráhy do budoucna počítají s rozesíláním informačních e-mailů s mimořádnostmi předem registrovaným uživatelům. „Princip bude stejný jako v případě e-mailů o výlukách. Cestující si zvolí příslušné tratě nebo kraje, které je zajímají, a my je budeme informovat o mimořádnostech, které tu vzniknou. Uživatelům, kteří už jsou zaregistrovaní pak začneme kromě informací o výlukách automaticky posílat také informace o mimořádnostech. Zvažujeme také možnost rozesílání textových zpráv na mobilní telefony.“

Internetová stránka s informacemi o výlukách patří dlouhodobě v rámci webu Českých drah k těm nejnavštěvovanějším. „Denně ji navštíví kolem 2500 uživatelů. Například v pátek 22. května ji kvůli rozsáhlým omezením v důsledku vichřice navštívilo kolem 3500 osob,“ bilancuje Roman Menc.

Právě pouze plné www rozhraní je asi největším handicapem současného systému. Druhým je pak jeho uzavřenost. Systém neumožňuje snadnou a automatickou distribuci informací o výlukách a mimořádnostech k uživatelům, na zpravodajské portály, stránky měst a krajů a další a je zjevně cílen spíše na získání nových návštěvníků pro web cd.cz než pro šíření důležitých informací a skutečně efektivní informování veřejnosti. S ohledem na stále rostoucí roli veřejné dopravy lze jen doufat, že se se v rádiích, televizi a dalších médiích brzy stanou přirozenou součástí dopravních informací i mimořádnosti v provozu železniční dopravy a takový otevřený systém by k tomu mohl přinést důležitý prostředek. Přesto je i v této podobě bezesporu vítaným krokem. Lze očekávat, že se s jeho obsahem budete moci brzy setkat i na portálu www.vyluky.cz.

Informace o výlukách na internetových stránkách Českých drah

Hojně využívanou funkcí internetových stránek www.cd.cz jsou informace o plánovaných výlukách Správy železniční dopravní cesty, které mají vliv na provoz vlaků Českých drah. „Cestující si zvolí kraj nebo trať, která ho zajímá, a systém mu zobrazí souhrn všech plánovaných výluk v této oblasti. Kromě informací o termínu a příčinách výluky se tu cestující dozvědí také o konkrétních opatřeních v náhradní dopravě. Pro přehlednost se u čísel vlaků zobrazují bubliny s časem odjezdu vlaku, v případě rozsáhlejších změn uvádíme odkaz na výlukový jízdní řád. Vítanou součástí stránek je také mapa s vyznačenými úseky tratí, kde probíhají výluky a je tam možnost vzniku zpoždění,“ uzavírá Roman Menc.

Zdroj: České dráhy


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 29.5.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Roman Menc  mail  
08.06.2009 (15:46)  
Tak tady Vám asi moc nepomohu, jednak toto je mimo mou působnost a i trochu rozlišovací schopnosti - nejsem všeho znalcem dráhy. IDOS a ani jedna jeho mutace (vlak.cz, jizdnirady.cz) nejsou produkty ČD, nýbrž společnosti Chaps/Oltis group a ČD-T. Včetně procesu přípravy zdrojových dat do něj. Takže i onen problém se zastupitelností pana Veselého v případě dovolených, nemoci je trochu mimo náš rámec. Tím nechci ČD zbavit své zodpovědnosti. Sepište mi prosím písemnou stížnost do e-mailu(věcně, stručně) a já zařídím prověření, případnou nápravu.

Snad vás potěší, že připravujeme v brzké svůj vlastní železniční vyhledávač - bez komerčních reklam, s intuitivnějším ovládáním/user interface, doplněný o informace o výlukách a mimo pod každým dotčeným spojem, detailním přehledem služeb a otevíracích dob výchozích/cílových/přestupních stanic, vlastními mapovými podklady včetně grafického znázornění poloh vlaku(babitron), počasí, ubytovaní, tipů na cestu v okolí destinace atd... A teď nemluvím v horizontu roků, ale měsíců...

Dost možná, že se na vás "žel. nadšence" obrátíme s žádostí o pomoc při testování stránek, než-li je na ostro pustíme ven cestujícím. Pokud by redakce Želpage měla zájem, můžeme je k nám pozvat a seznámit s našimi plány, co vše se připravuje. Mohl by z toho být zajímavý článek....
registrovaný uživatel Sim 
08.06.2009 (8:03)  
Jeste doplneni - ve vsech stanicich, kde nahradni souprava (tedy ta se startem v Plzen hl.n.) zastavila, hlasil stanicni rozhlas, ze se jedna o mezinarodni rychlik 355 z Mnichova. O faktu, ze to vlastne neni on, nepadlo nikdy ani slovo.
registrovaný uživatel Sim 
06.06.2009 (18:33)  
Mam opet urcitou serii dotazu, predpokladam prevazne na Romana Mence, ale predpokladam ze nebude jediny, kdo k tomu rekne svoje.

Pred dvema tydny jsem diky nepresnosti v jizdnim radu nestihl vlak a podal oficialni stiznost. Konkretne se jednalo o R355, ktery z Domazlic do Prahy "jezdi" nyni odklonem pres Klatovy (kvuli vyluce Domazlice - Stankov). Diky tomu vlastne do Prahy nedojede a z Plzne je vypravena nahradni souprava.

IDOS na dotaz Domazlice -> Praha s odjezdem v 12:10 vyhodi spoj, ktery tedy ve skutecnosti nejede. Shodou okolnosti na trase tohoto vlaku byla pred 2 tydny jeste jedna vyluka, v Praze - rychlich 355 byl smerovan pres Krc a proto byl prijezd do Praha hl.n. posunut o dalsich 8 minut - tato informace vsak do JR zanesena byla, takze IDOS ukazal spoj 12:10 - 14:58.

V poznamce bylo uvedeno, ze na trati jsou tyto dve vyluky a byl zde odkaz na stranky s vylukami a mimoradnostmi.

Priznam se, ze orientovat se v cislech vlaku zvladam jen orientacne a rozlisovat co je kmenova souprava a co nahradni souprava a jeste si predstavovat, co kde na co navazuje, je ponekud nad moje moznosti, pokud nemam u sebe aspon papir a tuzku. Proto jsem se radeji zeptal na pokladne - informacich, jestli do casu v jizdnim radu jsou zahrnuty vyluky, kdyz prijezd do Prahy je v 14:58. Pani na prepazce bud o jedne vyluce nevedela, nebo si nevsimla presne hodinoveho rozdilu v prijezdu obou vlaku - po chvilce hledani mi sdelila, ze je to cas skutecny vcetne vyluk.

Z hlediska vyrizovani stiznosti mi bylo oznameno, ze je to dotycnemu pracovnikovi lito, ale ze informace o vyluce dostupne byly vcetne veskerych podrobnosti a to povazuje za dostatecne.

Vcera jsem pouzil opet spoj 355, predem jsem si prohlidnul IDOS a zadne doplnkove informace o zadne vyluce v poznamce uvedeny nebyly - tesil jsem se proto na vozy Alex Arriva. Jake bylo vsak prekvapeni, kdyz na me v Plzni hl.n. cekala souprava ceskych vozu, od pruvodciho jsem dostal informaci, ze se stale jezdi pres Klatovy a ze "na internetu to je napsane".

Protoze jsem tentokrat jel z Plzne( a nikoliv z Klatov jako minule), do Prahy jsem se dostal vcas, nicmene tento soubeh udalosti mi pripada jako vysmech zakazniku.

Proto se ptam:
1) Kde najdu oficialni informace o skutecnych odjezdech a prijezdech, ze kterych by bylo mozne sestavit spoj, ktery nebude existovat jen na papire?
2) Jaky ma byt presny postup cestujiciho, ktery se chce prepravit z bodu A do bodu B a zaroven se vyhnout vsem klickam, ktere pro nej CD ve spolupraci se SZDC (a pripadne dalsimi "spolupracovniky") prichystaly?
3) Je nejaka sance se dostat k oficialnim informacim bez internetu?
4) Co delat v pripade, ze na informacich (at uz v realu u pokladny nebo treba po telefonu) nebo na pokladne dostanu nepravdive udaje? A to v pripade, ze dany spoj nejede tak, jak mi reknou, nebo v pripade, ze je nevhodne (= zbytecne draho nebo naopak pro dany spoj neplatna) zvolena jizdenka.
registrovaný uživatel M 
05.06.2009 (13:11)  
Ted jde o to, jestli je to blbost cloveka, kterej to tam takhle haze nebo jestli proste dostava tyhle informace a vlastni mozek pouzit nemuze.
Aneb jestli je to selhani jednotlivce nebo systemova chyba...
registrovaný uživatel Kakov 
05.06.2009 (7:54)  
mnohdy se zpozdeni pridava od nuly po 5 (10) minutach, ackoliv je v "ted" jasne, ze nemuze byt mensi nez 60

jojo tohle CD delaj bezne, a je to od nich nefer vuci zakaznikovi
registrovaný uživatel M 
04.06.2009 (21:51)  
Program MIMO - to zni dobre:-))

Ja vas take musim pochvalit, ale soucasne musim potvrdit i fakt, ze mnohdy se zpozdeni pridava od nuly po 5 (10) minutach, ackoliv je v "ted" jasne, ze nemuze byt mensi nez 60
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (21:05)  
Roman Menc > dekuji vam i panu Zasterovi, kez by pristup vsech zamestnancu drahy byl podobne vstricny jako u vas dvou.
registrovaný uživatel Roman Menc  mail  
04.06.2009 (18:53)  
Ono to tak ale funguje, jakmile mají dispečeři první informaci k dispozici, vkládají jí do systému. V případě zde diskutované 300 kové mimořádnosti 25 minut po jejím vzniku byla v systému zavedena. To potvrzuje i log, který jsem sem vložil. Pokud by stránka neexistovala, vracel by server 404 kód(neexistující stránka) a ne 200(stránka vpořádku načtena).

Zde přikládám vyjadření mého kolegy Lukáše Zástěry, vedoucího dispečerů, které napsal speciálně pro vás:

Po vzniku jakékoli mimořádnosti (nehoda, porucha, živelní pohroma) kontaktuje výpravčí dispečink řízení provozu. Výpravčí popíše provoznímu dispečerovi co se stalo, jaký je rozsah a také informace o době trvání (pokud tyto informace již má). Dále tato informace postupuje přes další úroveň řízení provozu - ústřední dispečer ČD a hlavní dispečer SŽDC. Od těchto kolegů se informaci dostává na síťový dispečink osobní dopravy. To je pracoviště s nepřetržitou pracovní dobou, které se snaží při nepravidelnostech v osobní dálkové dopravě přijímat taková opatření, aby byly dopady na cestující co nejmenší. V případě, že mimořádnost bude mít delší trvání (minimálně 60 a více min.), síťový dispečer osobní dopravy v programu MIMO vyplní jen nejdůležitější informace o vzniklé situaci a dále se věnuje řešení situace v dálkové osobní dopravě a koordinuje svůj postup a opatření s příslušným pracovištěm regionálního dispečinku osobní dopravy. Jakmile dispečeři stanoví postup řešení mimořádnosti, pak síťový dispečer znovu vstupuje do programu MIMO a snaží se srozumitelnou formou zapsat opatření v osobní dopravě (dálkové i regionální), popř. upravit již zadané údaje. Během řešení mimořádnosti prostřednictvím programu MIMO průběžně aktualizuje všechny údaje dle momentálního vývoje a přijatých opatření. Ve chvíli, kdy je mimořádnost u konce, vstupuje do programu MIMO naposledy a vepisuje poslední údaje k dané události - v případě, že budou nějaká mimořádná opatření v osobní dopravě ještě přetrvávat, pak ponechává krátkou zprávu s popisem toho, co cestující ještě čeká.

Někdy se stává, že mimořádnosti jsou tak rozsáhlé, že při jejich řešení nezbývá čas se věnovat aktualizaci informací o mimořádnostech. V tu chvíli nastupuje jeden z jeho nadřízených, který drží stálou pohotovost, aby informace udržel správné a aktuální. Program MIMO má více distribučních kanálů - informuje nejen cestující veřejnost na internetových stránkách (www.cd.cz/omezeniprovozu), ale také interně zajišťuje informace pro zaměstnance podílející se na provozu osobní dopravy. Zaměstnanci ČD i cestující mají tedy zcela stejné informace ve stejné rychlosti, jen zaměstnanci ČD ji čerpají z e-mailů, které systém rozesílá, případně někteří i z upozorňujících SMS, nebo informace mohou naleznout ve výdejním systému pro prodej jízdenek(zatím výluky, do pár dnů i mimo).
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (10:00)  
Roman Menc > diky za vysvetleni. Ohledne ruznych informaci uvnitr a venku - samosebou jako prvni kazdeho napadne cenzura, ale vim i o situaci, kdy vlivem spatne nastaveneho systemu to nebyl umysl. Kvuli velkemu mnozstvi informaci byly nastaveny urcite filtry a az po nekolika pruserech se ukazalo, ze to bylo pro nekolik uzivatelskych uctu nastaveno rozdilne => rozhodovani probihalo na zaklade jinych nez realnych dat a problemy na sebe nenechaly dlouho cekat.

Samosebou by bylo urcite prijemne mit moznost nakouknout i zpetne na prubeh udalosti, ale nutne to neni - i v teto podobe to svuj smysl ma.

Co se tyka toho log souboru - tak trochu nevim, co v tom mam videt. A zaroven priznavam, ze se mi nechce zatezovat hlavu zjistovanim, co je co a co mi co rekne. Nicmene snahu vse vysvetlit ocenuji a dekuji za rozumny prisup.

Primlouvam se za pripominku, kterou uvadi M - v pripade problemu je jakakoliv informace lepsi nez zadna. I informace "neco se stalo, nic nejede a nevime kdy neco pojede" dokaze ve spouste pripadu pomoct (treba pri rozhodovani, ktery zpusob prepravy pouzit).

Casto se take setkavam se situaci, ze je vyvesene zpozdeni 5 minut, i kdyz podle polohy vlaku je jiste, ze behem nasledujici pul hodiny neni prijezd daneho vlaku mozny. Nesouvisi to primo s hlasenim mimoradnosti, takze spis to berte jako dotaz "Proc to tak je?" nebo "Jak je to mozne zlepsit?".
registrovaný uživatel M 
04.06.2009 (1:10)  
Pokud by taková situace vznikla znovu, dejte mi prosím hned vědět na menc@cd.cz. Děkuji moc

Tohle by melo byt mozna i na te strance... Neco jako kdyz ridici volaji do radia, kde se co deje.

A druha rada - je mi jasne, ze aby se na web (nebo poslalo pruvodcim) dalo, co kudy a jak zpozdene bude jezdit, tak se to napred musi vymyslet. Ale v momente, kdy se neco "vysere", tak uz tam muze byt neco ve smyslu tam a tam je problem, rozsah zatim nelze odhadnout.
Ja bych to prirovnal ke stavu, kdy v CT v 15:00 klekne lokomotiva u vlaku, kterej ma prijet v 16:00 do Brna. Situace v Brne v 16:00:
a) vlak prave vyjel z CT: zpozdeni bude 60 minut
b) vlak jeste nevyjel z CT: zpozdeni bude MINIMALNE 60 minut
Nebo jeste jinak - tedka to letadlo (pominme mrtve, berme to jen jako priklad). Je teda fakt, ze tam se nikam neprestupuje... Pokud ma letadlo palivo na 15 hodin letu, tak je opravdu zbytecny po 17 hodinach od startu rikat, ze je let opozden (nebo se "ztratil"), protoze nevime, co se deje. Sice nevime, co se deje, ale takove letadlo uz proste neprileti.
Proste porad si myslim, ze "vznikl problem tam a tam, reseni dosud nezname" (ale z toho, ze problem je tam a tam, je patrne, ze tady to bude OK nejdrive za...) je lepsi nez nerict nic (protoze nedokazi popsat reseni ani rozsah problemu).
Tot muj nazor:)

Samozrejme, netusim jak casto to nekdo aktualizuje, jak casto mu jsou podavany informace, atd. Soucasne nerikam, ze tohle je problem pouze CD. Nevyslovne mne sere, kdyz cekam na letadlo a sviti tam jenom "delayed", pritom to letadlo je jeste 1000 km od letiste, takze je jasny, ze behem 20 neodletim...

PS: Protoze v ramci tech citaci vidim i sluvko "mohou", tak to tak (jakoze se tam upozornuje i na mozne, nikoliv jiste a potvrzene, problemy) funguje
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko