..: 2. změna JŘ 2009 - naostřete si nůžky a kupte lepidlo :..

Obálka JŘ 2008/9, foto: ČDSíť SŽDC a ŽSR – Právě dnes začíná platit druhá a v tomto roce již poslední změna jízdních řádů vlaků ČD. Některé spoje jsou zrušeny, jiné jezdí v jiných časových polohách, a v několika případech byly zavedeny i vlaky zcela nové. V souvislosti s pokračující optimalizací tratě 170 u Zdic, rozsáhlými výlukami v Praze Dejvicích, či ostatními výlukovými pracemi je aktualizovaný jízdní řád změn vskutku plný. Novinkou je kupříkladu zavedení nového spoje SuperCity 513 pod označením Sprinter každý pátek z Prahy přes Ostravu do Třince. Aktualizaci přináší i tarifní sektor, kde dopravce sestavil zvláštní ceny v rámci relace "Léto 2009". Jízdenky SONE+ budu od 21. června do 22. září platné i v pracovní dny, REGIONet pro cesty regionálními spoji v určitém kraji pořídíte za 99 korun. Cenově výhodné bude pořízení místenek po vlaky SuperCity (SC 14 až 19) ve 2. třídě. Přinášíme tedy stručný přehled nejdůležitějších změn, které lze již ode dneška na kolejích, ve vlacích a na nádražích potkat.

Jihočeský kraj

Prakticky minimálních změn se dočkal Jihočeský kraj, kde budou na trati 193 zavedeny dva nové spoje s odjezdem z Netolic ve 20.30 a Dívčic ve 22.30. Spěšné vlaky 1934/5 a 1764/5 budou nově stavět i ve stanici s poetickým názvem Čertova Stěna. Další dva nové spoje jsou zavedeny v úseku Popelín - Jindřichův Hradec na trati 225.

Jihomoravský kraj

V JMK se změna týká několika regionálních spojů. U vlaků došlo k drobným změnách v odjezdech z důvodu lepší návaznosti v přestupových bodech. Jedná se zejména o tratě z Brna do Veselí nad Moravou a z Bzence do Moravského Písku, na trati 255 z Hodonína pak došlo k rozšíření jízd.

Karlovarský kraj

363 Karlovy VaryI Karlovarský kraj neunikl posunům v časech odjezdů a příjezdů vlaků v důsledku návazností na další, i nedrážní prostředky, zejména MHD. Na trati 170 z Chebu do Mariánských Lázní je však plánována nepřetržitá výluka v úseku Lázně Kynžvart - Mariánské Lázně – Planá u Mariánských Lázní z důvodu výstavby III. koridoru. Po tuto dobu bude v platnosti výlukový jízdní řád. Výlukové a stavební práce na tomto traťovém úseku započnou zhruba 3. srpna a dle plánu potrvají do konce letošního roku.

Liberecký kraj

Na Liberecku se změna jízdního řádu dotkne několika osobních a spěšných vlaků, dálková doprava zůstává bez výraznějších změn. Os 6003 z České Lípy do Bakova n. Jizerou pojede nově o 14 minut později, tudíž v 6.52. Některé spoje z Liberce do Žitavy (Zittau) budou ukončeny ve žst. Hrádek nad Nisou. Na vlacích Sp 1914 a 6081 bude řazen vůz 1. třídy se zvedací plošinou. Nově bude umožněna přeprava handicapovaných cestujících a jízdních kol ve všech rychlících Kolín - Rumburk a zpět.

Moravskoslezský kraj

Jisté změny připravily pro cestující dráhy i v nejvýchodnějším kraji České republiky. Mnoho z nich potěší například nasazení modernizovaných jednotek Regionova na trati z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice či z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm v sousedním zlínském kraji. Mírné změny se dočkají i obyvatelé Bílovce na Novojičínsku. Ranní osobní vlak z Bílovce pojede o 17 minut dříve než dosud, z důvodu zajištění dopravy žáků a studentů do škol. Vlak bude odjíždět nově v 7.26, příjezd do Studénky bude v 7.41.

Olomoucký a Zlínský kraj

Změnám v regionální dopravě Olomoucko z větší části uniklo. Ode dneška však z důvodu elektrifikace a modernizace tratě ze Zábřehu na Moravě do Šumperka začal platit výlukový jízdní řád a omezení v dopravě, některé vlaky jsou nahrazeny autobusy.

Ve Zlínském kraji žádné spoje zrušeny nebyly, došlo však k drobnému posunu časů mezi Otrokovicemi a Vizovicemi a vytvoření přípojných vazeb na Ex 520. V Pardubickém a Královehradeckém kraji zůstává doprava bez výrazných změn.

Plzeňský kraj

Os Plzeň - Domažlice, foto: Vítek_VNovinky v okolí Plzně se týkají především regionální dopravy. Na trati 175 je zaveden nový spoj z Mirošova do Rokycan s pravidelným odjezdem v sobotu a neděli ve 14.02. Na trati 182 ve vlacích Os 17400 a 17403 bude po dobu letních prázdnin rozšířen specifický způsob odbavování u strojvedoucího o úsek Horšovský Týn – Poběžovice. Ranní osobní vlak 27512 z Domažlic v 5.57 pojede nově až do Tachova (dosud končil v žst. Bor). V úseku Bělá nad Radbuzou – Tachov bude jezdit pouze v pracovní dny, z Bělé do Domažlic denně.

Odjezd vlaků na trati 185 z Klatov do Horažďovic předměstí bude v příznivější poloze s ohledem na přípoje v Horažďovicích předměstí. V souvislosti s tím dojde k posunutí času odjezdu vlaku 17502 do Klatov na 5.15. Do stanice Horažďovice předměstí v 15.59 nově přijede Os 8951 z Plzně, který dosud končil jízdu v Nepomuku.

Na vlakové zastávce Chotěšov u Stoda na trati 180 z Plzně do Furth im Wald bude zrušen prodej jízdenek.

Praha a okolí

Osobní vlaky z Prahy hl.n. přes severní nástupiště na Smíchově, pražský semmering a Zličín do Hostivice budou vypravovány o 5 minut dříve. Jedná se o vlaky 25904, 25906 a 25908. Vlak 25900, který jezdil pouze a v pracovní dny a 25902 pouze o víkendu a ve svátek bude sloučen, čímž vznikne mezi Hlavním nádražím a Hostivicí denně jezdící vlak pod stejným číslem 25902 s pravidelným odjezdem z Prahy hl.n. v 8.46. V úseku Hostivice - Rudná u Prahy bude jezdit pouze o víkendech a svátcích.

Poněkud na poslední chvíli byla řešena aktulizace jízdních řádů vlaků pražské integrované dopravy formou papírových kartiček, které sestavuje ROPID. Ty se tentokrát dají jen velmi těžko sehnat, což je zapříčiněno jejich nerovnoměrnou distribucí.

451, foto: vitek_VV souvislosti se stavebními pracemi na trati mezi Berounem a Hořovicemi (trať 170) budou paradoxně změněny časy odjezdů právě osobních vlaků na trati 171. Všechny osobní vlaky (trať 171) a rychlíky z Prahy hlavního nádraží ve směru Beroun, Plzeň a České Budějovice (přes Písek) pojedou ve své trase o 5 minut dříve oproti dosavadnímu jízdnímu řádu. Odjezdy těchto rychlíků v úsecích mezi Plzní a Chebem a mezi Berounem a Českými Budějovicemi se však nemění. V opačném směru se změní časy odjezdů v úsecích Rokycany – Praha hl.n. a také u budějovických rychlíků v úseku Beroun – Praha.

Změna se dotkne i lichých vlaků, tzn. ve směru Praha, které pojedou naopak o 5 minut opožděny. Odjezdy v úsecích mezi Chebem a Rokycany a mezi Českými Budějovicemi a Berounem však zůstávají neměnné.

Ranní osobní vlak 7803 z Plzně do Berouna bude nově z plzeňského nádraží vyrážet již v 5.18 a dále v úseku Hořovice - Zdice pojede o osm minut dříve. Obdobně se změní čas odjezdu vlaku 7800 do Plzně, který bude z Berouna odjíždět ve 3.30 a vlaku 7804 ze Zdic, jenž do západočeské metropole odjede v 5.32. V železničních stanicích Svojšín a Holoubkov budou zároveň od 14. června zrušeny výdejny jízdenek, cestující budou nově odbavováni ve vlaku bez přirážky.

Novinkou bude prodloužení vlaků 9908, 9926, 9930 a 8814 (o víkendu) z Řevnic až do Karlštejna z důvodu návaznosti na vlaky z trati 172. Spoje, na které tyto vlaky přechází tak budou nově výchozí z Karlštejna. Jedná se tak o Os 9911, 9931, 9935 v pracovní dny a víkendového 8815 (v pracovní dny jede z Berouna).

Osobní vlaky 9950 a 9962 budou nově prodlouženy z Prahy-Radotína až do Řevnic, naopak vlak 9906 bude v Radotíně ukončen.

Středočeský kraj

Z důvodu výstavby tunelu Blanka vlaky od Kladna či Rakovníka aktuálně zajíždějí již do zastávky Praha-Gymnasijní nedaleko hotelu Diplomat. Některé z nich zkrátí čekací dobu ve stanici Kladno-Ostrovec. Několik vlaků z Kralup nad Vltavou do Kladna pojede mezi Ostrovcem a cílovou stanicí zhruba o 20 minut dříve. V původních časech odjezdů z Kladna-Ostrovce budou vypravovány vlaky do provizorní zastávky Praha-Gymnasijní (od 31. července na Masarykovo nádraží). Os 9813 bude nově výchozí již z Kladna-Dubí a vybrané spoje budou nadále odjíždět z Prahy-Smíchova severního nástupiště.

Sp 1881 s pravidelným odjezdem v 5.44 pojede v úseku Rakovník - Kačice o 3 minuty dříve, v souvislosti s tím i osobní vlaky z Blatna u Jesenice.

810, Blatná, foto: TrainmanI v oblasti Příbramska a Březnicka je plánovaná změna především v časech odjezdů osobních vlaků, tak aby vznikla lepší návaznost na vlaky ve Zdicích, Blatné a v Písku. Jedná se zejména o lokální trať 204. Vlak 7940 s odjezdem z Berouna ve 4.17 ve směru Březnice, který doposud v režii motorového vozu 842 jezdil pouze v pracovní dny, bude nyní jezdit denně. Osobní vlaky 27945, 27951, 27953 a 27955 z Březnice budou odjíždět v nových časech. Poslední jmenovaý v pracovní dny v 18.16 a o víkendech či svátcích již v 17.47.

Změn se dočká i protisměr, Os 27944, 27950 a 27952 budou z Rožmitálu pod Třemšínem vyrážet taktéž v nové časové poloze. Zároveň i obrat, Os 27954 se do Březnice v pracovní dny rozjede již v 18.52.

Ústecký kraj

V ústeckém kraji přinesla druhá změna úpravy pouze v oblasti regionální dopravy na Litoměřicku, Lounsku a Kadaňsku. Mezi Lovosicemi a Litoměřicemi hor. nádražím nepojedou o víkendech podvečerní spoje. Jedná se o vlaky v 18.40 z Litoměřic a v 19.01 z Lovosic. Dále první ranní vlak z Loun do Mostu bude nově výchozí již ze stanice Louny město. Mezi Kadaní a Podbořany jsou odřeknuty sezónní víkendové vlaky, které měly jezdit od 14. června do 27. září.

Největší změny však prodělala trať č. 164 Kadaň - Kaštice, kde byl objednatelem dopravy změněn dopravce. Víkendové osobní vlaky ČD a.s. byly zrušeny a nahrazeny osobními vlaky JHMD a.s. Změna přinesla v úseku Kadaň - Krásný Dvůr navýšení počtu spojů z původních dvou na čtyři a zároveň byly zlepšeny návaznosti ve stanici Kadaň-Prunéřov a na přípojné rychlíky Plzeň - Most v Podbořanech. Stejný dopravce jako na trati Kadaň - Kaštice bude zajišťovat i letošní turistické vlaky mezi Lovosicemi a Mostem (trať č. 113), které vyjedou již za 14 dní.

kraj Vysočina

Největší změny doznala Vysočina, kde bylo zrušeno několik osobních vlaků regionální dopravy. I nadále však některé spoje ČD provozují na své vlastní náklady. Nicméně na trati 212 byl zrušen Os 9240 v úseku Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou a v celé trase Os 9241. Os 8366/7 a 8368/9 z tratě 224 budou spojeny do jednoho vlaku s odjezdem ve 23.23 z Horní Cerekve. Os 18420 bude zrušen taktéž, a to v úseku Pelhřimov – Obrataň.

Slovensko

Štrba, IC 501 Kriváň, foto: JohníkDruhá změna jízdního řádu zavede do JŘ opět velmi diskutované reklamní názvy vlaků. Když před rokem na apríla InterCity Gerlach ztratil své již skoro legendární jméno ve prospěch reklamy na pivovar Šariš, rychlíky Považan s Ružínem začaly propagovat zásilkovou službu Quelle, resp. časopis Avízo, nikdo nevěřil, dokud se hlášení neopakovalo i dubna druhého. InterCity Šariš najdete v jízdním řádu i letos, a od poloviny června jej doplní Považan přejmenovaný na Panasonic a InterCity Kriváň nesoucí nově jméno značky domácích spotřebičů Zelmer. Další změny čeká regionální, vnitrostátní dopravu, zejména pak rozšíření jízd.

Změny ovlivní i mezinárodní spoje. Noční kurs lůžkového vozu Košice – Plzeň hl.n. a vozů k sezení Košice - Františkovy lázně budou nově přecházet v Praze na R 350 Karel Čapek, resp. z R 357 Franz Kafka. V úseku Praha – Košice nadále jedou na rychlíku Excelsior.

Zdroje: ČD, SŽDC, ZSSK, ŽSR


Vítek_V | 14.6.2009 (16:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.06.2009 (18:23)  
radekedar: A že OeBB novej tisknou?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
15.06.2009 (17:51)  
MirKo: Na vydávání úplně nového JŘ kdysi narážel jeden zaměstnanec ČD v Železničáři, a bylo mu odpovězeno, že aby mohl být vytištěn komplet nový JŘ, tak údaje musí být k dispozici 6 (?) měsíců předem...
15.06.2009 (17:50)  
Jak v IDOSu poznáte, kde se s čím křižujeme, předjíždíme, míjíme, apod.? Nehledě na to, že IDOS má nastaveno spousty parametrů, které se nedají změnit. A pokud nechci jet zrovna nejkratší nebo nejrychlejší trasou, tak je taky jednodušší si zalistovat.
Např. pro cestu z Brna do Kladna je nyní IDOS naprosto nepoužitelný. Posílá mě to zpravidla přes Kralupy a pokud jedu Vídeňákem, tak sice píše, že bude mít 30 minut zpoždění, ale nechá mi na přestup 4 minuty.
Prostě jsou situace, kdy je lepší KJŘ a jsou situace, kdy bohatě postačí IDOS.
15.06.2009 (17:48)  
MirKo: Teď jsem si vzpomněl, jak jsem v odborářsekém tisku (asi z roku 1920) četl něco obsahově stejného.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
15.06.2009 (17:40)  
Ale jo, je jasný, že né každej má možnost internetu. Mě spíš příde dost drsný, dávat lidem opravy v takovýchto podobách v 21. století. Když už je na nějaký trati změna, měla by být vydána tato trať celá a né jen "přelepte vlak XYZ" apod. Anebo celý JŘ prostě vydat znovu ... (viz předchozí příspěvek).
15.06.2009 (17:29)  
radekedar: Já lepím také vše. Mobilem volám a píšu a navíc při hledání variantních tras v rychlosti je KJŘ k nezaplacení. A občas se mi stává, že jedu z ČB do Č. Velenic a koukám Příbram, Strakonice... :) A navíc za 1km vlakem platím 0,5 hlalíře.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
15.06.2009 (16:30)  
Takže já podpořím vojtika: Vlakem cestuji pravidelně, většinou každý týden o víkendu. Notebook nemám, nepotřebuji. Mobil mám, ale pouze k účelům, které mobil charakterizují jaksi prvotně. A musím taky říct, že někdy je přehlednější si vše najít v JŘ.
registrovaný uživatel Sandik 
15.06.2009 (16:05)  
mouka: A kdo říká, že si musí nutně přelepit celý JŘ?
registrovaný uživatel vojtik 
15.06.2009 (15:55)  
Nechápu řeči "je snad mobil, ne?". Já (16 let) mám mobil opravdu jen na volání, o nějakým Internetu si můžu nechat jen zdát. Takže je pro mne KJŘ opravdu výtečná pomůcka.

Kdo jezdí po celé síti? On opravdu není problém zajet si na druhý konec republiky (vizve zdejších článcích Cesta kolem republiky). Takže u mne se to občas stává (jednou jedu na Ostravu, podruhé na Prahu...).

A změnu lepím kompletně do posledního písmenka :-D (jednou se mi divil i průvodčí, jen tak jsme se bavili a přišla řeč na KJŘ, to byl údiv že to mám celý přelepený).
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
15.06.2009 (15:53)  
Sandik: Ukaž mi důchodce, kterej procestuje celou síť SŽDC, že to musí mít všechno vylepený. Ano, jsou důchodci jezdící vlakem, ale to jen pár tratí v okolí svýho bydliště, na to nepotřebují celosíťový KJŘ, kor celej přelepenej.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko